Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zwitsers factuur

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zwitsers factuur

    vraagje voor de kenners :
    loop ik bij een lens met zwitsers factuur risico om bij douanecontrole op bvb luchthaven nog importtaksen of dergelijke te moeten betalen ?

  • #2
    Re: zwitsers factuur

    Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
    vraagje voor de kenners :
    loop ik bij een lens met zwitsers factuur risico om bij douanecontrole op bvb luchthaven nog importtaksen of dergelijke te moeten betalen ?
    Helaas wel.

    Nadat de EU en Zwitserland op 26 oktober 2004 een overeenkomst tekenden betreffende de toetreding van Zwitserland tot het Schengengebied, volgde op 5 juni 2005 nog een referendum in Zwitserland. De Zwitserse bevolking stemde in met toetreding (54,6% voor, 45,4% tegen). Het verdrag trad voor Zwitserland echter pas op 15 december 2008 in werking als gevolg van een aantal noodzakelijke wetswijzigingen en aanpassingen die doorgevoerd moesten worden op de vliegvelden. Omdat Zwitserland geen deel uitmaakt van de Europese Economische Ruimte blijft douanecontrole op goederen echter bestaan.

    Comment


    • #3
      Re: zwitsers factuur

      Nog even verduidelijken : lens is geleverd door DPD zonder bijkomende kosten/taksen, ik heb de Zwitserse BTW betaald. Lens is dus reeds in België.

      Ben ik als particulier verplicht zelf stappen te ondernemen om mij in regel te stellen ?

      Dus bij eventuele controle op luchthaven loop ik risico om te moeten bijbetalen ?

      Comment


      • #4
        Re: zwitsers factuur

        Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
        Dus bij eventuele controle op luchthaven loop ik risico om te moeten bijbetalen ?
        En wat gaan ze u vragen?

        Mijnheer waar hebt ge die lens gekocht?
        Ah gewoon tweedehands.
        En hebt ge een factuur?
        Neen want ik kocht van een particulier.

        Als ze u niet betrappen met splinternieuw materiaal in gesloten verpakking zult ge niet veel controle krijgen.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: zwitsers factuur

          Onlangs een 2de hands objectief gekocht op E-Bay.ch en toen de postbode aan de deur kwam mocht ik nog eens € 10,00 betalen aan invoerrechten betalen.
          Zwitserland maakt geen deel uit van de EU.

          Als je die zelf meebrengt uit Zwitserland moet je die in princiepe declareren, doe je dat niet en ze vragen om de factuur, die je niet kan voorleggen of je toont een Zwitserse factuur, ga je invoerrechten betalen plus een flinke boete.
          Of het nu nieuw of 2de hands is maakt hen niks uit!
          Ze hebben zelfs het recht de goederen aan te slaan, als ik mij niet vergis.

          Grtz, RF
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: zwitsers factuur

            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Onlangs een 2de hands objectief gekocht op E-Bay.ch en toen de postbode aan de deur kwam mocht ik nog eens € 10,00 betalen aan invoerrechten betalen.
            Zwitserland maakt geen deel uit van de EU.

            Als je die zelf meebrengt uit Zwitserland moet je die in princiepe declareren, doe je dat niet en ze vragen om de factuur, die je niet kan voorleggen of je toont een Zwitserse factuur, ga je invoerrechten betalen plus een flinke boete.
            Of het nu nieuw of 2de hands is maakt hen niks uit!
            Ze hebben zelfs het recht de goederen aan te slaan, als ik mij niet vergis.

            Grtz, RF
            Tussen haakjes, dat was geen 10€ invoerrechten, dat was het standaardtarief van de Post als ze't moeten inklaren. Moest je invoerrechten hebben moeten betalen, dan kwam dat er nog bovenop.

            Dave
            pixelpusher

            Comment


            • #7
              Re: zwitsers factuur

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              En wat gaan ze u vragen?

              Mijnheer waar hebt ge die lens gekocht?
              Ah gewoon tweedehands.
              En hebt ge een factuur?
              Neen want ik kocht van een particulier.

              Als ze u niet betrappen met splinternieuw materiaal in gesloten verpakking zult ge niet veel controle krijgen.
              Ach zo, bedankt voor de tip.

              Comment


              • #8
                Re: zwitsers factuur

                Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                Tussen haakjes, dat was geen 10€ invoerrechten, dat was het standaardtarief van de Post als ze't moeten inklaren. Moest je invoerrechten hebben moeten betalen, dan kwam dat er nog bovenop.

                Dave
                Dan heeft de postbode mij iets verkeerd wijsgemaakt.

                Grtz, RF
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: zwitsers factuur

                  Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                  Ach zo, bedankt voor de tip.
                  Ge moet nu niet gaan zeggen dat ge ze van een Zwitser gekocht hebt hé.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: zwitsers factuur

                    Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                    vraagje voor de kenners :
                    loop ik bij een lens met zwitsers factuur risico om bij douanecontrole op bvb luchthaven nog importtaksen of dergelijke te moeten betalen ?
                    Registreer je objectief op Nikon Belux, maar er een afdruk van, en neem deze mee, ik doe nooit facturen mee, maar een bewijs van registratie, ik heb éénmaal een grondige duanecontrole gehad in Duitsland, en geen enkel probleem met deze registratieformulieren.

                    Comment


                    • #11
                      Re: zwitsers factuur

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Ge moet nu niet gaan zeggen dat ge ze van een Zwitser gekocht hebt hé.

                      Van een Rus is beter hé ???

                      Comment


                      • #12
                        Re: zwitsers factuur

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Registreer je objectief op Nikon Belux, maar er een afdruk van, en neem deze mee, ik doe nooit facturen mee, maar een bewijs van registratie, ik heb éénmaal een grondige duanecontrole gehad in Duitsland, en geen enkel probleem met deze registratieformulieren.

                        Ik heb al zeker 10x geprobeerd maar ik krijg dat Canon objectief daar niet geregistreerd...

                        Comment


                        • #13
                          Re: zwitsers factuur

                          Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                          Ik heb al zeker 10x geprobeerd maar ik krijg dat Canon objectief daar niet geregistreerd...
                          Sorry, dacht dat het Nikon was, Nikon objectieven vanwaar ze ook komen kan je steeds registreren, Nikon Boddy's daarentegen niet, van Canon weet ik het niet.

                          Comment


                          • #14
                            Re: zwitsers factuur

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Sorry, dacht dat het Nikon was, Nikon objectieven vanwaar ze ook komen kan je steeds registreren, Nikon Boddy's daarentegen niet, van Canon weet ik het niet.
                            Ik ben wel geregistreerd bij Canon CPS, misschien daar eens verder kijken

                            Comment


                            • #15
                              Re: zwitsers factuur

                              Laat uw verzekeringsagent een aantekening maken op de inboedelpolis dat u ook fotogerief heeft en die extra wil verzekeren als u op reis gaat.

                              Of zet het op de fotopolis.
                              Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                              Comment

                              Working...
                              X