Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wie kent de trukken van de foor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wie kent de trukken van de foor

    Kan iemand mij wegwijs maken in de prijzen van vliegtuigtickets?
    Waar vind ik een site met deftige uitleg?
    Hartelijk dank aan mensen die de reiswereld kennen.

    Henri
    lidnummer: BD0435BE

  • #2
    Re: wie kent de trukken van de foor

    Dat vroeg ik me ook af wat bedoelen ze met trukken van de foor? Een vliegticket naar de USA voor de prijs van een uv filter ?? Waar vind ik die?
    Zou ook wel eens willen gaan shoppen voor die prijs

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

    Comment


    • #3
      Re: wie kent de trukken van de foor

      Idd., allemaal beleefd blijven , want ik zou hier graag eens een paar suggesties en antwoorden zien verschijen. Lastminute aan de balie aanbieden, en met zelfde vlieger terugkeren, online shoppen, ...of toch met de vliegpunten van de firma die je niet kan opkrijgen omdat je voor je job zo veel vliegt,.... whatever. Hopelijk iets bruikbaars, al moet je zin hebben om op en af te vliegen met hetzelfde vliegtuig ook natuurlijk.
      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
      www.musicinframe.be

      Comment


      • #4
        Re: wie kent de trukken van de foor

        Op de foor kan je uw vliegtikets gewoon aan de kassa betalen.
        Truk: ga er in als het niet druk is, je mag dan veel langer.
        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

        Comment


        • #5
          Re: wie kent de trukken van de foor

          Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
          Idd., allemaal beleefd blijven , want ik zou hier graag eens een paar suggesties en antwoorden zien verschijen. Lastminute aan de balie aanbieden, en met zelfde vlieger terugkeren, online shoppen, ...of toch met de vliegpunten van de firma die je niet kan opkrijgen omdat je voor je job zo veel vliegt,.... whatever. Hopelijk iets bruikbaars, al moet je zin hebben om op en af te vliegen met hetzelfde vliegtuig ook natuurlijk.
          Ben eens benieuwd
          New York, heen en weer > onder de 400 euro.
          En "vliegpunten" is maar voorzien voor enkelen, dus liefst iets waar iedereen wat aan heeft.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: wie kent de trukken van de foor

            Vermijd maandag of vrijdag als vertrekdag. Dit zijn de dagen van de zakenvluchten en veel duurder.
            Als er bij een retourvlucht een weekend tussen zit, dan wordt het ook goedkoper.
            Zakken van de prijzen voor een last-minute is zo goed als voorbij.
            Volg bv eens de prijzen van Brussels Airlines voor Brussel-Alicante. Een maand op voorhand betaal je 49€ ( echter slechts enkele zetels beschikbaar aan die prijs) en de dag voor vertrek is het al 149 of 199 geworden.
            Rondneuzen op Google. Gewoon "flight tickets" ingeven. Ik ben nu in Guatemala en heb de goedkoopste vlucht naar Brussel gevonden met Iberia @ 1256€. De duurste was Lufthansa @ 4650€.

            Comment


            • #7
              Re: wie kent de trukken van de foor

              Ik ben deze maand gevlogen naar Italie, Oostenrijk, Israel en Peru. Ik kan zeggen dat Italie het goedkoopste ticket was en Oostenrijk het duurste. Waarom?
              Weekend rule als eerste, ten tweede was Oostenrijk niet naar Wenen maar naar Linz etc etc.
              Elke vlieger heeft een aantal zetels die het goedkoopst zijn maar net die zetels te pakken krijgen is echt niet gemakkelijk. Een goed reisbureau is de oplossing om de beste prijs/kwaliteitsoplossing te hebben. Deze kan kijken naar budgetoplossingen of voor de meer eisende reiziger een meer flexibel economy ticket of business.

              Comment


              • #8
                Re: wie kent de trukken van de foor

                Het is heel moeilijk en vaak niet te verstaan.
                Het tijdstip van boeken is belangrijk. Niet te vroeg want dan geloven ze nog dat de vlucht vol geraakt. Niet te laat want dan zit er al misschien genoeg volk op.

                Er is helaas geen gouden regel, ogen open houden is de enige manier. Vergelijk naar dezelfde bestemming maar eens vluchten voor morgen, volgende week en 3 weken later. Dan mag je steeds netdezelfde vlucht kiezen met dezelfde retour na x-dagen. De prijs kan serieus schommelen.

                Maar een WE ertussen doet dus inderdaad meestal wonderen. Want die zonder WE ertussen dat zijn business vluchten en die betalen meestal meer geld dan een privé-persoon.

                Ook opletten op de extra-tjes. Mag je naar het toilet tijdens de vlucht (Ryan Air wilt dat toch betalend maken). Krijg je eten (vlucht naar NY kan dat toch handig zijn) of moet je dat betalen. Krijg je iets te drinken of is dat betalend? Denk eraan je mag geen eten of drinken van buiten meenemen door de controle. Dus je moet het op de vlucht of op de luchthaven (na controle) kopen.
                Mag je bagage meenemen? Bij Ryan Air is de prijs vaak zonder bagage. Per koffer moet je dan bij betalen. Zijn de taksen al in de prijs inbegrepen? Kan er nog een brandstof toeslag bijkomen?
                Soms moet je online je zetel bevestingen en je ticket zelf afprinten. Anders komen er kosten bij als je dat op de luchthaven wenst te doen (Weeral Ryan-air).

                Ik heb ooit met mijn miles een gratis vlucht willen boeken van Brussel-Barcelona en terug. En zou dan 100 Euro moeten betalen aan air-port tax. Dat was een lijn-vlucht. Na wat zoekwerk een betalend ticket met een charter gevonden aan 65 Euro taks included.
                Probeer het maar te begrijpen.
                Tot sluitertijd, Dirk

                Comment


                • #9
                  Re: wie kent de trukken van de foor

                  Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                  Denk eraan je mag geen eten of drinken van buiten meenemen door de controle.
                  Eten is geen probleem, wij nemen al jaren onze bammetjes mee. Wel zorgen dat ze op zijn bij aankomst want vele landen laten geen "vreemd" eten binnen.
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment


                  • #10
                    Re: wie kent de trukken van de foor

                    precies geen kant en klare formule, enkel basic richtlijnen en 'ogen open houden'. Damn....
                    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                    www.musicinframe.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: wie kent de trukken van de foor

                      Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                      Kan iemand mij wegwijs maken in de prijzen van vliegtuigtickets?
                      Waar vind ik een site met deftige uitleg?
                      Hartelijk dank aan mensen die de reiswereld kennen.

                      Henri
                      Wel hoe werkt het: vliegtuigmaatschappijen verkopen slots (een serie zetels) aan aanbieders (zichzelf, reisbureaus, vendors (bv. connexions). Het doel is het vliegtuig zo snel mogelijk vol te krijgen. Dus:
                      - prijzen zijn afhankelijk van het seizoen (wat het seizoen is bepaald de maatschappij)
                      - weekdag. Maandagen zijn altijd tricky
                      - beschikbaarheid (slots)
                      - Early booking (slots)

                      ik heb zo laatst een ticket naar Singapore geboekt (H/T Quantas voor 450 euro) of nog te doen: Tokio 580 euro (H/T Austrian Airlines)

                      YMMV,

                      Nerdi

                      NB. Er zijn vliegmaatschappijen die HEEL goedkoop zijn, vnl. arabisch (gratis brandstof) maar die alleen pendelen maw. Overstappen in Dubai, Barein, VAE enz. met oneindig lange wachttijden. Niet dat deze maatschappijnen slecht zijn als dusdanig (Gulf air, Ethiad enz)
                      Last edited by Nerdifant; 7 april 2010, 02:24. Reden: extra
                      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                      Comment


                      • #12
                        Re: wie kent de trukken van de foor

                        Er zijn diverse sites waaronder 'momondo', die prijsgrafieken weergeven van een tiental dagen voor en na je gekozen datums. Als je wat flexibel bent kan je dus wat uitsparen op die manier...
                        Go with the flow high on life.
                        Nikon D90 + Nikkor 16-85mm + Nikkor 35mm 1.8 + Nikkor 70-200mm 2.8

                        Comment


                        • #13
                          Re: wie kent de trukken van de foor

                          Hey juppekes

                          Ik denk dat je zo'n vraag misschien eens kan stellen op een vliegtuigspottersforum.

                          Ik weet wel dat er soms van die spotters de goedkoopste vluchten uitzoeken om zo een beetje te gaan spotten op een andere luchthaven.
                          Bootjes

                          Comment


                          • #14
                            Re: wie kent de trukken van de foor

                            Zoals reeds vermeld bestaan er geen concrete regels voor goedkope tickets.
                            De prijzen zijn een ware jungle.
                            Het komt er op neer zeer regelmatig het internet af te schuimen naar de belangrijkste ticket-brokers (Joker, Connections, Nouvelles Frontieres) en wanneer je je een goedkope aanbieding ziet; direct boeken.
                            Bovengenoemde shops hebben 2x per jaar een vroegboekactie; soms, maar niet altijd vind je er koopjes.
                            Enkele aanbevelingen:
                            - Wees flexibel met je datums (weekends of niet doet er uiteindelijk weinig toe)
                            - Kies resoluut voor het laagseizoen, dus vermijd Juli/Aug, Dec ten allen tijde.
                            - Kijk niet alleen op het internet; in de reisbureau's zelfs hebben ze soms nog verrassende tickets achter de hand.
                            - Vergelijk ook prijzen met vertrek uit Parijs, Amsterdam (zelfs Londen of Frankfurt).
                            De Fransen vliegen regelmatig goedkoper op hun ex-kolonies (Afrika, Antillen)
                            Ook GB: Een ticket naar Nieuw-Zeeland is bijvoorbeeld vanuit Londen zo'n 500 euro goedkoper!
                            - Hecht eveneens wat belang aan vertrek of aankomsttijden. Wat win je als je vlucht midden de nacht vertrek én aankomt?
                            - Vermijd intercontinentale vluchten met al te veelvuldige overstappen: tijdverlies en telkenmale luchthaventaksen.
                            Veel zoekgenot!
                            Last edited by Leopard; 7 april 2010, 18:59.
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

                            Comment


                            • #15
                              Re: wie kent de trukken van de foor

                              De bezem is aan 't werk
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X