Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zeefotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zeefotografie

    Hoi,

    Ik ben nieuw op dit forum dus ik hoop dat ik het op de juiste plek post. Ik heb een vraag over zeefotografie. Ik heb ook al wat gezocht én gevonden maar eventuele extra tips zijn zeker welkom.

    Ik heb al wel een beetje ervaring met fotografie maar vooral met portretten en het fotograferen van (eigen) kunstwerken.

    Maar ik heb beloofd om morgen (the making of) een kunstwerk aan het strand te gaan fotograferen. Het idee is dat een bevriend (amateur)-kunstenaar in zand een kunstwerk zal maken (met de hulp van 15 vrienden) van ronde vormen (putten en bergen). We zouden daar pas tegen 16u aan kunnen beginnen (dan is het eb) en tegen 19u komt de zee opnieuw op. Tegen 21u-21u30 zal de zee het kunstwerk opnieuw innemen.

    Ik besef zelf dat het een heel moeilijke opdracht wordt aangezien het op het moment suprème gewoon donker zal zijn. En ik besef ook dat ik rijkelijk laat ben met mijn vraag maar ik heb, eerlijk gezegd, niet eerder aan de mogelijkheid gedacht.

    We hopen op de maan en uiteraard heb ik een statief mee. Ik heb een Nikon D80 met 18-55mm lens en een Nikon F65 met 50mm, 28-80 mm, 75-240mm lenzen. Ik wil zowel dia's maken als digitale foto's (en heb me voorgenomen om zowel in raw als in jpg te fotograferen).

    Ik maak me vooral een beetje zorgen over de breedte van het werk (en ga ik dat er in één keer op krijgen), de kleur van het beeld en over het lichtmeten. Ik heb al iets gelezen over grijsverloopfilters en blenden(?) als ik het goed onthouden heb. Ik heb niet zoveel kaas gegeten van photoshop maar ik wil die mogelijkheid wel openlaten aangezien we dit moment niet zullen kunnen herhalen mochten de foto's niet goed zijn.
    Ik heb ook al gelezen dat je met hele lange sluitertijden best een afstandbediening gebruikt maar dat heb ik niet en ik vraag me af of een statief op zand niet extra "beweeglijk" is.

    Alle tips zijn welkom, maar uiteraard alle begrip als jullie zo last minute niet meer kunnen reageren

    Sabine

  • #2
    Re: zeefotografie

    worden de opjecten daar niet verlicht dan?
    anders gewoon fliten Flitsje.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment

    Working...
    X