Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

een PCI videokaart? (non -e), nog te vinden?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • een PCI videokaart? (non -e), nog te vinden?

    Op een oudere P4 mobo (D845GVAD2 geintegreerde videokaart Intel) koop ik een Aldi 22" scherm .. resolutie 1680x1050 .. helaas kan die videokaart met een nieuwe Intel driver maar net deze resolutie aan en de kwaliteit is behoorlijk belabberd. Als test heb ik het scherm aangesloten op een oude PIII met een oude Matrox G400 agp kaart .. het verschil is verbluffend, en, videogewijs, in het voordeel van de PIII
    Proleem: Dat P4 mobo lijkt zo een "low cost" Intel mobo waar indertijd noch AGP en zeker geen PCI-E slot op staat (alhoewel de geintegreerde videokaart AGP schijnt te zijn, waarom zou er anders in de bios een "AGP window" setting staan?), veel armslag is er dus niet. 't Is echter een heel goede PC voor het gebruik dat ervan gemaakt wordt.

    Vraag: Is er nog ergens een degelijke gewone PCI videokaart te vinden die deze resolutie aankan ? en waarvoor ik prijsgewijze, geen bank hoef te beroven? iemand nog een aanrader? advies?
    TIA

  • #2
    Re: een PCI videokaart? (non -e), nog te vinden?

    Ummm ik denk dat je al ver zult moeten zoeken om een PCI kaart te vinden, AGP was al de opvolger en die vind je nu nog maar met mondjesmaat. Ik heb er hier wel nog een paar liggen maar ben niet zeker of die de resolutie die jij wilt aan kunnen.
    En het is een zeer goede pc.... das natuurlijk persoonlijk maar twijfel aan zen snelheid en kunnen ten opzichte van de huidige (zelfs) low budget pc's.
    Waarom overweeg je niet gewoon je systeem eens te vervangen?
    Canon 50D + Canon 350D + Canon 18-55 + Canon 75-300 + Canon 100 1:2.8 Macro USM + Canon 100-400 + Canon 18-200 + Canon 50 f1.8 + Canon 70-200 2.8 en nog wa lichtjes en stastijf
    Nu nog de kennis en het vakmanschap :D

    Comment


    • #3
      Re: een PCI videokaart? (non -e), nog te vinden?

      Bedankt ... maar ... Dit is onze 3e PC en die gebruikt mijn vrouw enkel om wat te surfen en haar email te lezen en wat fotos te bekijken ... een nieuwe PC (die ze niet wil), zelfs low budget, kost mij alras 5-600 euro, tenminste als ik nog iets wil dat niet half uiteen valt als ik op de aan/uit knop druk .. .. ik heb nog zo'n low-cost dingen in support gehad en enkel met de onderdelen van de kast kon je al probleemloos brood (en vingers) snijden, die moesten terug door de plooimachine om de kast terug dicht te krijgen, de kwaliteit van de rest was navenant ... als je daarvan een insteekkaart op de tafel tikte vielen de chips er zo af

      Comment


      • #4
        Re: een PCI videokaart? (non -e), nog te vinden?

        Volgens de technische gegevens van je moederbord zou deze op 60Hz tot 2048 x 1536 moeten aankunnen maar 1680x1050 staat niet tussen de ondersteunde resoluties.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: een PCI videokaart? (non -e), nog te vinden?

          MPL heeft er nog steeds in de catalogus staan, en vrij veel zelfs. Of je ze nog kan bestellen is een ander verhaal, maar je kan altijd eens vragen.
          http://www.mpl.be/products.aspx?id=42&sid=253
          Er staan zelfs vrij dure Matrox beestjes tussen en zo

          Comment


          • #6
            Re: een PCI videokaart? (non -e), nog te vinden?

            Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
            MPL heeft er nog steeds in de catalogus staan, en vrij veel zelfs. Of je ze nog kan bestellen is een ander verhaal, maar je kan altijd eens vragen.
            http://www.mpl.be/products.aspx?id=42&sid=253
            Er staan zelfs vrij dure Matrox beestjes tussen en zo
            Dank u .. die wist ik niet meer .. ik wist dat er nog een website was die ik van vroeger kende ! bedankt voor het geheugensteuntje, ik ga direct eens kijken ..

            Comment


            • #7
              Re: een PCI videokaart? (non -e), nog te vinden?

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Volgens de technische gegevens van je moederbord zou deze op 60Hz tot 2048 x 1536 moeten aankunnen maar 1680x1050 staat niet tussen de ondersteunde resoluties.
              Ja ik heb hier een namiddagje gespendeerd met "oude" PCI kaarten die ik nog liggen had .. de meeste daarvan ondersteunen idd nog 1600x1200 maar dat lijkt nergens op (en ik durf dat niet definitief toepassen, zo lelijk als het is) ... ik het de site van Intel afgedweild en dan uiteindelijk hun routine laten lopen voor autodetectie van het mobo, alhoewel ik dacht dat ik de allerlaatste drives had kreeg ik toch de melding van een nieuwere video driver ... 'k heb die geinstalleerd en die heeft wel 1680x1050 aan boord maar vreemd genoeg is de kwaliteit niet schitterend ?? de zwarte teksten hebben allemaal een beetje een kleurzweem schaduw ... met de andere PC (en de Matrox G400) was die vertekening er niet ... moet men voor die schermen een "burn-in" periode in acht nemen vooraleer "iets" te evalueren?

              Comment


              • #8
                Re: een PCI videokaart? (non -e), nog te vinden?

                bij oa komplett.be kan je nog een pci kaart vast krijgen


                en bij alternate.be ook nog wel een aantal pci kaarten


                maar inderdaad de resolutie van 1600 x 1050 is zo te zien geen standaard resolutie

                Comment


                • #9
                  Re: een PCI videokaart? (non -e), nog te vinden?

                  Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                  Ja ik heb hier een namiddagje gespendeerd met "oude" PCI kaarten die ik nog liggen had .. de meeste daarvan ondersteunen idd nog 1600x1200 maar dat lijkt nergens op (en ik durf dat niet definitief toepassen, zo lelijk als het is) ... ik het de site van Intel afgedweild en dan uiteindelijk hun routine laten lopen voor autodetectie van het mobo, alhoewel ik dacht dat ik de allerlaatste drives had kreeg ik toch de melding van een nieuwere video driver ... 'k heb die geinstalleerd en die heeft wel 1680x1050 aan boord maar vreemd genoeg is de kwaliteit niet schitterend ?? de zwarte teksten hebben allemaal een beetje een kleurzweem schaduw ... met de andere PC (en de Matrox G400) was die vertekening er niet ... moet men voor die schermen een "burn-in" periode in acht nemen vooraleer "iets" te evalueren?
                  Ik vermoed dat die oude kaarten geen DVI uitgang hebben en dat je dus met de klassieke VGA connector opgescheept zit. Vandaar waarschijnlijk de problemen. Soms kan een betere VGA kabel iets verhelpen, maar je zal altijd een verschil zien met een digitale connectie.

                  Comment


                  • #10
                    Re: een PCI videokaart? (non -e), nog te vinden?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                    bij oa komplett.be kan je nog een pci kaart vast krijgen


                    en bij alternate.be ook nog wel een aantal pci kaarten


                    maar inderdaad de resolutie van 1600 x 1050 is zo te zien geen standaard resolutie
                    Dank u, dank u .. seffens heb ik nog het probleem dat ik niet weet wat ik moet kiezen

                    Is 1680x1050 idd geen standaard resolutie voor widescreen? Ik heb dat de laatste jaren zo nauw niet meer gevolgd. Ik heb echter op google domweg op "widescreen" gezocht en in zeker 70-80% van de hits duikt deze resolutie op? .. of is dat overgewaaid uit de USA?

                    Comment


                    • #11
                      Re: een PCI videokaart? (non -e), nog te vinden?

                      om het nog wat makkelijker te maken



                      dat van die resolutie weet ik ook niet zo direct hoedat dat juist zit

                      Comment


                      • #12
                        Re: een PCI videokaart? (non -e), nog te vinden?

                        OK .. met mijn dank aan iedereen ... als ik het goed begrijp heb ik er dan nog alle nut bij om via de DVI in/out bussen aan te sluiten (die kabel met de "rare" witte connector)? BTW is er daar meer dan 1 "standaard"? Ik zie overal DVI-I staan, wil dat dan zeggen dat er ook een DVI-II is?

                        Comment


                        • #13
                          Re: een PCI videokaart? (non -e), nog te vinden?

                          DVI-I is Digital Visual Interlace - I en die draagt analoog en digitaal signaal terwijl de DVI-D enkel digitaal verstuurt.
                          Probeer ook eBay eens, Diamond Vipers voldoen denk ik aan de door jou gevraagde normen.
                          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                          www.musicinframe.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: een PCI videokaart? (non -e), nog te vinden?

                            Je kan 18/4 ook hier eens gaan kijken: http://www.fotografiebeurs.be/

                            massa's oude en nieuwe rommel (?) te vinden.
                            j.
                            A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                            Nikon stuff

                            Comment


                            • #15
                              Re: een PCI videokaart? (non -e), nog te vinden?

                              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                              een nieuwe PC (die ze niet wil), zelfs low budget, kost mij alras 5-600 euro
                              Beetje veel hoor, bij Dell koop je een basis pc voor niet meer dan 349 Euro, thuisgeleverd met Windows 7
                              Ik heb trouwens net voor mijn kinderen nog een nieuwe PC gekocht bij HCW, moest ook niets speciaal zijn, dus voor een HP gekozen (Dell kon niet snel leveren ) de HP Compaq CQ5305BE ... voor 379 Euro verwacht je geen snelheidsmonster, maar internet, mail, chat en enkele spelletjes (Sims en dergelijke) draaien perfect, en meer hebben de kids momenteel niet nodig

                              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                              Is 1680x1050 idd geen standaard resolutie voor widescreen? Ik heb dat de laatste jaren zo nauw niet meer gevolgd.
                              Ik heb momenteel 2 20" schermen die beide 1680x1050 gebruiken, en ik wacht op mijn 2 nieuwe 22" schermen (heb geen centjes voor 2x24" schermen momenteel), en die gebruiken ook 1680x1050 als resolutie, dus ik ben er bijna zeker van dat dit ondertussen een standaard resolutie is.

                              1920x1200 is trouwens een beetje aan het verdwijnen op de goedkopere schermen in het voordeel van 1920x1080 ... om FullHD compatibel te zijn

                              Mark
                              Last edited by LamboCars; 5 april 2010, 13:51.
                              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                              Comment

                              Working...
                              X