Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winkels met 2e hands-objectieven Gent/Antwerpen/Brussel ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Winkels met 2e hands-objectieven Gent/Antwerpen/Brussel ?

    Hoi,

    Zouden er winkels in Gent/Antwerpen of Brussel zijn die 2e handslenzen ook verkopen en waar precies (of gewone winkels met 2e hands-sectie)

    Bedankt!
    2010

  • #2
    Re: Winkels met 2e hands-objectieven Gent/Antwerpen/Brussel ?

    In Antwerpen heeft Grobet een beetje 2e hands materiaal, meer gespecializeerd in 2e hands fotomateriaal is Foto centrum in de Jezusstraat. Ook in Merksem is er op de bredabaan een winkel die een ruim aanbod 2e hands verkoopt.
    Vriendelijke groeten,Raf

    www.rafvandenbogaert.be

    Comment


    • #3
      Re: Winkels met 2e hands-objectieven Gent/Antwerpen/Brussel ?

      bij foto degreef hebben ze ook wel wat.
      www.fotodegreef.com
      niet zo heel ver van de kern van antwerpen maar op de site staat heel wat materiaal.

      jeromekke
      Last edited by jeromekke; 10 april 2010, 20:22. Reden: afstand

      Comment


      • #4
        Re: Winkels met 2e hands-objectieven Gent/Antwerpen/Brussel ?

        Focilux heeft wel 't een en ander, alsook Fotoshop, maar die laatste vraagt veel voor die spullen, imho.

        Dave
        pixelpusher

        Comment


        • #5
          Re: Winkels met 2e hands-objectieven Gent/Antwerpen/Brussel ?

          Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
          Focilux heeft wel 't een en ander, alsook Fotoshop, maar die laatste vraagt veel voor die spullen, imho.

          Dave
          Bij Focilux sta je voor een gesloten deur. Ze zijn op de fles. Eigenaardig na al die jaren , terug naar het oude pand en dan pats.

          Comment


          • #6
            Re: Winkels met 2e hands-objectieven Gent/Antwerpen/Brussel ?

            gent fotoshop, leuke goede winkel.
            brussel campion, leuke winkel. de eigenaar, apart karakter is haast een fotografiemuseumpje.

            blij dat zo'n dingen nog bestaan en niet alles aan ebay wordt overgelaten. En dat het een paar euro duurder is maakt me echt niet uit. je krijgt zelfs nog garantie!

            Comment


            • #7
              Re: Winkels met 2e hands-objectieven Gent/Antwerpen/Brussel ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
              Bij Focilux sta je voor een gesloten deur. Ze zijn op de fles. Eigenaardig na al die jaren , terug naar het oude pand en dan pats.
              Ja? Ook de winkel op de hoek van de Kortrijksepoortstraat in Gent?

              Verbaast me ergens niet. Prijzen waren echt gigantisch hoog in vlg met online winkels. Ze kunnen niet blijven teren op paar vaste klanten die uit nostalgie of vriendschap langs blijven komen, terwijl een hele generatie online bestelt aan 75% (of lager) van hun prijs...

              Comment


              • #8
                Re: Winkels met 2e hands-objectieven Gent/Antwerpen/Brussel ?

                Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                Ja? Ook de winkel op de hoek van de Kortrijksepoortstraat in Gent?

                Verbaast me ergens niet. Prijzen waren echt gigantisch hoog in vlg met online winkels. Ze kunnen niet blijven teren op paar vaste klanten die uit nostalgie of vriendschap langs blijven komen, terwijl een hele generatie online bestelt aan 75% (of lager) van hun prijs...
                Dat was hun begin locatie. Ze zijn ergens vorig jaar verhuisd naar de hoek terug. Het merendeel van hun klanten waren professionelen. Gigantisch hoger moet je ook niet schrijven daar je steeds een korting kreeg maar toch duurder dan online winkels wat enkel maar dozenschuivers zijn. De verkopers daar kenden toch hun vak. Ze wisten waar ze over spraken. Waarschijnlijk misreken je met je percenten want 75% lager of nog meer dat zou dan bijna voor niks zijn geweest

                Comment


                • #9
                  Re: Winkels met 2e hands-objectieven Gent/Antwerpen/Brussel ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
                  De verkopers daar kenden toch hun vak.
                  Vroeger misschien wel maar de laatste paar jaar was dat niveau toch serieus gezakt.
                  pixelpusher

                  Comment


                  • #10
                    Re: Winkels met 2e hands-objectieven Gent/Antwerpen/Brussel ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
                    In Antwerpen heeft Grobet een beetje 2e hands materiaal, meer gespecializeerd in 2e hands fotomateriaal is Foto centrum in de Jezusstraat. Ook in Merksem is er op de bredabaan een winkel die een ruim aanbod 2e hands verkoopt.
                    Grobet verkoopt enkel 2dehands materiaal dat afkomstig is van overname na aankoop van nieuw materiaal. Als er wat fatsoenlijk in de vitrine ligt, dan zie je dat meestal kort daarop in de Jesusstraat opduiken.
                    Op de Bredabaan in Merksem zijn er zelfs 2 winkels met 2dehands materiaal.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Winkels met 2e hands-objectieven Gent/Antwerpen/Brussel ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
                      Dat was hun begin locatie. Ze zijn ergens vorig jaar verhuisd naar de hoek terug. Het merendeel van hun klanten waren professionelen. Gigantisch hoger moet je ook niet schrijven daar je steeds een korting kreeg maar toch duurder dan online winkels wat enkel maar dozenschuivers zijn. De verkopers daar kenden toch hun vak. Ze wisten waar ze over spraken.
                      Kan best zijn, maar markten veranderen. Als ik een Nikon 85mm f1.8 wil kopen, waarom zou ik er 30% meer voor moeten betalen bij een winkelverkoper "die zijn vak kent". Meestal wil ik die lens betalen en meenemen, geen uitleg over hoe ik de lens op mijn camera moet draaien Ik weet wat ik wil kopen en hoe ik het moet gebruiken.
                      Vooral bij startende fotografen telt elke euro, en iets minder de gezellige babbel aan de kassa. Een beetje entrepreneur past zijn businessplan aan aan de economische realiteit.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
                      Waarschijnlijk misreken je met je percenten want 75% lager of nog meer dat zou dan bijna voor niks zijn geweest
                      Toch eerst leren lezen, ik typ 75% van hun prijs. Niet 75% lager dan hun prijs.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Winkels met 2e hands-objectieven Gent/Antwerpen/Brussel ?

                        Ondertussen blijkt Focilux overgenomen door ART&CRAFT. Stond vandaag te lezen in de krant. Je kan er nu weer terecht .
                        Hopelijk hebben ze de moed om iedere klant aan te schrijven. Zou ik toch doen !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Winkels met 2e hands-objectieven Gent/Antwerpen/Brussel ?

                          En Art&Craft is nog eens een winkel die mee is met z'n tijd.

                          Vandaag de dag vergelijkt zo goed als iedereen de online prijzen.
                          Als je dan besluit in de winkel te kopen ga je meestal net iets meer betalen maar bij Art&Craft is die meerprijs niet overdreven en de service is goed.

                          Ik heb sommige objectieven in de 1000-2000 euro-klasse bij Focilux meer dan 500 Euro duurder weten staan dan bij Art&Craft.
                          Ge moet als handelaar een beetje serieus blijven natuurlijk, of rekenden ze op toeristen die vlug iets nodig hadden omdat die hun $$-objectieven vergeten waren thuis?
                          Wat betreft vakkennis maakten ze op mij in ieder geval geen indruk.
                          Verschillende keren ook klopte m'n rekening zelfs niet, en niet met een paar euro's verschil! Dat kan helemaal niet zo'n dingen.

                          Nu, er bestaat nog erger, vorige week was ik toevallig in een Saturn en daar stond de Canon 70-200f2.8Lis (eerste versie!!!) aan 2200,- !!!!!!!!!!!
                          Een 550d kost daar evenveel als een 50d body elders, enz.....

                          Tweedehands-objectieven? Nergens beter dan hier en sommige courante tweedehandssites...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Winkels met 2e hands-objectieven Gent/Antwerpen/Brussel ?

                            nu zondag in het ICC in Gent

                            I found a great domain name for sale on Dan.com. Check it out!
                            5DmkIII en wat glas

                            Comment


                            • #15
                              Re: Winkels met 2e hands-objectieven Gent/Antwerpen/Brussel ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                              nu zondag in het ICC in Gent

                              http://www.fotografiebeurs.be/
                              ja lap ik kan niet, Ge komt er ook op tijd mee af

                              antwerpen dan maar 9mei ipv 'expose' wat niet meer doorgaat.
                              Last edited by Jer0en; 14 april 2010, 10:41.

                              Comment

                              Working...
                              X