Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zelf pasfoto maken.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zelf pasfoto maken.

    Ik vroeg mij af als dit mogelijk was, en als het kan. (ik weet dat het kan maar voor die extra zekerheid)

    Ik heb de beschikking over een witte achtergrond (muur) en dan mijn 350D. Kan ik dit dan met mijn printer uitprinten op fotopapier en gebruiken als pasfoto voor bijvoorbeeld mijn rijbewijs?

    Ik kan de foto's de juiste afmetingen geven en eventuele aanpassingen nog doen in photoshop.

    Welke lens kan ik dan het beste gebruiken, Canon 50 mm F1,8 of Sigma 24 70 F2,8?

  • #2
    Re: Zelf pasfoto maken.

    Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
    en gebruiken als pasfoto voor bijvoorbeeld mijn rijbewijs?
    in Nederland zeker niet.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Zelf pasfoto maken.

      Mja, ik vraag mij dan af hoe ze in het gemeentehuis onderscheidt maken tussen een foto door een "zelfstandig fotograaf" of door mij, misschien door het fotopapier?

      Comment


      • #4
        Re: Zelf pasfoto maken.

        Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
        Mja, ik vraag mij dan af hoe ze in het gemeentehuis onderscheidt maken tussen een foto door een "zelfstandig fotograaf" of door mij, misschien door het fotopapier?
        kartonnen mapje van een 'echte' fotograaf bijhouden daar je eigen prints insteken heeft toch al een paar keer geholpen

        Comment


        • #5
          Re: Zelf pasfoto maken.

          Als de afmetingen kloppen en de foto is correct ( geen schaduwen, witte egale
          achtergrond) dan zie ik niet in wat er mis zou kunnen gaan.
          Wij doen dit al jaren zelf .
          De laatste keer zelfs zonder het "kartonnen mapje van
          de fotograaf" te gebruiken als dekmantel ;=)
          Wij hebben nog nooit problemen of opmerkingen gekregen hierover.
          Succes!

          Comment


          • #6
            Re: Zelf pasfoto maken.

            gewoon zien dat den achter grond wit is en dat je aan de "paspoortnormen" voldoet ( grootte enzo )
            en wat je zelf doet is beter
            Last edited by Guest13; 4 maart 2012, 17:54.

            Comment


            • #7
              Re: Zelf pasfoto maken.

              Ik heb 2 weken geleden nog 6 pasfoto's laten maken @ 8€. Heb er zelf 2 afgeknipt en afgegeven op het gemeentehuis. Niemand vroeg naar de herkomst van de foto's.
              off topic :
              Reispas met losgescheurd transparant velletje (deden ze zeer moeilijk over op Schiphol) afgegeven op het gemeentehuis om 14h en 's anderendaags om 11h lag mijn nieuw paspoort al terug klaar. Ze schijnen daar in Brussel 's nachts aan te werken en vervoer wordt gedaan door Securitas group 4.
              Werd gratis vervangen onder garantie en terug voor 5 jaar geldig.
              Alleen spijtig van de tientallen stempels die ik nu kwijt ben. Vroeger werd de reispas ongeldig gemaakt en dan kreeg je hem terug.

              Comment


              • #8
                Re: Zelf pasfoto maken.

                Ben pas voor een nieuwe pas moeten gaan. Mijn vrouw heeft de foto getrokken met mijn
                50D. Grootte aangepast en afgedrukt. Ze keken wel een beetje argwanend toen ze mij
                zagen, maar dat doen ze altijd tijd als ze mij zien. Daarna een hoofdknikje en verder geen
                enkel probleem.

                Comment


                • #9
                  Re: Zelf pasfoto maken.

                  Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                  Ik heb 2 weken geleden nog 6 pasfoto's laten maken @ 8€. Heb er zelf 2 afgeknipt en afgegeven op het gemeentehuis. Niemand vroeg naar de herkomst van de foto's.
                  off topic :
                  Reispas met losgescheurd transparant velletje (deden ze zeer moeilijk over op Schiphol) afgegeven op het gemeentehuis om 14h en 's anderendaags om 11h lag mijn nieuw paspoort al terug klaar. Ze schijnen daar in Brussel 's nachts aan te werken en vervoer wordt gedaan door Securitas group 4.
                  Werd gratis vervangen onder garantie en terug voor 5 jaar geldig.
                  Alleen spijtig van de tientallen stempels die ik nu kwijt ben. Vroeger werd de reispas ongeldig gemaakt en dan kreeg je hem terug.
                  Ik ben onlangs nog 2 paspoorten voor mezelf gaan halen (beide waren vervallen) en ik kreeg zonder probleem mijn oude paspoorten terug mee weliswaar met een hoekje afgeknipt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zelf pasfoto maken.

                    Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                    ...Alleen spijtig van de tientallen stempels die ik nu kwijt ben. Vroeger werd de reispas ongeldig gemaakt en dan kreeg je hem terug.
                    Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                    Ik ben onlangs nog 2 paspoorten voor mezelf gaan halen (beide waren vervallen) en ik kreeg zonder probleem mijn oude paspoorten terug mee weliswaar met een hoekje afgeknipt.
                    Ik heb net zoals Twizter mijn passport terug gekregen, met een hoekje af weliswaar.
                    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                    500px

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zelf pasfoto maken.

                      onlangs hier nog pasfoto's gemaakt voor paspoort en rijbewijs van m'n schoonmoeder. Ze kreeg de opmerking dat ze nog nooit zulke heldere foto's hadden gezien. En we spreken over de stad Genk !
                      EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                      https://sites.google.com/view/pdh65/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zelf pasfoto maken.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
                        Ik vroeg mij af als dit mogelijk was, en als het kan. (ik weet dat het kan maar voor die extra zekerheid)

                        Ik heb de beschikking over een witte achtergrond (muur) en dan mijn 350D. Kan ik dit dan met mijn printer uitprinten op fotopapier en gebruiken als pasfoto voor bijvoorbeeld mijn rijbewijs?

                        Ik kan de foto's de juiste afmetingen geven en eventuele aanpassingen nog doen in photoshop.

                        Welke lens kan ik dan het beste gebruiken, Canon 50 mm F1,8 of Sigma 24 70 F2,8?

                        Ik heb al elke keer , al jaren mijn eigengemaakte én zelfgeprinte pasfoto's mogen gebruiken. Witte achtergrond , scherp fotootje , en de voorgeschreven juiste afmetingen : meer moet dat niet zijn!
                        P.S. : 50mm is zeker goed

                        Walter
                        D850

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zelf pasfoto maken.

                          Hier heb ik toch eens problemen gehad met zelfgeprinte pasfoto's, daarna heb ik ze gewoon laten afdrukken (een stuk of tien op een 10X15 foto) en dan was het goed, de bediende zij dat je met die zelfgeprinte kon foefelen, alsof je dat met een belichte foto niet kan, ik heb hem maar in zijn wijsheid gelaten.

                          Tenandere, wat zou er eigenlijk gebeuren met die foto, ze scannen deze blijkbaar in om af te drukken in je pas, maar zouden ze je afgeleverde dan bijhouden in een of ander dossier.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zelf pasfoto maken.

                            Mij is het ook gewoon gelukt om 'n zelfgemaakte foto op m'n pas te laten zetten .

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zelf pasfoto maken.

                              Ik heb gehoord dat de foto binnenkort op de gemeente zelf gemaakt zou worden bij de aanvraag. Maar de fotowinkels komen er op tegen aangezien dit na het wegvallen van het ontwikkelen en afdrukken weer een aderlating zou veroorzaken. Of het op de gemeente gratis zal zijn weet ik niet.

                              Comment

                              Working...
                              X