Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Website foto's voor café/restaurant

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Website foto's voor café/restaurant

    Hallo allemaal,

    Ik heb een opdracht via een vriend gekregen om sfeerfoto's te maken voor zijn restaurant/café voor op de website.
    Nou ben ik hier totaal nieuw mee en vraag ik mij of er iemand hier ervaring mee heeft?
    Alle tips en opmerkingen zij natuurlijk welkom!

  • #2
    Re: Website foto's voor café/restaurant

    hetgeen ze mij altijd geleerd hebben, statief en zonder flits en liefst met een lichtscherpe lens (f2,8)
    Gear: Pentax K20D / 2x Pentax AF360FGZ with Lumiquest Ultrabounce / Pentax DA* 16-50mm f2.8 / Pentax DA* 50-135mm F2.8 / Pentax DA 10-17mm F 3.5-4.5 ED Fisheye / Pentax 50mm F2.8

    Comment


    • #3
      Re: Website foto's voor café/restaurant

      Klein beetje HDR doet ook wonderen

      Comment


      • #4
        Re: Website foto's voor café/restaurant

        mss ook even zoeken "dragging the shutter" methode.
        hieronder een willekeurig voorbeeld met en zonder gevonden via google :


        mvg.
        Jo
        A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
        Nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: Website foto's voor café/restaurant

          Worden het beelden "met" of "zonder" mensen in het café?

          Zonder bewegende mensen is het simpel omdat men dan kan gebruik maken van lange sluitertijden ( met statief) om het boeltje vast te leggen.
          Close-ups van typische objecten of kenmerken van het café kunnen ook bijdragen om de sfeer vast te leggen.Neem zowiezo van elk shot minstens
          3 opnames: bv. 2 stops onderbelicht, juist belicht en ééntje 2 stops overbelicht zodanig dat je achteraf nog altijd kan beslissen om een lichte HDR
          te maken. Hou je diafragma hierbij constant en wijzig je sluitertijd anders ga je beelden met een verschillende DOF krijgen... stand apperture
          priority dus. Kijk ook naar de verschillende soorten van licht die je scène belichten want een raam waar bv. daglicht binnenvalt en het interieur
          dat belicht wordt met gloeilampen kunnen stevig in conflict komen met de witbalans.

          Bij een bevolkt café kan men niet meer met lange sluitertijden gaan werken omdat we dan natuurlijk bewegingsonscherpte gaan krijgen van de mensen.
          ISO1600 - 3200 in combinatie met f/2.8 of lichtgevoeliger zal waarschijnlijk nodig zijn om aan aanvaardbare sluitertijden te komen
          Een prime 50mm f1.4 is hier geen overbodige luxe. Flitsen zou ik echt als laatste middel gaan inschakelen.

          https://wim-meeus-fotografie.blogspot.com/

          http://wim-meeus.blogspot.com/
          https://1x.com/wimmeeus/

          Comment


          • #6
            Re: Website foto's voor café/restaurant

            Zoo! Hartstikke bedankt voor alle tips! Hier ga ik veel aan hebben.
            HDR ben ik bekend mee al is het niet mijn favoriet, maar zal het toch gaan proberen.

            Comment

            Working...
            X