Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

afdruk centrales: RGB maar welk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • afdruk centrales: RGB maar welk

    Zopas de ontwikkelde communiekaartje van de afdrukcentrale ontvangen en de kleuren zijn echt slecht: grauw en gekartelde overgangen in grijstinten.

    website vermeld: foto's uploaden in RGB maar welk RGB dat ze gebruiken is nergens te vinden (Fuji) . Welk RBG gebruiken ze: sRGP, adobe RGB, Colormatch RGB
    Graag dringend hulp
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

  • #2
    Re: afdruk centrales: RGB maar welk

    sRGB is in dat geval de meest voor de hand liggende en dus veiligste keuze.

    Comment


    • #3
      Re: afdruk centrales: RGB maar welk

      Devid, weet niet of je per se bij jouw afdrukcentrale wil blijven maar bij Profotnet kan je ICC-profielen afhalen om zo de kleuren op hun apparatuur af te stemmen

      Als je bij jouw centrale wil blijven, best hen even contacteren en dan zouden ze toch gedetailleerd moeten kunnen antwoorden...
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #4
        Re: afdruk centrales: RGB maar welk

        Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
        Devid, weet niet of je per se bij jouw afdrukcentrale wil blijven maar bij Profotnet kan je ICC-profielen afhalen om zo de kleuren op hun apparatuur af te stemmen

        Als je bij jouw centrale wil blijven, best hen even contacteren en dan zouden ze toch gedetailleerd moeten kunnen antwoorden...
        thx,
        eens één van hun profielen in lightroom gestoken en 1 fotoke besteld
        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

        IMac/IPad/Mac Air 
        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

        Comment


        • #5
          Re: afdruk centrales: RGB maar welk

          Beste David,

          Als het Fuji is dan is het op een Frontier printer geprint.
          Verplichte lectuur indien je tot op het bot wil gaan. Je kan de ICC profielen hier downloaden.
          Indien je nog met technische vragen zit kan je altijd naar hun kantoor bellen en je probleem voorleggen. Mijn ervaring is dat ze er erg behulpzaam zijn en met een beetje geluk krijg je een nederlandstalige technieker aan de lijn die je wel door het kluwen heen op de goede (print)weg zet.
          By the way : sRGB doet 'em (bijna) altijd
          Ik vrees ervoor - gezien de symptomen die je beschrijft - het niet aan het printerprofiel ligt dan wel aan het verkleinen of verscherpen

          Veel succes ermee.

          Slu !

          Tjerri

          Comment


          • #6
            Re: afdruk centrales: RGB maar welk

            Ik neem aan best Adobe RGB
            sRGB is meer voor internet.
            Heb vergrotingen laten maken alles op cd in RGB en de Fuji-printer deed dat voortreffelijk. Ook enkele kleinere afdrukken daar laten maken op andere printer en dat was allemaal zeer grauw. Ik vroeg dan welk kleurenprofiel deze printer gebruikte: dat was sRGB... We hebben dat profiel gewijzigd in RGB en alle afdrukken terug perfect.
            http://www.stich.be

            Comment


            • #7
              Re: afdruk centrales: RGB maar welk

              Normaal is dat sRGB kweet niet waar je woont maar er is een goede afdrukcentrale in Ekeren.

              Profotonet is idd

              grtz
              glenn
              Mijn site...
              vandaelefotografie.be
              * BD0916BE *

              Comment


              • #8
                Re: afdruk centrales: RGB maar welk

                Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                Zopas de ontwikkelde communiekaartje van de afdrukcentrale ontvangen en de kleuren zijn echt slecht: grauw en gekartelde overgangen in grijstinten.

                website vermeld: foto's uploaden in RGB maar welk RGB dat ze gebruiken is nergens te vinden (Fuji) . Welk RBG gebruiken ze: sRGP, adobe RGB, Colormatch RGB
                Graag dringend hulp
                Ik zou bij gekartelde overgangen eerder denken dat jou labo zelf omwille van opslagproblemen nog een jpg compressie toepassen Devid.

                Ik ga steeds naar mijn vaste labo, waar ze echt niets gaan aanpassen aan wat je aanleverd, of dat nu sRGB of Adobe RGB is, steeds een perfecte service, en niet zo heel ver voor jou, namelijk in Beveren bij Roeselare. KLIK

                Zij hebben er hun eigen afdrukmachienes staan, en kunnen indien nodig soms binnen een paar uur afleveren, zoals bv. voor doopkaartjes, je hebt er ook de mogelijkheid om je foto's zonder rugdruk te vragen, gewoon je foto,s aanleveren via mail en vragen geen correcties toe te passen, echt topservice.
                Last edited by Guest42; 14 april 2010, 18:59.

                Comment

                Working...
                X