Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hulp met hd videocamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hulp met hd videocamera

    Hallo,

    Kan iemand mij helpen met mijn Hd videocamera (800 000 pixels).
    Sinds een jaar of 4 hebben we de GZ-MG50E Hd Everio videocamera gekocht van JVC.
    We hebben daar in die tijd toch nog zo een 950 euro voor betaald (begin van opname
    met HD). De opnamen zet ik altijd over naar de computer (met usb 2.0) om lichtjes te monteren met het bijgeleverde bewerkingsprogramma (PowerDirector Express NE en
    PowerProducer 2 Gold NE). Dat zet ik dan op DVD.
    Van de buitenopnamen waren we altijd tevreden maar binnen was de kwaliteit toch minder.
    Maar sinds we 2 jaar terug een nieuwe Sony HD ready tv gekocht hebben is de kwaliteit van mijn gemaakte DVD films rampzalig!
    Heeft iemand een idee hoe dit komt (resolutie??)? Ik heb er niet zoveel verstand van eigenlijk.
    Dank u alvast voor het lezen en de mogelijke reactie's.
    Tom
    Canon

  • #2
    Re: hulp met hd videocamera

    De meeste HD ready TV's hebben als resolutie 1366x768, 16:9 formaat dus. Als je daar 800x600, 4:3 formaat, op probeert af te spelen, in full screen gaat dat inderdaad een zeer slecht beeld geven. Enige oplossing die ik zou kunnen bedenken is dat je de filmpjes probeert af te spelen in origineel formaat, 800x600 dus.
    En misschien is het ook een goed moment om een nieuwe camera te kopen Full hd is trouwens 1920x1080.

    -edit oops verkeerd gelezen, ik ga de specs moeten opzoeken van de camera hold on.

    Comment


    • #3
      Re: hulp met hd videocamera

      Oorspronkelijk geplaatst door jacky07 Bekijk bericht
      Hallo,

      Kan iemand mij helpen met mijn Hd videocamera (800 000 pixels).
      Sinds een jaar of 4 hebben we de GZ-MG50E Hd Everio videocamera gekocht van JVC.
      We hebben daar in die tijd toch nog zo een 950 euro voor betaald (begin van opname
      met HD). De opnamen zet ik altijd over naar de computer (met usb 2.0) om lichtjes te monteren met het bijgeleverde bewerkingsprogramma (PowerDirector Express NE en
      PowerProducer 2 Gold NE). Dat zet ik dan op DVD.
      Van de buitenopnamen waren we altijd tevreden maar binnen was de kwaliteit toch minder.
      Maar sinds we 2 jaar terug een nieuwe Sony HD ready tv gekocht hebben is de kwaliteit van mijn gemaakte DVD films rampzalig!
      Heeft iemand een idee hoe dit komt (resolutie??)? Ik heb er niet zoveel verstand van eigenlijk.
      Ben je zeker dat je HD gecaptured hebt en daarna ook HD naar DVD hebt geëxporteerd?
      Het staat mij voor dat USB2 te traag is om HD te capturen.
      BTW, gewone DV is 3.5MB/sec, als ik niet mis ben is HD 11MB/sec.

      Welk opslagmedium heeft je camera? indien hard disk of DVD dan is je opname waarschijnlijk al gecomprimeerd vooraleer de data weggeschreven werden.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #4
        Re: hulp met hd videocamera

        Sorry dat ik hier een beetje onderbreek. Maar jij zegt dat usb 2.0 te traag is HD te verwerken.
        Hoe doe je het anders dan.
        canon D400- 17-85 IS USM.

        Comment


        • #5
          Re: hulp met hd videocamera

          Oorspronkelijk geplaatst door mudder Bekijk bericht
          Sorry dat ik hier een beetje onderbreek. Maar jij zegt dat usb 2.0 te traag is HD te verwerken.
          Hoe doe je het anders dan.
          Firewire
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #6
            Re: hulp met hd videocamera

            Blijkbaar kan de camera 720x480/60i aan.

            Comment


            • #7
              Re: hulp met hd videocamera

              Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
              Firewire
              Als USB2 te traag is om HD te "capturen", dan is FireWire dat zeker. Los van de verschillen in protocol waardoor FireWire iets minder overhead heeft, is USB2 theoretisch sneller, waardoor beiden zowat even snel zijn als het op bulk transfer aankomt. En HD overzetten van je camera naar je PC of Mac is juist dat: bulk transfer.

              Daarbij komt dat DV een verouderd formaat is dat niet zuinig omspringt met bandbreedte: enkel intra-frame compressie gebaseerd op enkele basistechnieken van JPEG. Daarom dat DV tapes nog gebruikt worden om HDV op te slaan. Ze hebben ongeveer dezelfde datastroom nodig, 25mbit/s zonder audio.

              FireWire haalt theoretisch 400mbit, USB2 theoretisch 480. Alle overhead, technische verschillen meegerekend denk ik dat beide meer dan voldoende zijn om HD stromen over te laden.

              Ter vergelijking: De H.264 MPEG4 media van de Canon 5D MkII (1080p/30fps) is 38mbit/s, weerom zonder audio.

              On topic: de JVC GZ-MG50E is geen HD (High Definition) camera, maar een Hard Disc camera. Hij slaat SD (Standard Definition) PAL beelden op in MPEG2 formaat op een interne harde schijf, die je daarna dus makkelijk kan omzetten naar een DVD, maar verwacht er geen HD video van.
              pixelpusher

              Comment


              • #8
                Re: hulp met hd videocamera

                My Bad...
                Ik ging er van uit dat HD voor High Definition stond i.p.v. Hard Disk....
                Het is dus gewone DV (720*576).
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • #9
                  Re: hulp met hd videocamera

                  Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                  My Bad...
                  Ik ging er van uit dat HD voor High Definition stond i.p.v. Hard Disk....
                  Het is dus gewone DV (720*576).
                  Neen, 't is zelfs geen DV. 't Is een MPEG2 stream van 8.5mbit/s, maar wel met PAL resolutie (720x567 zoals je aangaf). Maar je gaat geen kwaliteitsverschil zien met DV, omdat DV slechter comprimeert. MPEG2 is dan weer intensiever voor de CPU om te bewerken.

                  Dave
                  pixelpusher

                  Comment


                  • #10
                    Re: hulp met hd videocamera

                    Dank u voor al uw reacties.
                    Ik heb het inderdaad verkeerd geformuleerd. Het is een hard disk video camera en geen
                    HD video camera.
                    Het helpt inderdaad om het beeld verkleint af te spelen op het 4:3 formaat maar het is nog ver van scherp en mooi beeld.
                    Ik kan ook op een SD - kaartje opnemen maar dat gaat geen verschil geven waarschijnlijk.
                    Ook is het mogelijk om in breedbeeld op te nemen.
                    Ik neem alles op in ultra fijn (beste opnamestand) en dit is 720 maal 576 pixels.
                    Ook voor het branden van de dvd neem ik de hoogste kwaliteit mogelijk (hangt soms af van het aantal minuten video).
                    Mvg,
                    Tom
                    Canon

                    Comment


                    • #11
                      Re: hulp met hd videocamera

                      Oorspronkelijk geplaatst door jacky07 Bekijk bericht
                      Dank u voor al uw reacties.
                      Ik heb het inderdaad verkeerd geformuleerd. Het is een hard disk video camera en geen
                      HD video camera.
                      Het helpt inderdaad om het beeld verkleint af te spelen op het 4:3 formaat maar het is nog ver van scherp en mooi beeld.
                      Ik kan ook op een SD - kaartje opnemen maar dat gaat geen verschil geven waarschijnlijk.
                      Ook is het mogelijk om in breedbeeld op te nemen.
                      Ik neem alles op in ultra fijn (beste opnamestand) en dit is 720 maal 576 pixels.
                      Ook voor het branden van de dvd neem ik de hoogste kwaliteit mogelijk (hangt soms af van het aantal minuten video).
                      Mvg,
                      Tom
                      Tom,

                      Je gaat er geen hogere resoluties mee halen hoor. De beeldkwaliteit ligt al vast van wanneer het uit je videocamera komt.

                      Dave
                      pixelpusher

                      Comment


                      • #12
                        Re: hulp met hd videocamera

                        Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                        Als USB2 te traag is om HD te "capturen", dan is FireWire dat zeker. Los van de verschillen in protocol waardoor FireWire iets minder overhead heeft, is USB2 theoretisch sneller, waardoor beiden zowat even snel zijn als het op bulk transfer aankomt. En HD overzetten van je camera naar je PC of Mac is juist dat: bulk transfer.

                        [snipped]

                        FireWire haalt theoretisch 400mbit, USB2 theoretisch 480. Alle overhead, technische verschillen meegerekend denk ik dat beide meer dan voldoende zijn om HD stromen over te laden.
                        Voordeel van firewire is dat die ook effectief 400mbit blijft aanhouden, tegenover de (theoretisch hogere) 480mbit van USB2. Je moet die 480mbit immers verdelen over ál de USB-poorten die in gebruik zijn, DV-cam, muis, toetsenbord, printer,...
                        Firewire heeft dit nadeel niet, bovendien is er al jaren firewire 800mbits in omloop. Wie Firewire gebruikt grijpt niet graag terug naar USB maar is daar vaak toe gewongen omdat slechts een mindeheid van de fabrikanten een firewire-aansluiting voorziet op de toestellen.

                        On topic: op een DVD kan je toch geen full-HD-formaat branden dat je met een doorsnee blu-ray of DVD speler kan afspelen?

                        Willy
                        Hombre

                        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                        Comment


                        • #13
                          Re: hulp met hd videocamera

                          Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                          On topic: op een DVD kan je toch geen full-HD-formaat branden dat je met een doorsnee blu-ray of DVD speler kan afspelen?

                          Willy
                          Een DVD is een Digital Versatile Disc, een gegevensdrager dus. De spelers daarentegen verwachten wel een bepaald formaat, eventueel zelfs oudere formaten als ze dat ondersteunen. Misschien dat je dus wel blu-ray kwaliteit op een DVD disc kan zetten, maar dan wel een heel kort filmpje

                          Comment


                          • #14
                            Re: hulp met hd videocamera

                            Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                            Voordeel van firewire is dat die ook effectief 400mbit blijft aanhouden, tegenover de (theoretisch hogere) 480mbit van USB2. Je moet die 480mbit immers verdelen over ál de USB-poorten die in gebruik zijn, DV-cam, muis, toetsenbord, printer,...
                            Firewire heeft dit nadeel niet, bovendien is er al jaren firewire 800mbits in omloop. Wie Firewire gebruikt grijpt niet graag terug naar USB maar is daar vaak toe gewongen omdat slechts een mindeheid van de fabrikanten een firewire-aansluiting voorziet op de toestellen.

                            Willy
                            USB heeft dit nadeel ook niet. Elke poort op je laptop heeft een eigen controller, dus je verdeelt die bandbreedte niet over al je poorten. En FireWire moet ook bandbreedte delen als je je devices daisy chained.

                            En die 480mbit/s is absoluut. Er is op beide systemen overhead, maar die is inderdaad een stukje lager op FireWire. Veel ga je daar niet van merken.

                            En FW800 bestaat inderdaad al jaren, alleen is er geen enkele videocamera die het ondersteund. Het wordt alleen gebruikt in externe schijven.

                            Dat FW niet zoveel geintegreerd wordt in toestellen heeft alles te maken met hoe Apple de patenten daarrond beheert. FW verliest daardoor een stuk aantrekkingskracht. Omdat het in principe meer spanning en stroom kan leveren aan devices die bus-powered zijn, maar enkel Apple laptops mogen het aanbieden.

                            Dave
                            pixelpusher

                            Comment


                            • #15
                              Re: hulp met hd videocamera

                              Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                              En die 480mbit/s is absoluut. Er is op beide systemen overhead, maar die is inderdaad een stukje lager op FireWire. Veel ga je daar niet van merken.
                              In theorie is dat mooi ja, maar in praktijk ligt het vaak heel anders!
                              Die theoretische 480mbit/s is dus 60Mb/s ... als je met de meeste configuraties in praktijk 25Mb/s haalt zit ge vaak al heel goed!

                              USB heeft dit nadeel ook niet. Elke poort op je laptop heeft een eigen controller, dus je verdeelt die bandbreedte niet over al je poorten.
                              Eén controller voor twee connectoren. USB-poorten zitten bijna altijd per twee.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X