Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GPS op I phone

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • GPS op I phone

    Hey ik overweeg om een I phone te kopen als de GPS functie naar behoren werkt. Er zijn verschillende navigatie applicaties hiervoor maar wat ik nu zou willen weten is of dit gratis is om te gebruiken. Een applicatie downloaden kan geld kosten dat weet ik maar onderweg, hoe zit het daarmee? Wordt er gebruik gemaakt van het netwerk wat geld kost of is dit zoals bij een gewone GPS kostenloos? Ik neem aan dat de kaarten al in de gsm opgeslagen zitten, dat enkel voor het berekenen van de route en het bepalen van waar je bent gebruik wordt gemaakt van een netwerk( kosten ) of zit er echt een volwaardige navigatie module in de smartphones van tegenwoordig?

    thks

    Jordi
    Canon 40 D/ BG-E2 batterygrip/50mm f1.8/17-55mm f2.8 IS USM/Speedlite 580 Ex II/70-200mm f2.8 L
    http://eyemotions.wordpress.com/

  • #2
    Re: GPS op I phone

    Het gebruiken van de GPS is gratis.
    Maar voor de rest hangt het van het navigatie programma af.

    Bij TomTom betaal je typische eigenlijk voor de kaarten. Dus worden die ook op je toestel gezet. Vanaf dan is het gebruik gratis totdat je de kaarten eens wilt updaten.

    Andere programma's zouden kunnen werken met online kaarten, maar dan moet je steeds die info downloaden. En dan betaal je minstens voor de connectie kosten via je provider.

    Dus ik denk dat je eens naar de navigatie programma's moet gaan kijken en daar gaan zoeken hoe het werkt. Hoe kom je aan kaarten, hoe worden die ge-update...

    Ik weet dat bij Nokia kan kiezen of je laad de kaarten offline via je PC. En dan kan je die gebruiken op je toestel. Of je haalt ze op tijdens gebruik via je data-abbonement bij een provider.
    Maar bij verschillende Nokia toestellen is het gebruik van de navigatie nog betalend. Je moet dan een licentie bij Nokia kopen. Voor hun meer recentere modellen is dat ondertussen gratis geworden.
    Tot sluitertijd, Dirk

    Comment


    • #3
      Re: GPS op I phone

      Oorspronkelijk geplaatst door Jordi Lauwers Bekijk bericht
      Hey ik overweeg om een I phone te kopen als de GPS functie naar behoren werkt. Er zijn verschillende navigatie applicaties hiervoor maar wat ik nu zou willen weten is of dit gratis is om te gebruiken. Een applicatie downloaden kan geld kosten dat weet ik maar onderweg, hoe zit het daarmee? Wordt er gebruik gemaakt van het netwerk wat geld kost of is dit zoals bij een gewone GPS kostenloos? Ik neem aan dat de kaarten al in de gsm opgeslagen zitten, dat enkel voor het berekenen van de route en het bepalen van waar je bent gebruik wordt gemaakt van een netwerk( kosten ) of zit er echt een volwaardige navigatie module in de smartphones van tegenwoordig?

      thks

      Jordi

      Even verduidelijking, een, iphone is GEEN gsm, er zit toevallig een tel in ;-)
      Gps gaat, tomtom draait super, kaarten staan op iphone zelf, data kosten zijn er niet, als je geen traffic info activeert. Dus in buitenland gratis, alsook in eigen land.
      Echter, de 3GS heeft naar mijn inziens een "mindere" gps ontvangst, en de carkit van tomtom met ingebouwde versterker (100 euro) is geen overbodige luxe.
      Succes ermee

      Comment


      • #4
        Re: GPS op I phone

        Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
        Even verduidelijking, een, iphone is GEEN gsm, er zit toevallig een tel in ;-)
        Gps gaat, tomtom draait super, kaarten staan op iphone zelf, data kosten zijn er niet, als je geen traffic info activeert. Dus in buitenland gratis, alsook in eigen land.
        Echter, de 3GS heeft naar mijn inziens een "mindere" gps ontvangst, en de carkit van tomtom met ingebouwde versterker (100 euro) is geen overbodige luxe.
        Succes ermee
        Wat is een "mindere ontvangst" ... verliest deze echt erg vaak de verbinding? Ik zit namelijk ook nog in dubio... een aparte Tomtom kopen of toch de iPhone applicatie. Zou ik voor de laatste optie gaan en dan ook nog een carkit bij moeten kopen dan denk ik dat een losse Tomtom toch goedkoper zal zijn, niet?
        www.indetailfotografie.nl

        Comment


        • #5
          Re: GPS op I phone

          Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
          Wat is een "mindere ontvangst" ... verliest deze echt erg vaak de verbinding? Ik zit namelijk ook nog in dubio... een aparte Tomtom kopen of toch de iPhone applicatie. Zou ik voor de laatste optie gaan en dan ook nog een carkit bij moeten kopen dan denk ik dat een losse Tomtom toch goedkoper zal zijn, niet?
          zonder tomtom kit: soms goed, maar eigenlijk niet voldoende, ga je de stad in of heb je andere faktoren die belemmeren, is het niet meer betrouwbaar.
          De kit is volgens mij een must, samen met de softtware spreken we dan van 170 euro.
          losse tomtom is niet te kloppen, behalve voor het feit dat je met 2 devices moet werken, en je geen HD traffic info kunt gebruiken, dit is pas vanaf de duurdere tomtoms.

          Comment


          • #6
            Re: GPS op I phone

            Oorspronkelijk geplaatst door Jordi Lauwers Bekijk bericht
            Hey ik overweeg om een I phone te kopen als de GPS functie naar behoren werkt. Er zijn verschillende navigatie applicaties hiervoor maar wat ik nu zou willen weten is of dit gratis is om te gebruiken. Een applicatie downloaden kan geld kosten dat weet ik maar onderweg, hoe zit het daarmee? Wordt er gebruik gemaakt van het netwerk wat geld kost of is dit zoals bij een gewone GPS kostenloos? Ik neem aan dat de kaarten al in de gsm opgeslagen zitten, dat enkel voor het berekenen van de route en het bepalen van waar je bent gebruik wordt gemaakt van een netwerk( kosten ) of zit er echt een volwaardige navigatie module in de smartphones van tegenwoordig?
            Navigon op de 3GS is snel en accuraat, en gebruikt je positie, voor de rest niets. Als je natuurlijk Google maps gaat gebruiken zal je wel een internetconnectie hebben, die kaarten staan niet op je iPhone. By the way, Navigon is altijd een stap voor op TomTom geweest, ook qua prijs en ook qua mogelijkheden. Hun ontvanger is stinkend duur (99€ TomTom komaan ?).

            Comment


            • #7
              Re: GPS op I phone

              Hier ook een 3GS, en GPS is gewoon slecht.

              Laatste keer tomtom op de nokia naast de iphone gezet en volgens de iphone reed ik constant in de velden ipv op de autosnelweg...

              P.S. Als je graag soms is belt, vergeet dan de iphone zowiezo. Tof om mee te spelen in de zetel en wat te surfen, voor de rest is het gewoon een slecht toestel.

              Comment


              • #8
                Re: GPS op I phone

                Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                Navigon op de 3GS is snel en accuraat, en gebruikt je positie, voor de rest niets. Als je natuurlijk Google maps gaat gebruiken zal je wel een internetconnectie hebben, die kaarten staan niet op je iPhone. By the way, Navigon is altijd een stap voor op TomTom geweest, ook qua prijs en ook qua mogelijkheden. Hun ontvanger is stinkend duur (99€ TomTom komaan ?).
                Iphone 3GS kost +-6a700 euro, en dan 99 euro voor een carkit met gps en bleutooth duur noemen?
                Mijn brodit passieve houder met lader voor de iphone kost ook 69.
                Navigon zijn plastieken houdertje kost toch ook al 40? en dan heb je niks extra hé.
                Ik heb navigon, sygec en tomtom allemaal officieel aangekocht op de iphone, en alhoewel navigon het mooiste oogt, geen twijfel aan, zeker nu met de 3D, pak ik toch liever tomtom, om de reden dat tomtom duidelijker de weg aangeeft, grotere menu's heeft (veiliger) en omdat ik de HD traffic beter vind dan de live van Navigon. (de dame die de weg aangeeft bij navigon past ook niet echt in mijn alfa, die stem past eerder bij een jaguar ;-)
                Overigens, de ontvangst is dezelfde (slecht), en beide hebben enorm baat aan een carkit met gps versterking (zoals de tomtom)

                Comment


                • #9
                  Re: GPS op I phone

                  Als je'r over denkt om voor een iPhone of een apart GPS toestel te gaan, neem dan een apart toestel.

                  De kostprijs is dezelfde, en je verliest je navigatie niet wanneer je gebeld wordt of een SMSje ontvangt.

                  Dave
                  pixelpusher

                  Comment


                  • #10
                    Re: GPS op I phone

                    Ik las net dat er een nieuw OS aankomt waarbij je wel kan multitasken.
                    Canon 40 D/ BG-E2 batterygrip/50mm f1.8/17-55mm f2.8 IS USM/Speedlite 580 Ex II/70-200mm f2.8 L
                    http://eyemotions.wordpress.com/

                    Comment


                    • #11
                      Re: GPS op I phone

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jordi Lauwers Bekijk bericht
                      Ik las net dat er een nieuw OS aankomt waarbij je wel kan multitasken.
                      Ik kan het in principe al installeren (wa'k ni ga doen, dat terzijde) maar ik dacht dat het ging om bepaalde taken op de achtergrond te kunnen doen? Je kan nu al bellen en terwijl verder doen in je applicaties, maar punt blijft dat de huidige applicatie wordt gestopt om de UI van de telefoon te kunnen tonen.

                      Dave
                      pixelpusher

                      Comment


                      • #12
                        Re: GPS op I phone

                        Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                        Iphone 3GS kost +-6a700 euro, en dan 99 euro voor een carkit met gps en bleutooth duur noemen?
                        BT en GPS zitten al op de iPhone (en in mijn auto werkt dat goed, ook de BT om handevrij te bellen, vergeet niet dat vooral franse auto's alleen op bepaalde plaatsen van de voorruit goed doorlaten !) dus daar wil ik niets MEER voor betalen. Dat mag toch mijn standpunt zijn ?

                        Comment


                        • #13
                          Re: GPS op I phone

                          GPS op iphone zonder de speciale TT houder met extra chip . . . maak je maar niet teveel illusies, je verbinding zal constant wegvallen, zelfs MET die extra chip in die houder heb ik in stadscentra nog af en toe wegvallen van het signaal. Ik heb ook een HTC touch HD met ingebouwde GPS functies, éénmaal je daar signaal hebt, valt het nooit meer weg, zelfs niet in druk stadsgebied. Soms houdt deze het signaal zelfs beter vast dan een losse Tomtom.
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                          Comment

                          Working...
                          X