Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prachtige fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prachtige fotografie

    Nog niet vertoond hier op BD dacht ik:
    Our past is a powerful draw and in so many ways we try to capture it in order to explain it to ourselves. What started out as an exercise in model building and photography, ended up as a dream-like reconstruction of the town I grew up in. It's not an exact recreation, but it does capture the mood of my memories. And like a dream, many of the buildings show up in different configurations throughout the photos. Or sometimes, the buildings stay put and the backgrounds change. Visually, this is heading towards the realm of ART. NO PHOTOSHOP WAS USED IN THESE PICTURES. IT'S ALL STRAIGHT FROM THE CAMERA. It's the oldest trick in the special effects book: line up a model with an appropriate background and shoot. The buildings are 1/24th scale [ or 1/2 inch equals a foot ]. They are constructed of Gator board, styrene plastic, Sintra [ a light flexible plastic that can be carved, and painted ] plus numerous found objects; such as jewelry pieces, finishing washers and printed material. There are also two books available entitled: Elgin Park -An Ideal American Town and ELGIN PARK - Visual Memories of Mid-Century America in 1/24th Scale


    Combinatie van handigheid met fotografie.
    Last edited by Sultana; 12 april 2010, 17:40. Reden: Een kemel van een schrijffout aangepast. Thx Zappa ;)

  • #2
    Re: Prachtige fotografie

    Van de 8 die open heb geklikt, waren er bij 5 stukken van de auto's afgekapt, maar dat was handig gedaan.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Prachtige fotografie

      Het concept, het modelwerk en setup vind ik mooi gedaan, maar fototechnisch zijn de fotos een stuk minder. Daarom niet lelijk of slecht.
      Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
      "Casu Consulto - Modo Fac"

      Comment


      • #4
        Re: Prachtige fotografie

        Petje af voor deze man, de bovenstaande commentaren snap ik dan ook helemaal niet. Ben even gaan kijken wat die twee heren al gepresteerd/gepresenteerd hebben, en dan begrijp ik de afgunst wel natuurlijk.

        @Twitzer bedankt voor de link en 't is 'vertoond' van 'vertoonde', onthou dat toch.

        Comment


        • #5
          Re: Prachtige fotografie

          Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
          ... Ben even gaan kijken wat die twee heren al gepresteerd/gepresenteerd hebben, en dan begrijp ik de afgunst wel natuurlijk.
          .
          Prachtig voorbeeld van een sofisme: Argumentum ad hominem
          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

          Comment


          • #6
            Re: Prachtige fotografie

            Ik ben niet zo voor foto's die uitleg nodig hebben..
            Recht toe recht aan zijn de foto's zoals eerder gezegd niet slecht maar qua compositie
            zeker niet sterk.

            Als je dan de uitleg gaat lezen geef ik wel toe "woaw"... knap gedaan, had het niet door dat
            het schaalmodellen zijn... wat een mens dus wat minder kritisch maakt.
            Uiteindelijk blijft ik dan wel bij mijn eerste gedacht.. jammer van het afsnijden links en rechts
            en de slechte compo's.

            Het woaw effect kon nog groter zijn als de foto's technisch helemaal af waren en als je
            daar bovenop nog eens mag te weten komen dat het schaalmodellen zijn...
            Nu compenseert het ene een beetje het andere vind ik, en da's jammer.
            Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

            Comment


            • #7
              Re: Prachtige fotografie

              Knap staaltje van fotografie rond een degelijk concept.

              Aan wie dit afbreekt zou ik zeggen probeer het zelf eens, maar bedenk wel iets origineels en straffer dan dit (want kopiëren is niet creatief he).
              Vriendelijke groeten,Raf

              www.rafvandenbogaert.be

              Comment


              • #8
                Re: Prachtige fotografie

                Knap. Het is ongelooflijk wat je op Flickr allemaal kunt vinden.
                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                Comment

                Working...
                X