Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Assistent(en) gezocht voor mode/concept shoot nu dinsdag 13 april in Lummen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Assistent(en) gezocht voor mode/concept shoot nu dinsdag 13 april in Lummen

    Ik heb nu dinsdag 13 april een mode/concept shoot met een professioneel model uit Amsterdam en een kostuumontwerper die aan de academie van Antwerpen gestudeerd heeft.

    De shoot zal doorgaan in Linkhout, bij Lummen, en zal de hele dag duren. Als het niet te slecht weer wordt, zal de shoot op dinsdag doorgaan. De weerberichten zijn een beetje onduidelijk. Het ene zegt een beetje regen, het andere iets beter. Wolken passen bij de sfeer, maar teveel regen is echt niet handig.

    Ik kan voor deze shoot een paar assistenten gebruiken, want 3 van de 4 locaties bevinden zich in een natuurgebied en we zullen vrij ver moeten wandelen met veel en zware spullen.

    Ideaal zou zijn als er een assistent van in de buurt van Antwerpen bij is, zodat die de stylist in Antwerpen kan afhalen en meebrengen tot in Linkhout. Daar wil ik uiteraard de onkosten voor vergoeden.

    Als iemand een kar heeft om de spullen makkelijker te verplaatsen, ook handig!

    Gewoon voor de duidelijkheid: het is niet de bedoeling dat je als assistent ook foto's gaat maken. Ik heb heel veel tijd gestoken in het bedenken van het concept, het zoeken naar een model, naar een fantastische stylist, krijgen van toelating voor de locatie, het regelen van een paard voor op een paar shots,... en dus vind ik het niet echt kunnen dat je even snel van al mijn werk en ideeën gaat meesnoepen. Heel cru gesteld: ik fotografeer, jullie mogen helpen, kijken en backstage foto's maken. Backstage foto's mogen er zeker gemaakt worden. En als je op een doods moment de kans ziet om zelf wat leuke shots te maken, zonder het model aan te sturen of zo, dan kan dat eventueel wel.

    Als er iemand een filmpje wil komen maken, is die ook altijd heel erg welkom. Lijkt me wel leuk om een backstage filmpje samen te stellen.

    Geïnteresseerden mogen mij mailen op info (at) eviwilmus.com.
    Last edited by Evi Photo; 10 april 2010, 08:34.
    www.focusfotografie.be
    www.facebook.com/eviwilmus

  • #2
    Re: Assistent(en) gezocht voor mode/concept shoot nu dinsdag 13 april in Lummen

    ik vrees dat ge niet zo snel gaat vinden wa ge zoekt
    EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
    https://sites.google.com/view/pdh65/

    Comment


    • #3
      Re: Assistent(en) gezocht voor mode/concept shoot nu dinsdag 13 april in Lummen

      Oorspronkelijk geplaatst door PDH65 Bekijk bericht
      ik vrees dat ge niet zo snel gaat vinden wa ge zoekt
      Way to be positive, Patrick, haha!!

      Ik denk dat er heel veel mensen geïnteresseerd zijn om dit te doen. Hier worden toch ook vaak oproepen gedaan van mensen die eens een dag willen meelopen met een fotograaf? Er zijn redelijk wat mensen die me gezegd hebben dat ze graag eens wilden komen assisteren bij 1 van mijn shoots. Alleen kunnen veel van die mensen nu net niet op dinsdag.

      Ik zie maar 1 moeilijkheid en dat is dat het een weekdag is en mensen dan meestal moeten werken...

      No worries, ik vind wel mensen hoor!
      www.focusfotografie.be
      www.facebook.com/eviwilmus

      Comment


      • #4
        Re: Assistent(en) gezocht voor mode/concept shoot nu dinsdag 13 april in Lummen

        Ik denk dat je opmerking dat ze geen foto's mogen maken een domper op de feestvreugde zal zetten ... begrijp je wel hoor, je hebt er een hoop tijd en moeite in gestoken, en als er nu iemand met al je werk gaat lopen zal dit zeker steken.

        Maar enkel om als 'domme kracht' (om het cru uit te drukken) mee te lopen vrees ik dat er niet veel zich geroepen zullen voelen ... in elk geval hoop ik dat je iemand vind, zelfs het 'zien' werken van een pro is al voldoende voor snelle leerlingen ... maar de meesten zullen ook wel even op het knopje willen drukken

        Succes, en laat eens een resultaat zien hier hé.

        Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #5
          Re: Assistent(en) gezocht voor mode/concept shoot nu dinsdag 13 april in Lummen

          Ik wil gewoon duidelijk zijn op voorhand. Ik ben nogal voorstander van heel duidelijke afspraken. Als die er niet zijn, komt er op de ene of andere manier altijd last van, hehe.

          Ik ben er zelf van overtuigd dat je enorm kan bijleren door toe te kijken. Door met je ogen te "stelen". Hoe zet ik mijn licht op? Hoe ga ik met de modellen en de andere mensen van het team om? Welke posities neem ik in? Welke lens en instellingen gebruik ik?...

          Ik heb zelf geassisteerd bij een modefotografe en ik heb daar zo extreem veel geleerd, zonder zelf ooit op een knop te drukken.

          Ik begrijp dat zelf op een knop drukken het natuurlijk 1000x interessanter maakt, maar dat kan ik niet toelaten. Niet dat ik mezelf zo geweldig vind, helemaal niet, maar ik vind het niet echt kunnen dat iemand eventjes makkelijk tussendoor alle vruchten plukt van wat voor mij heel veel werk is. Dat ik een pro model kan krijgen, en een steengoede stylist, daar heb ik bijvoorbeeld jaren voor moeten knokken, daar heb ik mezelf voor moeten bewijzen. En dan zwijg ik nog van alle tijd, geld en energie die ik er in steek, mijn concept, mijn creatieve input, mijn ideeën,...
          www.focusfotografie.be
          www.facebook.com/eviwilmus

          Comment


          • #6
            Re: Assistent(en) gezocht voor mode/concept shoot nu dinsdag 13 april in Lummen

            Dat ik een pro model kan krijgen, en een steengoede stylist, daar heb ik bijvoorbeeld jaren voor moeten knokken, daar heb ik mezelf voor moeten bewijzen. En dan zwijg ik nog van alle tijd, geld en energie die ik er in steek, mijn concept, mijn creatieve input, mijn ideeën,...
            en dan ga je een paar dagen op voorhand naar assistenten op zoek.
            nogal surrealistisch lijkt me dat

            Comment


            • #7
              Re: Assistent(en) gezocht voor mode/concept shoot nu dinsdag 13 april in Lummen

              Lijkt me leerrijk.

              ...ookal mag je zelf geen foto's maken.
              Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

              Comment


              • #8
                Re: Assistent(en) gezocht voor mode/concept shoot nu dinsdag 13 april in Lummen

                Als 't niet zo ver was, wou ik het gerust doen..

                Comment


                • #9
                  Re: Assistent(en) gezocht voor mode/concept shoot nu dinsdag 13 april in Lummen

                  Hallo Evi,

                  Het is idd interessant om mee te lopen bij een fotoshoot. Daar kan je idd een héél deel van leren, ook al loop je maar meer als 'hulpje'.

                  Op zich lijkt het me heel leuk, maar spijtig dat het zo laat is. Ik denk dat het me nu nog moeilijk gaat lukken om verlof te nemen. Echt wel spijtig...

                  Grtz

                  steve

                  Ps als je nog eens iemand nodig hebt om mee te gaan. Laat mij dan maar iets weten, ben altijd geïnteresseerd om te leren.
                  Canon Eos 40D, 24-70L, 100-400L IS, Sigma 150 macro, 17-85 IS, 70-300 IS, 50mm

                  Comment


                  • #10
                    Re: Assistent(en) gezocht voor mode/concept shoot nu dinsdag 13 april in Lummen

                    Maybe its just me..................maar ik vind je post nogal arrogant overkomen, misschien is dit niet de bedoeling maar ........


                    Veel succes !

                    mvg
                    glenn
                    Mijn site...
                    vandaelefotografie.be
                    * BD0916BE *

                    Comment


                    • #11
                      Re: Assistent(en) gezocht voor mode/concept shoot nu dinsdag 13 april in Lummen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Evi Photo Bekijk bericht
                      Way to be positive, Patrick, haha!!

                      Ik denk dat er heel veel mensen geïnteresseerd zijn om dit te doen. Hier worden toch ook vaak oproepen gedaan van mensen die eens een dag willen meelopen met een fotograaf? Er zijn redelijk wat mensen die me gezegd hebben dat ze graag eens wilden komen assisteren bij 1 van mijn shoots. Alleen kunnen veel van die mensen nu net niet op dinsdag.

                      Ik zie maar 1 moeilijkheid en dat is dat het een weekdag is en mensen dan meestal moeten werken...

                      No worries, ik vind wel mensen hoor!
                      niet enkel die dinsdag maar zoals anderen hier ook al op merkten, het geen foto's mogen maken werkt ook tegen je.
                      Of wel geloof je te weinig in jezelf en denk je dat andere met betere foto's voor de dag gaan komen dan jij zelf en dat is zeker geen goede basis. Of is het je echt te doen om zoals LamboCars zegt, domme krachten. En als lesgeefster zou je beter moeten weten
                      EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                      https://sites.google.com/view/pdh65/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Assistent(en) gezocht voor mode/concept shoot nu dinsdag 13 april in Lummen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                        Maybe its just me..................maar ik vind je post nogal arrogant overkomen, misschien is dit niet de bedoeling maar ........
                        Je bent niet alleen Glenn.
                        Diplomatisch kan ik dit niet noemen.
                        Vriendelijke groet,

                        Jos

                        Comment


                        • #13
                          Re: Assistent(en) gezocht voor mode/concept shoot nu dinsdag 13 april in Lummen

                          Beste mensen toch,
                          Wat is het toch jammer dat er een aantal mensen het licht niet kan zien schijnen bij iemand anders.

                          De TS vraagt hier om assistentie, dit gewoon omdat bepaalde producties niet mogelijk zijn zonder een goed team. Bij zulk een productie aanwezig zijn is al leerrijk, gewoon eens zien hoe iemand anders werkt.
                          Normaal gezien worden ook enkel mensen die vertrouwd zijn met het materiaal gevraagd om te assisteren en is dit niet iets dat jan en alleman gevraagd wordt.
                          Dat TS hier een beetje exclusiviteit wil is niet meer dan logisch.

                          Het enige waar ik me een vraag bij stel is het tijdstip van je vraag. Een team samen stellen in 3 dagen is toch een beetje krap.

                          Veel succes met de shoot.
                          En als je volgende maal een assistent zoekt laat het dan tijdig weten.
                          Vriendelijke groeten,Raf

                          www.rafvandenbogaert.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Assistent(en) gezocht voor mode/concept shoot nu dinsdag 13 april in Lummen

                            'k Denk dat je voor zo'n opdracht niets kan doen met "Assistenten" die je van haar of pluim kent.Je had mss beter enkele sjerpa's ingehuurd en één assistent aangeduid die je kent,die jou manier van werken kent en die dan ook betrokken word in de besprekingen vooraf,zodat hij het hele scenario kent.
                            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Assistent(en) gezocht voor mode/concept shoot nu dinsdag 13 april in Lummen

                              Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
                              ...
                              De TS vraagt hier om assistentie, dit gewoon omdat bepaalde producties niet mogelijk zijn zonder een goed team.
                              Euhm neen, TS vraagt :

                              "Ik kan voor deze shoot een paar assistenten gebruiken, want 3 van de 4 locaties bevinden zich in een natuurgebied en we zullen vrij ver moeten wandelen met veel en zware spullen."

                              TS vraagt een domme kracht om haar zware spullen te versleuren over een redelijke afstand. Diegene die zo vriendelijk wil zijn dit op vrijwillige (onverzekerde en onbezoldigde) basis te doen wordt daarenboven aangemaand enkel te werken en niet te interfereren in het gebeuren of op enige manier tot last te zijn.
                              Voor zo'n zaken op zo'n korte tijdspanne bestaan er professionele oplossingen: een uitzendbureau.
                              Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
                              - Isaac Asimov-

                              Comment

                              Working...
                              X