Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

berichtenmapjes & adresboek importeren in Thunderbird?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • berichtenmapjes & adresboek importeren in Thunderbird?

    voor ik Windows7 heb geïnstalleerd heb ik al mijn data en instellingen veilig op een externe HD gezet.
    Nu Windows7 draait wil ik mijn adresboek en berichtenmapjes (die uit Outlook Express geëxporteerd zijn) in Thunderbird krijgen.
    Hoe doe ik dat?
    Wanneer ik namelijk in Thunderbird die gegevens wil importeren, dan krijg ik niet de mogelijkheid om een zoekpad in te geven waar Thunderbird die mapjes & adresgegevens kan vinden.

    PS: ik heb geen zin om eerst weer Outlook Express te installeren, om als tussenstap te dienen om die berichten en adressen in Thunderbird te krijgen.

    groeten
    Dré

  • #2
    Re: berichtenmapjes & adresboek importeren in Thunderbird?

    Blijkbaar gaast dit niet omdat een .pst bestand een gesloten formaat is. Je hebt dus toch Outlook nodig volgens onderstaande site. Best op een pc doen van iemand anders die toch al Outlook heeft en daar Thunderbird opzetten. Importeren vanuit Thunderbird en dat direct weer exporteren voor jou pc.
    http://kb.mozillazine.org/Import_.pst_files

    Comment


    • #3
      Re: berichtenmapjes & adresboek importeren in Thunderbird?

      Heb net hetzelfde probleem gehad. Netjes alle berichten en mail instellingen geëxporteerd maar je kan inderdaad geen data van OE importeren in Thunderbird. Dus heb je de keuze, ofwel alles handmatig intypen wat betreft je e-mail accounts en adresboek ofwel geen Thunderbird gebruiken
      Ik heb besloten om Windows live mail te gebruiken. Dat werkt prima onder windows 7.Ik moest wel mijn e-mail gegevens invoeren, maar kon wel adresboek en berichten importeren.
      Outlook expres zit trouwens niet in Windows 7. Alleen in XP en ouder.
      Comfortably numb with my Pentax

      Comment


      • #4
        Re: berichtenmapjes & adresboek importeren in Thunderbird?

        Voor wie interesse heeft:

        Gisteren heb ik mijn adresboek integraal in Thunderbird gekregen!!

        Hoe?:
        1. het geëxporteerde bestand op een USB gezet, daarmee naar een PC gelopen met OE6 en Thunderbird erop.
        2. Het bestand terug in OE6 geïmporteerd (waardoor het weer op zijn originele plaats terecht kwam, waar het door Thunderbird kon gevonden worden).
        3. Vervolgens Thunderbird gestart en adresboek geïmporteerd.
        4. Daarna uit Thunderbird geëxporteerd op de USB stick.
        5. Terug naar mijn Laptop gelopen en daar Thunderbird gestart.
        6. Het adresboek daarin geïmporteerd.

        Zo rap gaat dat

        Wat die Emails betreft:

        Daarvoor heb ik de oplossing ook opgesnord: http://www.nic-nac-project.de/~kaosmos/mboximport-en.html
        Goed lezen wat in het kadertje omschreven wordt en in thunderbird deze Add-on installeren.
        daarna vind je in de tab. "extra" een nieuw item: "importeren/exporteren in Mbox/eml opmaak"
        open in Thunderbird vooraf links de map waarin je wil importeren en ga daarna via "extra"-->"importeren/exporteren in Mbox/eml opmaak" naar de map die je wil importeren.
        Last edited by dréten; 9 april 2010, 10:14.

        Comment

        Working...
        X