Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie stapte ook over van Telenet als protest voor de hoge tarieven/downloadlimiet ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie stapte ook over van Telenet als protest voor de hoge tarieven/downloadlimiet ?

    Hallo,

    Wat geniet jullie voorkeur :
    - Telenet Goldshake (digitale tv + vaste telefonie + internet voor de snelheid)
    - Alternatieve provider (onbeperkt internet + vaste telefonie ook in piekuren zonder toeslag) + Telenet afzonderlijk voor digital TV ?

    Vroeger had ik expressnet, snel is leuk maar dan ook snel over de limiet en €xtra volumeblokken + €xtra betalen voor vaste telefonie tijdens piekuren
    Nu download ik zelden, twijfel soms om terug te keren, maar uit principe blijf ik voorlopig bij alternatieve provider.
    De grote spelers houden nog steeds hun prijzen kunstmatig hoog en profiteren maximaal van de Belgische klant met hun monopoliepositie.

    Ze zijn koppig om hun prijzen te verlagen naar Europees niveau, ik blijf ook koppig en geef m'n geld liever aan een alternatieve provider.
    Scheelt zelfs bijna niets in prijs als je alternatieve provider neemt met onbeperkt internet + digitale tv Telenet afzonderlijk.
    Had ergens gelezen dat Telenet/BGC limieten gingen afschaffen, maar nog niet te zien op hun sites.

    Ik hoor soms mensen bezig over nieuwsgroepen, hoge snelheden,... de vraag is heb je al die snelheid nodig?
    Is wel handig voor Telenet om zich als de snelste te promoten, maar de kleine lettertjes zijn nog steeds downloadlimiet + "extra volumeblokken" in je factuur..

    Ben lang bij Telenet geweest dus kan vergelijken, gewoon surfen gaat snel genoeg bij adsl, downloaden valt zeker mee, grote bestanden evt opt gemak in paar dagen, toch liever zonder limiet.
    Last edited by CanonYouCan; 7 april 2010, 20:20.

  • #2
    Re: Wie stapte ook over van Telenet als protest voor de hoge tarieven/downloadlimiet

    Hopelijk kan ik ook uw werk afpakken via een algemene oproeping ! Just joking....... telenet blijft de snelste en volgens mij nog steeds de stabielste (als ge niet zit te klungelen met eigen routers...)
    Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
    http://www.racenews.be

    Comment


    • #3
      Re: Wie stapte ook over van Telenet als protest voor de hoge tarieven/downloadlimiet

      Eén ding snap ik niet in je betoog: je gaat tekeer tegen o.a. en vooral de beperkingen op het downloaden en dan zeg je plots "Ik download bijna niets meer" .

      P.S.: hoe meer er weg lopen bij Telenet... hoe sneller ik zal surfen . Maar dat zal wel niet gebeuren... een uitzondering niet te na gesproken .
      Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
      Oók wandelen met GPS?

      Comment


      • #4
        Re: Wie stapte ook over van Telenet als protest voor de hoge tarieven/downloadlimiet

        Wat is dat een downloadlimiet?
        Ik startte in 1995 met een 28.8 modem bij Globe waar de limiet toen 15u online/maand was. Dat was voldoende vermits de telefoonkosten toen ook nog goed opliepen.
        Daarna ADSL bij Easynet, 10GB limiet/maand maar geen teller dus 24/24 online en niet naar de traffic kijken. Dan Dommel. 100GB/maand en upload werd niet geteld, weer ruim voldoende. Nu DxADSL met 175GB/maand. Met de 5 PCs die hier staan kom ik toe met 80-130GB. Nooit heb ik mij moeten inhouden.

        TN en BGC hebben nu inderdaad het offensief ingezet om de alternatieve ISPs uit de markt te duwen door limietloos (eigenlijk FUP) te introduceren, alleen de prijzen zijn nog hoger dan de "kleintjes".

        Wat het "klungelen" met eigen routers betreft... Daar weet ik niet wat je bedoeld, ik ben geen IT'er maar heb toch geen probleem om mijn thuisnetwerkje deftig op te zetten. Modem in "bridge", Fritzbox er achter die rechtstreeks aan de telefoonaansluiting mijn binnenkomende gesprekken regelt en uitgaande gesprekken via VOIP stuurt en een netwerkschijf aan zijn USBaansluiting heeft hangen en daar achter de switch waar de PCs aanhangen. Alle PCs communiceren met elkaar (1 Mac, 3XPs , een Win2000 en 1Win7) en maken gebruik van de printer die aan de W2K PC hangt. Pies of taart
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #5
          Re: Wie stapte ook over van Telenet als protest voor de hoge tarieven/downloadlimiet

          Ik heb bij Telenet de Diamond shake (= snel internet + digitale tv + vaste telefonie ) en ik ben HEEEEL ERG TEVREDEN !!!!!!!
          Ik heb dit alles sinds afgelopen december en heb spijt dat ik het niet eerder heb genomen.

          Comment


          • #6
            Re: Wie stapte ook over van Telenet als protest voor de hoge tarieven/downloadlimiet

            Nog niet veel problemen gehad met Telenet ... als de downloadlimiet te laag is ligt dat eerder aan uw hoog verbruik.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Wie stapte ook over van Telenet als protest voor de hoge tarieven/downloadlimiet

              Wij zijn ook weggegaan van Belgacom owv de prijs... We betalen nu maar half zoveel als voorheen, en we hebben geen limiet. En qua snelheid en stabiliteit merk ik geen verschil
              Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

              Comment


              • #8
                Re: Wie stapte ook over van Telenet als protest voor de hoge tarieven/downloadlimiet

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Nog niet veel problemen gehad met Telenet ... als de downloadlimiet te laag is ligt dat eerder aan uw hoog verbruik.
                Dat is ook het standpunt van Telenet en Belgacom.

                Maar het is een principekwestie. Waarom moeten wij Belgen meer betalen dan in het buitenland? De twee marktleiders blijven gewoon volhouden aan hun koppige - gigantische - winstmarges, die bij Telenet dan nog eens vloeit naar een grote multinational.

                Stel dat hier de melk 30% duurder was. Ga je dan ook reageren met: je moet maar minder melk drinken?


                Ik ben tevreden met mijn Scarlet. 6 à 12Mbit/s en géén limiet.
                24,5 euro per maand het eerste jaar, daarna 34 euro.
                Geen activatiekost.

                Wou eerst wegblijven van Belgacom (moeder van Scarlet), maar Dommel was aan het treuzelen met zijn CityConnect op het ogenblik dat ik een verbinding wou.

                Comment


                • #9
                  Re: Wie stapte ook over van Telenet als protest voor de hoge tarieven/downloadlimiet

                  Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht

                  Ik ben tevreden met mijn Scarlet. 6 à 12Mbit/s en géén limiet.
                  24,5 euro per maand het eerste jaar, daarna 34 euro.
                  Geen activatiekost.
                  Het is nu zelfs slechts standaard €25.

                  You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                  [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                  Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                  Comment


                  • #10
                    Re: Wie stapte ook over van Telenet als protest voor de hoge tarieven/downloadlimiet

                    Even hoe ik het zie... (Dit is het soort discussie waar ik me al lang vragen bij stel. Ik vraag me af of ik de enige ben.)

                    Eigenlijk zit er een fout in redeneringen als deze:
                    Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan
                    De grote spelers houden nog steeds hun prijzen kunstmatig hoog en profiteren maximaal van de Belgische klant met hun monopoliepositie.
                    Ze zijn koppig om hun prijzen te verlagen naar Europees niveau
                    Oorspronkelijk geplaatst door caleido
                    Waarom moeten wij Belgen meer betalen dan in het buitenland?
                    Er is bestaat op dit ogenblik geen monopoliepositie van "de grote spelers". Er zijn voldoende alternatieve "kleine spelers" op de markt, die de keuze van de consument groot genoeg maken.

                    Stel:
                    Jij wordt morgen zelfstandig fotograaf in een omgeving met weinig andere professionele fotografen. Je hebt voldoende gespaard, en met je start-budget kan je een mooie marketing-campagne opzetten in lokale magazines & radiostations.
                    De daaropvolgende maanden krijg je steeds meer opdrachten, je levert goede (maar geen uitzonderlijke) kwaliteit, en je krijgt automatisch naambekendheid. Er komt een moment dat iedereen wel foto's wil laten nemen door jou, die "bekendere" fotograaf. Dan is het moment aangebroken dat je keuzes moet maken.
                    • ofwel ga je uitbreiden, mensen in dienst nemen, om de stijgende vraag aan te kunnen.
                    • ofwel ga je je prijzen blijven omhoogtrekken, tot de vraag gedaald is naar een niveau dat je juist gepast zelf kan bolwerken.

                    De eerste keuze betekent grote risico's nemen, van zodra de vraag daalt heb je te veel personeel, en zijn de kosten niet meer te dekken door de opbrengsten.
                    Bij de tweede keuze merk je: "tiens, ik verdien dubbel zoveel als mijn collega's aan de andere kant van het land, en ik werk er nochtans maar even veel voor"
                    Ga jij bij die tweede keuze - uit solidariteit, goeie wil, ethisch besef... - je prijzen terug omlaag halen?

                    Elk bedrijf heeft als belangrijkste doel: geld verdienen.
                    Of dit nu een gigantische firma is, of een kleine eenmanszaak, het uiteindelijke doel is zoveel mogelijk winst maken. (Waar niks mis mee is, zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar, zelfs dieren zoeken manieren om op zo eenvoudig mogelijke manier, zo veel mogelijk voedsel te verzamelen)

                    Ik vind het persoonlijk vrij absurd om er zich dan over op te winden dat Telenet of Belgacom dit dan ook doen. Niemand wordt verplicht om te kiezen voor deze operatoren. De meerderheid kiest voor deze operatoren uit gemakzucht (en/of naïviteit, maar dit staat naast deze discussie). Als de meerderheid de moeite niet wil doen om opzoekingswerk te verrichten naar de goedkoopste prijzen, dan legt zij zich neer bij het feit dat ze daardoor misschien 10 euro per maand meer betaalt.

                    Het is een volledig logisch proces dat op termijn de kleinere spelers meer en meer klanten afsnoepen van die grote spelers. Uiteindelijk gaan de prijzen zich naar een gelijk niveau begeven, tot er weer een nieuwe goedkopere speler op de markt komt. Zo herhaalt het verhaal zich keer op keer, en zit er uiteindelijk wel een goede evolutie in de prijzen, maar we moeten geduldig zijn.

                    Heel dit betoog is zeker geen aanval op de mensen die ik gequote heb in het begin. Ik zag gewoon interessante stellingen, en wou al een tijdje eens mijn visie op papier zetten en de mening van andere mensen horen.

                    My 2 cents...
                    Canon EOS 5DmkII | Canon Speedlight 580EX | Canon 50mm F1.4 - Canon 24-70mm F2.8 L - Canon 70-200mm F2.8 IS L

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wie stapte ook over van Telenet als protest voor de hoge tarieven/downloadlimiet

                      Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
                      Het is nu zelfs slechts standaard €25.
                      Als je een Belgacom telefoon lijn hebt. Anders is het 30 Euro.
                      Tot sluitertijd, Dirk

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wie stapte ook over van Telenet als protest voor de hoge tarieven/downloadlimiet

                        Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
                        Hallo,

                        Vroeger had ik expressnet, snel is leuk maar dan ook snel over de limiet en €xtra volumeblokken + €xtra betalen voor vaste telefonie tijdens piekuren
                        Nu download ik zelden, twijfel soms om terug te keren, maar uit principe blijf ik voorlopig bij alternatieve provider.
                        De vraag is hoe lang was dat geleden? Telenet heeft die formules regelmatig aangepast.

                        ExpressNet heeft vandaag een download limiet van 30GB.
                        En in de goldshake zit ComfortNet in de shake ook met 30GB limiet.
                        Voor iemand die niet download is dat meer dan voldoende.

                        Ik vind het een beetje raar bij Scarlet dat internet alleen geen limiet heeft (Fair Use) en als je een pakket neemt met telefonie erbij dat het dan 100 GB wordt. Niet dat ik ooit aan die limiet zou geraken, maar het is raar.
                        Tot sluitertijd, Dirk

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wie stapte ook over van Telenet als protest voor de hoge tarieven/downloadlimiet

                          De periode dat ik over mijn limiet ging deed ik zaken die niet mochten op het internet
                          Flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wie stapte ook over van Telenet als protest voor de hoge tarieven/downloadlimiet

                            Oorspronkelijk geplaatst door quint'n Bekijk bericht
                            Eigenlijk zit er een fout in redeneringen als deze.
                            Het is geen macro-economische redenering, het is vooral een mening.


                            Je vergelijking met fotograaf gaat natuurlijk niet op. Dan zou ik de enige fotograaf in België moeten zijn, naast een tiental anderen.

                            En als ik de vergelijking doortrekt, dan zou ik de enige zijn die een camera heeft, en ik leen mijn camera uit aan de andere fotografen, mits betaling. Die zij dan doorrekenen aan hun klanten. Zodat die andere fotografen moeten besparen op service om toch nog een concurrende prijs te kunnen handhaven. En halverwege die uitleenprijs nog eens verhogen ook, puur om mijn concurenten te dwarsbomen.

                            Plus, ik zou half "gesubsidieerd" worden door de overheid.

                            Oorspronkelijk geplaatst door quint'n Bekijk bericht
                            Uiteindelijk gaan de prijzen zich naar een gelijk niveau begeven, tot er weer een nieuwe goedkopere speler op de markt komt. Zo herhaalt het verhaal zich keer op keer, en zit er uiteindelijk wel een goede evolutie in de prijzen, maar we moeten geduldig zijn.
                            Ha.
                            Er is een grens aan geduldig zijn.

                            Er is ook zoiets als klantenbinding, service, respect, hoge kwaliteit garanderen etc....
                            Als de duizenden klanten van een bedrijf vragen om iets aan te passen aan de noden van de tijd - bijvoorbeeld HD video op het net bekijken, zonder schrik te hebben dat je maandvolume na een week op is - wat het bedrijf in kwestie slechts pinuts kost en het bedrijf blijft koppig die feedback en die vragen van zijn klanten negeren. Dan krijg je een slecht imago en slechte associaties bij je doelgroep. Op een eind zal dat zich wreken. Belgacom en Telenet hebben nu al te kampen met een dictatoriaal imago.


                            Nee, wie ben jij om de EU commissie tegen te spreken? Splitsen die handel. Kan er eindelijk eens eerlijke concurrentie zijn.

                            Ik snap niet hoe je dat kan goedkeuren of negeren. Of jezelf daar bij neerleggen. Met die laissez-fair mentaliteit zaten we nu nog 10jaar achter qua snelheid/prijs.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wie stapte ook over van Telenet als protest voor de hoge tarieven/downloadlimiet

                              Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                              Je vergelijking met fotograaf gaat natuurlijk niet op. Dan zou ik de enige fotograaf in België moeten zijn, naast een tiental anderen.

                              En als ik de vergelijking doortrekt, dan zou ik de enige zijn die een camera heeft, en ik leen mijn camera uit aan de andere fotografen, mits betaling. Die zij dan doorrekenen aan hun klanten. Zodat die andere fotografen moeten besparen op service om toch nog een concurrende prijs te kunnen handhaven. En halverwege die uitleenprijs nog eens verhogen ook, puur om mijn concurenten te dwarsbomen.

                              Plus, ik zou half "gesubsidieerd" worden door de overheid.
                              De 'camera' van de telecom operatoren kost wel miljoenen euro's. Je kan die vergelijking dus wel maken.

                              Comment

                              Working...
                              X