Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe computer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe computer

    Mijn pc wordt een dagje ouder en ik heb bij een winkel in de buurt een offerte laten maken. Moet vooral dienen voor fotobewerking maar af en toe gamen de kinderen wel eens...
    Graag jullie mening vd offerte die ik kreeg:

    Beste,
    Zoals gevraagd bij deze offerte voor PC met USB3.0 moederbord.
    Processor
    CORE I7-930 2.80GHZ SKT1366 4.80GT/S 8MB CACHE BOXED
    Moederbord
    ASUS P6X58D-E S1366 X58 ATX SND+GLN+1394+U3 SATA 6GB/S DDR3
    Geheugen
    Corsair XMS3 DDR3,1600-6GK
    Harde Schijf
    SPINPOINT F3 1TB 32MB 3.5IN SATA II 7200RPM
    SSD
    X25-M SATA II SSD 80GB 7.0MM 2.5IN MLC HIGH PERFORMANCE
    Grafische Kaart
    ASUS RADEON EAH5750 FORM/2DI/1GD5/A 1GB DDR5 PCI-E DVI-I*2 HDMI
    Kast
    Coolermaster Sileo 500Watt
    DVD / BlueRay
    Samsung BluRay Retail
    Prijs: € 1429.00
    Ik heb geopteerd voor een Asus moederbord in combinatie met Asus grafische kaart.
    Alles samengesteld in een Coolermaster kast (Silent).

    Of beter nog wachten op deze processor met dit moederbord? (amd)
    Alvast bedankt voor bruikbare tips!
    Flickr

  • #2
    Re: nieuwe computer

    Ziet er goed uit. Oke prijsig systeempje maar je krijgt waar voor geld. En de prijs zit goed. Wat betreft de IINTEL I7 processor zou ik toch behouden ipv. de amd te nemen. Intel levert zeer goede processor. Wat is de reden dat je 6 gig DDR3 hebt genomen en geen 8 gig DDR3 ? Kost een goede 60 euro meer. Goede keuze van een SSD te nemen is zuiniger en sneller dan een gewone hd en heeft geen koeling nodig. De usb 3.0 is goed voor in te toekomst maar kan nog wel even duren voor dat we echt op usb 3.0 kunnen werken. Welk besturings systeem komt er op te draaien?
    Canon EOS 50D + Canon EF 24-70/F2.8 L USM + Promaster filter + Canon 580 EXII + Canon BG-E2N grip + CF kaarten San disk Extreme III
    http://www.fotografiebram.be

    Comment


    • #3
      Re: nieuwe computer

      Oorspronkelijk geplaatst door Bram O. Bekijk bericht
      Ziet er goed uit. Oke prijsig systeempje maar je krijgt waar voor geld. En de prijs zit goed. Wat betreft de IINTEL I7 processor zou ik toch behouden ipv. de amd te nemen. Intel levert zeer goede processor. Wat is de reden dat je 6 gig DDR3 hebt genomen en geen 8 gig DDR3 ? Kost een goede 60 euro meer. Goede keuze van een SSD te nemen is zuiniger en sneller dan een gewone hd en heeft geen koeling nodig. De usb 3.0 is goed voor in te toekomst maar kan nog wel even duren voor dat we echt op usb 3.0 kunnen werken. Welk besturings systeem komt er op te draaien?
      Al bedankt voor de reactie
      8 ipv 6? Weet ik niet, ik dacht dat het met die processor per 3 ging? 3/6/12...
      Wordt windows 7 ultimate, kan ik hebben via 't school voor 65 euro.
      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe computer

        De I7 ondersteund ook dual channels maar ja een tri channel is duurder. Maar inderdaad je tri channel 6gig is te vergelijken met een dual channel 8 gig. 7 is zeer goed, zelfs trage computers draaien beter op 7 dan vista
        Canon EOS 50D + Canon EF 24-70/F2.8 L USM + Promaster filter + Canon 580 EXII + Canon BG-E2N grip + CF kaarten San disk Extreme III
        http://www.fotografiebram.be

        Comment


        • #5
          Re: nieuwe computer

          geef me even ik ga eens bekijke met een mijn overbuur (stelt regelmatig zo'n computers samen) wa we eventueel voor zo'n prijs in elkaar kunne zette, want ik denk dat et veel geld is voor iets wa goedkoper kan.

          Comment


          • #6
            Re: nieuwe computer

            Heb de onderdelen eens na gezien bij tones.be en je prijs kan wel kloppen. Zie pdf http://www.tones.be/pdf/offerte/74f5...12faaa992e.pdf

            Ps @ Saintlambert: ik zie dat je brandweerman bent , bij welk korps?
            Canon EOS 50D + Canon EF 24-70/F2.8 L USM + Promaster filter + Canon 580 EXII + Canon BG-E2N grip + CF kaarten San disk Extreme III
            http://www.fotografiebram.be

            Comment


            • #7
              Re: nieuwe computer

              Oorspronkelijk geplaatst door Bram O. Bekijk bericht
              Heb de onderdelen eens na gezien bij tones.be en je prijs kan wel kloppen. Zie pdf http://www.tones.be/pdf/offerte/74f5...12faaa992e.pdf

              Ps @ Saintlambert: ik zie dat je brandweerman bent , bij welk korps?
              Probeer dan nog eens bij alternate.be

              Tones is duurder over de ganse lijn
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: nieuwe computer

                Ik ben me vorige week deze gaan halen : http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/d...1002_BENL#N860

                voorzien van 3 stuks 1.5Tb schijven , in vergelijking met m'n vroegere home pc een verademing met 5D2 raw files
                1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                Comment


                • #9
                  Re: nieuwe computer

                  Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                  Ik ben me vorige week deze gaan halen : http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/d...1002_BENL#N860

                  voorzien van 3 stuks 1.5Tb schijven , in vergelijking met m'n vroegere home pc een verademing met 5D2 raw files
                  Staat bij Vandenborre aan 1499 Euro (wel met maar 2x1.5Tb trouwens ) ... vind ik nog altijd veel geld, heb voor deze Dell nog geen 900 Euro betaald (staat nu aan 1009 Euro), wel geen BluRay ... maar die heb ik ook niet nodig , maar ook 8gb ram, 2tb hard disk en de i7 860 processor.

                  Als ik bij Dell ook een BluRay toevoeg, de TV tuner (heb ik ook niet nodig, maar om te vergelijken) en Wireless connectie (zou ik op een desktop ook niet zetten) ... dan kom ik op 1219,54 Euro uit ... bijna 300 goedkoper dan de HP, wel geen SSD schijven dan !

                  Dell is niet altijd de goedkoopste misschien, maar de vergelijking gaat hier toch prima op vind ik.

                  Mark
                  Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                  Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: nieuwe computer

                    Aangezien ik beroepshalve een pro contract heb met HP ( we hebben hier een klein fortuintje aan HP hardware staan ) werk ik uitsluitend met HP , en tot volle tevredenheid, die PC kocht ik voor net iets meer dan 1000 euro excl btw met 3 schijven en 3 jaar binnen de 24 on site garantie Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik niet eens de moeite heb gedaan om elders te kijken , ik heb gewoon een deftige hedendaagse pc voor thuisgebruik gevraagd met wat extra HD ruimte en een goede videokaart , dat model hebben ze dan voorgesteld.


                    Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                    Staat bij Vandenborre aan 1499 Euro (wel met maar 2x1.5Tb trouwens ) ... vind ik nog altijd veel geld, heb voor deze Dell nog geen 900 Euro betaald (staat nu aan 1009 Euro), wel geen BluRay ... maar die heb ik ook niet nodig , maar ook 8gb ram, 2tb hard disk en de i7 860 processor.

                    Als ik bij Dell ook een BluRay toevoeg, de TV tuner (heb ik ook niet nodig, maar om te vergelijken) en Wireless connectie (zou ik op een desktop ook niet zetten) ... dan kom ik op 1219,54 Euro uit ... bijna 300 goedkoper dan de HP, wel geen SSD schijven dan !

                    Dell is niet altijd de goedkoopste misschien, maar de vergelijking gaat hier toch prima op vind ik.

                    Mark
                    Last edited by RDB; 12 april 2010, 18:25.
                    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                    Comment


                    • #11
                      Re: nieuwe computer

                      Oorspronkelijk geplaatst door Bram O. Bekijk bericht
                      Heb de onderdelen eens na gezien bij tones.be en je prijs kan wel kloppen. Zie pdf http://www.tones.be/pdf/offerte/74f5...12faaa992e.pdf

                      Ps @ Saintlambert: ik zie dat je brandweerman bent , bij welk korps?
                      Bedankt, wou eerst bij tones gaan maar prijsverschil is niet zo groot. Tones heen en terug is 88km, dit winkeltje is 3km van m'n deur...

                      In ben bwm in Brussel en jij?
                      Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: nieuwe computer

                        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Probeer dan nog eens bij alternate.be

                        Tones is duurder over de ganse lijn
                        Ga ik proberen eens te bekijken maar vind het soms moeilijk te vergelijken, soms kleine verschillen en als je niet zo'n hardware crack bent
                        Flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: nieuwe computer

                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Probeer dan nog eens bij alternate.be

                          Tones is duurder over de ganse lijn
                          Heb dezelfde configuratie gemaakt en bij alternate : 1333 euro en bij tones 1373, een verschil van 40 euro. Verschil is niet zo heel groot. Ik haal het altijd bij tones , ben je trevreden over alternate?
                          Canon EOS 50D + Canon EF 24-70/F2.8 L USM + Promaster filter + Canon 580 EXII + Canon BG-E2N grip + CF kaarten San disk Extreme III
                          http://www.fotografiebram.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: nieuwe computer

                            Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
                            Bedankt, wou eerst bij tones gaan maar prijsverschil is niet zo groot. Tones heen en terug is 88km, dit winkeltje is 3km van m'n deur...

                            In ben bwm in Brussel en jij?
                            Ik sinds januari in putte. Op welk post zit je in brussel?
                            Canon EOS 50D + Canon EF 24-70/F2.8 L USM + Promaster filter + Canon 580 EXII + Canon BG-E2N grip + CF kaarten San disk Extreme III
                            http://www.fotografiebram.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: nieuwe computer

                              Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                              Ik ben me vorige week deze gaan halen : http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/d...1002_BENL#N860

                              voorzien van 3 stuks 1.5Tb schijven , in vergelijking met m'n vroegere home pc een verademing met 5D2 raw files
                              Ziet er zeker niet slecht uit maar geen SSD en dat geeft 't schijnt grote snelheidswinst. Heb liever geen merk-pc maar samengesteld systeem. Mijn huidige pc ook ooit laten samenstellen in klein pc winkeltje (bestaat niet meer) en toch al degelijke pc aan gehad. (waar ik niet mee zeg dat HP niet goed zou zijn hé)
                              Bedankt
                              Flickr

                              Comment

                              Working...
                              X