Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2 monitors net niet genoeg ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2 monitors net niet genoeg ?

    Naar aanleiding van een thread van een tijdje terug waar het gebruik van 2 monitors in vraag gesteld werd even deze foto :



    Dit is mijn huidige setup (heel de vrijdag aan gewerkt om alles op te zetten ... natuurlijk een van de DVI kabels te kort dus ikke weer naar de winkel ... 25 Euro voor een Belkin DVI van 3m )

    Maar het werkt dus enorm praktisch, de bovenste twee schermen (20" Dell UltraSharp links en een gewone 20" Dell rechts, de UltraSharp is met EyeOne geprofileerd) zijn aangesloten op mijn oude pc met Vista (nu ja, 2 jaar oud nog maar) terwijl de onderste twee schermen (2x 22" Dell 2209WA, beide geprofileerd met EyeOne) op mijn nieuwe PC draaien met Windows 7 ... via Input Director kan ik één klavier en muis gebruiken voor beide PC's , gewoon van bovenste schermen naar onderste schermen bewegen met de muis en je werkt op de desbetreffende PC

    Al de schermen draaien 1680x1050 resolutie dus in totaal heb ik een beeld met 3360x2100 pixels ... en omdat ik dezelfde foto als achtergrond gebruik ziet het er allemaal nog net iets indrukwekkender uit als ik de centjes had zou ik zelfs vier 24" schermen zetten met allemaal 1920x1200px (Dell U2410) ... maar ondertussen zijn mijn fondsen op

    Nu kan ik DxO rustig laten werken op één pc terwijl ik in PhotoShop op de andere pc verder werk aan foto's, of aan een website met preview links en coding rechts, terwijl iTunes met zijn visualizer op het vierde scherm draait ... of een dvd'tje ... ideaal

    Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

  • #2
    Re: 2 monitors net niet genoeg ?

    Persoonlijk een beetje overdreven vind ik.
    Maar wel leuk om eens te zien en alsook te lezen wat de technologie al in statt is te doen.

    Comment


    • #3
      Re: 2 monitors net niet genoeg ?

      Ik kan me niet voorstellen dat je serieus kan werken op de bovenste schermen zonder
      na een uurtje tijd geen nekpijn te hebben.

      Ik ben nogal gesteld op de ergonomische eigenschappen van de indeling van mijn
      apparatuur.
      De bovenrand van uw monitor zou idealiter op ooghoogte moeten staan... tenzij
      uw bureaustoel door inputdirector ook van hoogte veranderd denk ik dat het inderdaad
      meer een hoog gadget-gehalte heeft dan effectief gebruiksgemak.
      Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

      Comment


      • #4
        Re: 2 monitors net niet genoeg ?

        Heb er nu zowat heel het weekeinde aan gewerkt ... en heb geen enkel probleem met ergonomie of pijn in mijn nek hoor

        Nu kantelt mijn bureaustoel wel achterover, vooral als ik op de bovenste schermen werk (waar de meeste coding op gebeurt trouwens) en ik heb absoluut geen probleem om er uren aan te werken.

        Ooghoogte is trouwens ongeveer halfweg de bovenste schermen, de onderste staan een beetje naar boven gekantelt zodat ik er nog altijd recht op kijk ... ik vind het in elk geval perfect voor wat ik nodig heb, ben er heel tevreden mee en vind het absoluut geen gadget eerlijk gezegd.

        Trouwens ... er zijn er nog gekker dan ik : Stefan Didak ... home office ... och het kriebelt alleen een beetje, echt pijn doet het niet

        Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #5
          Re: 2 monitors net niet genoeg ?

          input director.... nog nooit van gehoord :eek

          ik heb zelf twee schermen en wil er al een tijdje eentje meer...

          dit probeer ik alvast uit!
          Canon 70d - EF 50 mm 1,8 mk II- 18/135 IS - 55/250 IS - Xtra power - San Disc eXtreme III 32gb - Lowepro Slingshot 300 AW - Speedlite 430EXII

          Comment


          • #6
            Re: 2 monitors net niet genoeg ?

            Ik heb ongeveer hetzelfde, maar met één PC. 2 quadro FX kaarten met elk 2 monitors.
            My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

            Comment


            • #7
              Re: 2 monitors net niet genoeg ?

              mooi gedaan, maar echt niks voor mij

              Comment


              • #8
                Re: 2 monitors net niet genoeg ?

                Net iets te veel van het goede, of zoals die Stefan zelf zegt: "it doesn't work for them".
                Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                www.musicinframe.be

                Comment


                • #9
                  Re: 2 monitors net niet genoeg ?

                  Dat dit handig werken is laat ik aan u over ... uw bureau.
                  Persoonlijk zou ik daar niet echt op willen werken. Het is wel iets dat niet iedereen heeft.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: 2 monitors net niet genoeg ?

                    Cool. Zou zoiets ook wel in mijn living willen zetten. Bang dat ik dan meteen ook de echtscheiding mag gaan regelen helaas.

                    Comment


                    • #11
                      Re: 2 monitors net niet genoeg ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door misti Bekijk bericht
                      Bang dat ik dan meteen ook de echtscheiding mag gaan regelen helaas.
                      Daar kan ik inkomen
                      Ik ben van het principe dat ik nooit aan het familie budget kom om iets te kopen voor mijn fotografie ... alles moet zichzelf betalen en de kinderen en het vrouwtje mag niets te kort komen ... alleen op die manier kan je dergelijke 'foliekes' verantwoorden vind ik.

                      Als ik het geld niet heb komt het er niet, zo simpel is het. Ik had héél graag 4x de Dell U2410 geplaatst, maar dat is te duur op dit moment ... ben ook aan het sparen om een 1dIV te kunnen kopen, dus de volgende maanden zal het inkomen vergaren worden en niets uitgeven

                      Mark
                      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: 2 monitors net niet genoeg ?

                        Geld is geen probleem uiteraard. Mijn wederhelft zou echter op esthetische gronden afknappen op zulke videowall... .

                        Comment


                        • #13
                          Re: 2 monitors net niet genoeg ?

                          Knap hoor!
                          Respect!


                          Ooit als ik eens veel geld heb, wil ik mij dat ook nog wel eens aanschaffen!

                          Comment

                          Working...
                          X