Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Printer onder iMac

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Printer onder iMac

    Pfff, al een hele tijd aan 't sukkelen om mijn printer - Canon MP970 - fatsoenlijk te kunnen installeren op mijn iMac.
    Het installeren zelf is geen probleem maar ik krijg geen gebruikersinterface meer waar ik zoals vroeger onder windows probleemloos de printer kon instellen naar mijn voorkeuren al naargelang de situatie. Zoals type fotopapier, grootte, kwaliteit inkt, al dan niet randloos, ...
    Het werkt wèl als ik via de gebruikelijke interface van Canon ga maar dat is tè omslachtig. Bv. onder Aperture dien ik eerst mijn foto als jpgeg op te slaan en dan via Canon Easy-Photoprint Ex mijn foto browsergewijs op te snorren en dan pas aan 't printen gaan. Normaal zou ik via Aperture -> print foto fluitend door het leven moeten gaan. Edoch ...
    Wat en waar gaat het verkeerd ?

    Alvast bedankt voor de input.

    Tjerri

  • #2
    Re: Printer onder iMac

    Wanneer je het printcommando geeft kan je toch gewoon je print voorkeuren ingeven?
    vb in Aperture -> cmd+p -> printer selection -> printer (selecteer uw printer) -> print settings: color/media/borderless, e.a., verder kan je de grote, oriëntering, aantallen ingeven. Je kan ook contactafdrukken maken.

    Comment


    • #3
      Re: Printer onder iMac

      Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
      Wanneer je het printcommando geeft kan je toch gewoon je print voorkeuren ingeven?
      vb in Aperture -> cmd+p -> printer selection -> printer (selecteer uw printer) -> print settings: color/media/borderless, e.a., verder kan je de grote, oriëntering, aantallen ingeven. Je kan ook contactafdrukken maken.
      Dat is 't em juist. Dat zou je verwachten maar ik geraak niet verder dan cmd+p -> printer (ik selecteer mijn printer) -> er duiken een paar opties op die ik wel kan instellen maar verder te niet worden gedaan door het volgende menu dat blijkbaar alles overruled

      Om kort te gaan :

      Menu 1 :



      Bovenstaand menu lukt dus nog maar als ik nu op "print" klik krijg ik volgend menu :



      Nu kan ik enkel maar opteren voor print want de "presets" blijven beperkt tot "standaard"; "vlug printen"; of "last settings"
      Klik ik op "print" dan gaat de printer naar mijn standaard A4 papier bak en drukt hij af op A4 papier en negeert hij de vorige ingestelde opties (fotopapier; 10 x 15; ...)

      Suggesties want dit werkt me flink op de zenuwen

      Bedankt alvast om mee te denken.

      Tjerri

      voetnoot : zelfs het model kijkt er al triestig van

      Comment


      • #4
        Re: Printer onder iMac

        Vreemd, bij mij print hij onmiddellijk vanuit Aperture. Ik krijg dat tweede venster niet te zien?!
        Stel de vraag anders eens op Intermactivity?

        Comment


        • #5
          Re: Printer onder iMac

          Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
          Vreemd, bij mij print hij onmiddellijk vanuit Aperture. Ik krijg dat tweede venster niet te zien?!
          Stel de vraag anders eens op Intermactivity?
          Heb ik gedaan maar krijg geen reactie

          Tjerri

          Comment


          • #6
            Re: Printer onder iMac

            Ik zie daar een dropdown "layout". Wat krijg je als je daar op klikt? Normaal zouden daar ook verschillende opties onder moeten zitten.

            Comment


            • #7
              Re: Printer onder iMac

              Oorspronkelijk geplaatst door Gandalf Bekijk bericht
              Ik zie daar een dropdown "layout". Wat krijg je als je daar op klikt? Normaal zouden daar ook verschillende opties onder moeten zitten.
              'k Zit nu op mijn werk dus ik kan nu niet zien wat dit geeft. Ik dacht dat dit diende om alles onder de lijn "lay-out" zichtbaar of onzichtbaar te maken, een soort on/off switch dus om "pages per sheet"; "border"; etc ... te toggelen. Om 100 % zeker te zijn zal ik het vanavond proberen maar ik vrees er voor

              Tjerri

              Comment


              • #8
                Re: Printer onder iMac

                Het is mij niet helemaal duidelijk hoe de printer fysiek aangesloten is op de mac.

                Volgens het print venster zou ik zeggen dat het een printer is die op een andere pc is aangesloten via shared netwerk.
                Een printer op dergelijke wijze aangesloten zal niet altijd alle optie van de driver geven, omdat de share / driver dit niet toelaat.

                Comment


                • #9
                  Re: Printer onder iMac

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                  'k Zit nu op mijn werk dus ik kan nu niet zien wat dit geeft. Ik dacht dat dit diende om alles onder de lijn "lay-out" zichtbaar of onzichtbaar te maken, een soort on/off switch dus om "pages per sheet"; "border"; etc ... te toggelen. Om 100 % zeker te zijn zal ik het vanavond proberen maar ik vrees er voor

                  Tjerri
                  Zoals Gandalf aangeeft moeten daar normaal gezien ook andere opties onder zitten dan layout, zoals print settings e.d.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Printer onder iMac

                    Oorspronkelijk geplaatst door voyager Bekijk bericht
                    Het is mij niet helemaal duidelijk hoe de printer fysiek aangesloten is op de mac.

                    Volgens het print venster zou ik zeggen dat het een printer is die op een andere pc is aangesloten via shared netwerk.
                    Een printer op dergelijke wijze aangesloten zal niet altijd alle optie van de driver geven, omdat de share / driver dit niet toelaat.
                    Hier hoef ik niet voor te wachten tot ik thuis ben om te antwoorden. De printer zit op mijn netwerk zonder te zijn aangesloten op een andere pc. Printer is via een Lan connectie aangesloten op een router op dewelke mijn iMac ook is aangesloten.
                    Echter indien ik mijn portable pc of die van mijn vrouw aansluit via een lan connectie vinden die hem ook niet
                    Als mijn iMac probleem is opgelost ga ik via het ip-adres van de printer eens proberen met mijn portables te pingen.
                    Extra info : de printer op de iMac is "not shared" dus de printer werkt niet via de iMac als "server".
                    Misschien zien jullie al een oplossing ?

                    Tjerri

                    Comment


                    • #11
                      Re: Printer onder iMac

                      al je printerinstellingen verschijnen in principe onder de dropdown lay-out.
                      (zo is het toch bij mij - zowel voor m'n Laserprinter als voor mijn espon)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Printer onder iMac

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sjillie Bekijk bericht
                        al je printerinstellingen verschijnen in principe onder de dropdown lay-out.
                        (zo is het toch bij mij - zowel voor m'n Laserprinter als voor mijn espon)
                        Inderdaad onder de keuze "layout" staan de andere opties zoals coloroptions, quality en media enz.
                        Eens je deze settings aangepast hebt kan je deze via de presetskeuze bewaren en verschijnt deze ook in het lijstje.
                        Dit is wel een andere werkwijze dan bij de vorige aperture versie.
                        Deze keuze staat los van het fijt dat de printer rechtstreeks of via netwerk aangesloten is het is wel belangrijk dat bij de printer setup de juiste driver gekozen wordt.

                        xs ermee.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Printer onder iMac

                          Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
                          Inderdaad onder de keuze "layout" staan de andere opties zoals coloroptions, quality en media enz.
                          Eens je deze settings aangepast hebt kan je deze via de presetskeuze bewaren en verschijnt deze ook in het lijstje.
                          Dit is wel een andere werkwijze dan bij de vorige aperture versie.
                          Deze keuze staat los van het fijt dat de printer rechtstreeks of via netwerk aangesloten is het is wel belangrijk dat bij de printer setup de juiste driver gekozen wordt.

                          xs ermee.
                          Hehe ... oef !
                          Ondanks het feit dat ik steeds de laatste driver downloade was hij niet geïnstalleerd. Had echter mijn instellingen verkeerd staan omdat ik werk met "little snitch". Was ik maar zo slim geweest om effectief ook te gaan kijken wèlke versie stond geïntstalleerd dan had ik jullie niet moeten lastig vallen met deze zever. 'k Zal het maar houden op groeipijnen bij het overstappen naar een ander OS (heb mijn iMac nog maar een paar weken).
                          Na het installeren van de juiste driver kreeg ik idd de juiste dialoog achter de layout optie. Probleem opgelost dus.
                          Alvast bedankt aan iedereen om mee te hebben geholpen

                          Tnx.

                          Tjerri

                          Comment


                          • #14
                            Re: Printer onder iMac

                            Het is je vergeven

                            Comment

                            Working...
                            X