Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Veranderen van job...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Veranderen van job...

    Niet zo spectaculair behalve wanneer je dit doet op je 57-ste of niet soms?
    Terwijl heel wat mensen afhaken op hun 55 begin ik nu nog aan een nieuwe uitdaging.
    De politiek heb ik wél mee want die vragen maar één ding, 50- jarigen aan het werk houden!
    Ik heb er wél een gans jaar over gedaan om toch nog een plezante betrekking te vinden.
    Tientallen sollicitatiebrieven verstuurd en weinig of geen reactie!
    Een vroegere hobby wordt nu mijn job. "Groendienst" in de brede betekenis dus alles wat maar met natuur en ecologisch evenwicht te maken heeft.
    Velen kennen mij van mijn discussies omtrent "bosduiven" vb toch ben ik de natuur een warm hart blijven toedragen.
    Nu kan ik er voor zorgen dat de gemeente een fraai uitzicht krijgt, een plaats waar het leuk is om te vertoeven.
    Een paar blikvangers creëren, zodat de omwonenden zich goed in hun vel voelen.
    Eindelijk kan ik mij nu terug een beetje toeleggen op fotografie...ik hoop de volgende maanden terug mijn steentje te kunnen bijdragen op het forum.

    Soms vraag ik mij af of er nog mensen zijn die op latere leeftijd nog veranderd zijn van job?
    D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
    BD0290BE

  • #2
    Re: Veranderen van job...

    Proficiat met de nieuwe job

    Mijn vader is op zijn 51ste van werk moeten veranderen wegens herstructurering. Helaas was zijn nieuwe job iets harder. Op zijn 61ste is hij uiteindelijk met pensioen gegaan na 45 jaar werken. Voor hem, een verdiende rust, daar bestaat geen twijfel over. Ik heb een kantoorjobke. Ik zal het waarschijnlijk wat langer (moeten) uithouden.

    -c

    Comment


    • #3
      Re: Veranderen van job...

      Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius Bekijk bericht
      Niet zo spectaculair behalve wanneer je dit doet op je 57-ste of niet soms?
      Terwijl heel wat mensen afhaken op hun 55 begin ik nu nog aan een nieuwe uitdaging.
      De politiek heb ik wél mee want die vragen maar één ding, 50- jarigen aan het werk houden!
      Ik heb er wél een gans jaar over gedaan om toch nog een plezante betrekking te vinden.
      Tientallen sollicitatiebrieven verstuurd en weinig of geen reactie!
      Een vroegere hobby wordt nu mijn job. "Groendienst" in de brede betekenis dus alles wat maar met natuur en ecologisch evenwicht te maken heeft.
      Velen kennen mij van mijn discussies omtrent "bosduiven" vb toch ben ik de natuur een warm hart blijven toedragen.
      Nu kan ik er voor zorgen dat de gemeente een fraai uitzicht krijgt, een plaats waar het leuk is om te vertoeven.
      Een paar blikvangers creëren, zodat de omwonenden zich goed in hun vel voelen.
      Eindelijk kan ik mij nu terug een beetje toeleggen op fotografie...ik hoop de volgende maanden terug mijn steentje te kunnen bijdragen op het forum.

      Soms vraag ik mij af of er nog mensen zijn die op latere leeftijd nog veranderd zijn van job?
      Betekent dat ook dat we weer een witloofkweker kwijt zijn?
      Toch veel succes in je nieuwe job.

      Mvg.
      Robert
      Mvg.
      Robert
      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

      Comment


      • #4
        Re: Veranderen van job...

        veel succes en denk/hoop, dat je het veel makkelijker gaat krijgen.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Veranderen van job...

          Zo kan je het wel stellen.
          ik heb in "mijn stiel" wél de top bereikt. Ik ben zelfs een paar keer kampioen geweest. Ik kende mijn job door en door; Misschien dat ik daardoor wél afhaak. Enerzijds in schoonheid eindigen,anderzijds was de druk te hoog om het economisch nog haalbaar te houden.
          Bedrijfje misschien te klein en geen opvolging, vandaar ook niet meer willen/kunnen investeren in nodige nieuwe technologie.
          Het is mooi geweest maar het doet wél pijn als je net voor de streep moet afhaken....

          Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
          Betekent dat ook dat we weer een witloofkweker kwijt zijn?
          Toch veel succes in je nieuwe job.

          Mvg.
          Robert
          D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
          BD0290BE

          Comment


          • #6
            Re: Veranderen van job...

            Héél veel succes in je nieuwe job. Moge die je evenveel voldoening schenken en minder druk
            Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
            "Casu Consulto - Modo Fac"

            Comment


            • #7
              Re: Veranderen van job...

              Henri
              Succes met je nieuwe job.
              Grts
              JM
              Digitale groeten
              K.J.W.

              Comment


              • #8
                Re: Veranderen van job...

                Veel geluk!
                Wij zijn nu wel een Flandrien kwijt onder de groentekwekers
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: Veranderen van job...

                  Veel succes!

                  Wat mezelf betreft, ik wéét gewoon dat er een dag zal komen dat ik ook een andere job zal moeten zoeken. Mijn bedrijf zal binnen een 5-10 jaar België (moeten) verlaten. Ofwel zal ik mee verhuizen óf een andere job moeten zoeken. Ik zal hoe dan ook een +50tiger zijn...
                  Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                  Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

                  Comment


                  • #10
                    Re: Veranderen van job...

                    Ben met mijn 56 nog van baan verandert, van 32 jaar lang proces operator naar pomp monteur (revisie)
                    D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                    www.langenacker.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Veranderen van job...

                      Proficiat !

                      In de krant staat dat van de 50+ werklozen er maar 5% een nieuwe job vindt, anderzijds wil men oudere werknemers langer aan t werk houden.

                      Ik zal wschl tot mijn 65 of langer moeten werken ... ik hoop niet meer in shiften en geen te zwaar werk.

                      Ik zal altijd wel bij de Nmbs blijven en ms wel hogerop klimmen.

                      Hoewel de officiele pensioenleeftijd bij de Nmbs is, zie ik bij ons niemand van boven de 58 rondlopen en dat zijn dan al echt versleten mannekes.
                      Canon-man. Concerten en natuur.
                      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Veranderen van job...

                        Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                        Hoewel de officiele pensioenleeftijd bij de Nmbs is, zie ik bij ons niemand van boven de 58 rondlopen en dat zijn dan al echt versleten mannekes.
                        Er is wel degelijk een mentaliteitswijziging nodig.
                        Hier in België denk men al aan pensioen rond de 55-58 jaar, dit kan toch echt niet langer?
                        Onze kinderen zullen de dupe zijn van dit gemakzucht-fenomeen.
                        Brugpensioen vind ik gewoon ontoelaatbaar en sociaal niet te verantwoorden.
                        Maar hier ga ik de sociale discussietoer op en dat mag eigenlijk niet op dit forum.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Veranderen van job...

                          Bij ons beginnen ze al op hun 45 of 50 over hun pensioen te zagen.

                          Maar dit zijn dan wel mannen die al op 16 jaar begonnen zijn met werken, vaak ook buiten en in ploegen.

                          Ergens vind ik het niet logisch dat men tot 65 of langer moet werken, terwijl er zoveel jongeren een job willen maar niet vinden.

                          50+-ers hebben al een huis afbetaald, kinderen uit het huis, en die verdienen dan het meest.

                          Mensen die veel geld nodig hebben, de jongeren die een huis , auto, kids willen kopen, verdienen het minste.

                          Maar ja, da's een andere discussie.
                          Canon-man. Concerten en natuur.
                          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Veranderen van job...

                            Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                            Bij ons beginnen ze al op hun 45 of 50 over hun pensioen te zagen.

                            Maar dit zijn dan wel mannen die al op 16 jaar begonnen zijn met werken, vaak ook buiten en in ploegen.

                            Ergens vind ik het niet logisch dat men tot 65 of langer moet werken, terwijl er zoveel jongeren een job willen maar niet vinden.

                            50+-ers hebben al een huis afbetaald, kinderen uit het huis, en die verdienen dan het meest.

                            Mensen die veel geld nodig hebben, de jongeren die een huis , auto, kids willen kopen, verdienen het minste.

                            Maar ja, da's een andere discussie.
                            Dat die mentaliteit maar eens wilde veranderen
                            Vooral: mensen die veel geld nodig hebben.

                            Maar ik versta heel goed wat je bedoelt Johan.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #15
                              Re: Veranderen van job...

                              Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht

                              50+-ers hebben al een huis afbetaald, kinderen uit het huis, en die verdienen dan het meest.

                              Mensen die veel geld nodig hebben, de jongeren die een huis , auto, kids willen kopen, verdienen het minste.
                              nou en....das toch altijd zo geweest.
                              die 50+ers van nu hebben daar toch ook voor gewerkt en hadden het toen nog moeilijker dan de jongeren van nu hoor!
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X