Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Video bewerkings software.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Video bewerkings software.

    Hallo welke software is het beste en het stabielste om HD content mee te bewerken.
    Voor de PC dan wel te verstaan.
    Ook zou het goed overweg moeten kunnen met de MPEG-4 AVC/H.264 standaard.

    De camcorder die ik ga halen is de HDC-TM700 van Panasonic.

    Philip.
    canon D400- 17-85 IS USM.

  • #2
    Re: Video bewerkings software.

    Adobe Premiere (Pro of Elements) (Windows)
    Sony Vegas (Windows)

    Final Cut (Mac)
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #3
      Re: Video bewerkings software.

      Als ik een tip mag geven: gebruik een "digital intermediate" formaat om mee te bewerken. Het zal je veel hoofdpijn besparen tijdens het knippen en plakken.

      H.264 is namelijk niet echt gemaakt om vlot verknipt te worden. Slechts een deel van de frames zijn volledig (de I-frames), de andere(B- en P-frames) hebben naburige frames nodig, dus als je niet mooi op de I-frames knipt, ligt je computer voortdurend daarrond te rekenen. H.264 is eerder bedoelt als compressie om af te spelen, als alles netjes geknipt en bewerkt is.

      Eerst converteer je dus alle clips die je wil bijwerken naar een tussenformaat. Ik gebruik CineForm, maar dat is betalend, maar als je kan ook bvb huffyuv of MJPEG gebruiken, als je de codecs vind. Op Apple heb je dan weer ProRes.

      Ideaal zou een stuk software zijn dat een H.264 converteert naar H.264 "all-intra", met dus enkel I-frames. Dat neemt meer plaats in beslag, maar er is in principe geen sprake van hercompressie wat de kwaliteit ten goede moet komen. Dat hoeft zelfs niet super-rekenintensief te zijn. Tot op heden heb ik dit nog niet gevonden.
      pixelpusher

      Comment


      • #4
        Re: Video bewerkings software.

        Dus dan ben ik beter dat ik de H.264 converteer naar MPEG-2 en dan verder bewerk.
        Daar kunnen miss. meer programma's mee om.
        Die adobe premier pro is wel kostelijk. Heeft er iemand ervaing met Magix video deluxe of is dat rommel.


        Philip.
        canon D400- 17-85 IS USM.

        Comment


        • #5
          Re: Video bewerkings software.

          Oorspronkelijk geplaatst door mudder Bekijk bericht
          Dus dan ben ik beter dat ik de H.264 converteer naar MPEG-2 en dan verder bewerk.

          Philip.
          Dat lijkt me net geen goeie oplossing: MPEG2 is lossy, zoals H.264, en heeft ook inter-frame compressie, dus je wint er niet aan. Je hebt enkel een grotere bitrate nodig om dezelfde kwaliteit aan te houden.

          Veel goedkope software waar je deftig videobewerking mee gaat kunnen doen bestaat er niet, denk ik.
          pixelpusher

          Comment


          • #6
            Re: Video bewerkings software.

            Welke compressie is dan het beste om te bewerken.
            Dat van die bewerkings software daar kan ik inkomen. Ik denk dat ik Sony vegas ga nemen.
            canon D400- 17-85 IS USM.

            Comment


            • #7
              Re: Video bewerkings software.

              Ik werk zelf ook met Sony Vegas, en ik gebruik CineForm. Het gebruikt JPEG2000 als onderliggende technologie, en gebruikt alleen infra-compressie. M.a.w., elk frame is een apart JPEG2000 beeldje.

              En plots werkt alles sneller, het scrubben, het previewen, enz...

              Nadeel is natuurlijk dat je eerst de omzetting moet doen. Dat deed ik in 't begin voor alle clips die ik uit m'n 5D haalde, wat natuurlijk nonsense is. Je gebruikt het enkel als intermediate, m.a.w. de originelen hou je in h.264, en enkel de clips waar bruikbaar beeldmateriaal inzit zet je om.

              Echt duur is het niet, tenzij je voor hun high-end oplossingen gaat kiezen, maar de goedkoopste versie van hun product doet al veel.

              Als eindresultaat gebruik ik weer H.264.
              pixelpusher

              Comment


              • #8
                Re: Video bewerkings software.

                Pfff ik ga nog veel moeten leren.
                canon D400- 17-85 IS USM.

                Comment


                • #9
                  Re: Video bewerkings software.

                  Kijk ook eens in het gamma van Pinnacle, ik gebruik Pinnacle Studio 12 weliswaar niet in HD maar ik denk ze ook die mogelijkheden hebben.
                  Mvg, Marc
                  Sony A77II en A550, CZ 16-80, Sony 70-300 G, Sony 35 1,8 - 50 1,8 - 85 2,8
                  http://fotos.mdlfoto.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Video bewerkings software.

                    Nu begin ik zelf te twijfelen over de Panasonic HDC-tm700.
                    Ik heb op verschillende forum's gelezen dat er problemen zijn om 50p/50i te bewerken.
                    Is het niet mogelijk met die camera op 24p of zoiets op tenemen.
                    canon D400- 17-85 IS USM.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Video bewerkings software.

                      ik ben een magix gebruike...heel goed programma die heel veel aankan
                      groetjes aline
                      groetjes aline

                      Comment

                      Working...
                      X