Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DVD werkt op de zenuwen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • DVD werkt op de zenuwen

    Al mijn DVD's zijn authentiek en aan volle prijs betaald.
    Maar telkens ik er eentje van wil bekijken moet ik door een enerverende intro van publiciteit en verwittigingen van namaak en de straffen die daarvoor in aanmerking komen.
    Ik heb verdorie orininelen en ben dat geleuter hartstikke beu.
    Weet iemand of er een DVD-player bestaat die onmiddellijk naar de hoofdfim gaat?
    Waar is de goede tijd van de magnetische band??

    Henri
    lidnummer: BD0435BE

  • #2
    Re: DVD werkt op de zenuwen

    Neen die bestaan niet maar gewoon zodra hij begint in het menu kiezen voor hoofdmenu dan skip je al die rotzooi.
    Canon 50D + Canon 350D + Canon 18-55 + Canon 75-300 + Canon 100 1:2.8 Macro USM + Canon 100-400 + Canon 18-200 + Canon 50 f1.8 + Canon 70-200 2.8 en nog wa lichtjes en stastijf
    Nu nog de kennis en het vakmanschap :D

    Comment


    • #3
      Re: DVD werkt op de zenuwen

      Oorspronkelijk geplaatst door Alca Bekijk bericht
      Neen die bestaan niet maar gewoon zodra hij begint in het menu kiezen voor hoofdmenu dan skip je al die rotzooi.
      Dat is juist waar het schoentje wringt want meestal is deze optie niet aanwezig en moet je door de rotintro.

      Henri
      lidnummer: BD0435BE

      Comment


      • #4
        Re: DVD werkt op de zenuwen

        Helaas moet je inderdaad door die rotzooi. Ik koop ook al mijn dvd's en vind het een beetje vreemd dat je ze eigenlijk bijna moet gaan rippen om die rotzooi niet te zien. Ook die reclame voor andere films vind ik vervelend. Daar kan je wel van film naar film skippen dacht ik, maar dat is het dan ook.

        Comment


        • #5
          Re: DVD werkt op de zenuwen

          Een mediaplayer kopen met pakweg 1TB harde schijf en je DVD's rippen. Op die manier nooit meer schijfjes wisselen en steeds toegang tot je volledige bibliotheek en ZONDER de intro's of andere talen (het is maar hoe je de DVD ript).

          Comment


          • #6
            Re: DVD werkt op de zenuwen

            Wat ik kl*te vind aan originele films ... die intro zoals je aanhaalt!
            Ge hebt die films officiëel gekocht en ge zit vijf minuten met al die zever van "Filsm steel je niet ..." en dan "Brein ..." en wat dan nog.
            Pffff, ik heb de film gekocht en betaald, dus niet echt van plan om een "illegale" kopij te gebruiken.
            En wat haalt het uit, precies alsof de illegale copiëerders gaan daar rekening mee houden.
            Gewoon dikke dikke sh*t!

            De reklame voor ander films kan ik nog begrijpen maar die kan je ook meestal overslaan door op "next" te klikken. Slechts één film heb ik waar je deze niet kan skippen en dan staan er natuurlijk een stuk of vijf voorbeelden op waardoor ge bijna 10 minuten kunt wachten. Eender welke knop dat je dan indrukt krijg je "This function is prohibited for this disc".

            Een mediaplayer kopen en rippen op een HB is niet echt hetgeen ik wil doen, als ik een Blu-Ray koop is dat om die te bekijken zoals die is en niet om daar eerst uren aan zitten te frutsen.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: DVD werkt op de zenuwen

              Yep, ook hier die ergernis.
              Een VHS kon je ten minste nog "doorspoelen"......
              Ik heb zo een hele collectie Star Trek. Als ik die opzet, haal ik meestal nog een glaasje wijn en een stukje kaas. Tegen dan kan ik verder.

              En als je een DVD ript, dan ben je toch ook ( hetzij dan legaal ) aan het kopiëren.

              Staat ge dan stom dat de mensen prefereren ze van "tinternet" te halen.
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Re: DVD werkt op de zenuwen

                Waarom brengen de makers geen versie uit zonder al die bijkomende sh*t?? Ben bereid een extra € te betalen voor een zuivere versie.

                Henri
                lidnummer: BD0435BE

                Comment


                • #9
                  Re: DVD werkt op de zenuwen

                  Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                  Waarom brengen de makers geen versie uit zonder al die bijkomende sh*t?? Ben bereid een extra € te betalen voor een zuivere versie.

                  Henri
                  Dat heeft een tijdje bestaan, genaamd de "superbit" edities. Alle extra's eraf, en menu's en dergelijke, om de film in hogere kwaliteit op 't schijfje te krijgen. Tegenwoordig niet meer te vinden, daar films betere compressietechnieken toepassen en films met veel extra's dikwijls als extra schijf in de doos gaat.

                  Er zijn films (ook buiten die reeks) die beginnen vanaf het moment dat je't schijfje erin steekt. Maar ze zijn zeldzaam. Ook met de blu-ray's is het zo: de eerste blu-ray's die uitkwamen begonnen meteen te spelen (waardoor ook ik dacht dat de hel voorbij was) maar de meer recentere zijn van het "irritante" soort.

                  Een deftige DVD-speler die de codes op 't schijfje negeert waarin de gebruiker zijn rechten worden ontnomen, zou een gat in de markt zijn.
                  pixelpusher

                  Comment


                  • #10
                    Re: DVD werkt op de zenuwen

                    ik heb hier een dvd speler in de auto en die springt onmiddelijk naar de film, je krijgt zelfs het hoofdmenu niet te zien (het is zelfs onmogelijk om dit op te roepen)
                    (getest met 3 films)
                    dat zou ik wel een leuke functie vinden om in te bouwen in elke dvd speler, want ik erger me er ook enorm aan.
                    ik heb een redelijke colectie dvd's +200 stuks, en dit zijn allemaal originele, dus ik hoef die slogan 'piratery is een misdrijf" niet
                    450d met glas van 10 tot 250mm en een flits

                    Comment


                    • #11
                      Re: DVD werkt op de zenuwen

                      Oorspronkelijk geplaatst door dennis_l Bekijk bericht
                      ik heb hier een dvd speler in de auto en die springt onmiddelijk naar de film, je krijgt zelfs het hoofdmenu niet te zien (het is zelfs onmogelijk om dit op te roepen)
                      (getest met 3 films)
                      dat zou ik wel een leuke functie vinden om in te bouwen in elke dvd speler, want ik erger me er ook enorm aan.
                      ik heb een redelijke colectie dvd's +200 stuks, en dit zijn allemaal originele, dus ik hoef die slogan 'piratery is een misdrijf" niet
                      Maar bij sommige DVD's zitten wel extra's en die moet je kunnen aanroepen natuurlijk. Lijkt me een goedkope DVD speler waarin ze al de functionaliteit voor het werken met menus e.d. eruit hebben gelaten om kosten te besparen.
                      pixelpusher

                      Comment


                      • #12
                        Re: DVD werkt op de zenuwen



                        werkt perfect en als je CCE gebruikt zie je haast geen verschil tussen dvd9 en dvd5.
                        ook al zijn het films gelijk Harry Potter of Lord of the strings

                        btw: soft is vrij te downloaden

                        Comment


                        • #13
                          Re: DVD werkt op de zenuwen

                          Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                          http://www.mrbass.org/dvd/dvd2dvd/

                          werkt perfect en als je CCE gebruikt zie je haast geen verschil tussen dvd9 en dvd5.
                          ook al zijn het films gelijk Harry Potter of Lord of the strings

                          btw: soft is vrij te downloaden
                          Ja maar het leuke aan een DVD speler is dat je geen noisy pc in je living moet hebben staan om film te kijken. In de begindagen waren er ook nog sync problemen met het geluid dat voor of achter liep. Ik weet niet of dat al verbeterd is, want ik heb altijd een gewone dvd speler gehad.

                          Het is trouwens voor die fabrikanten verboden om je te laten doorspoelen bij copyright berichten, dat is net het probleem. Misschien dat het met een obscuur merk, of met een geheime code op de afstandsbeniening wel mogelijk is om dit te omzeilen. Bij sommige merken kon je via een code op de afstandsbediening van regio wisselen. Misschien de moeite om eens naar te zoeken. Of een toestel te kopen waarvan je weet dat het daarmee mogelijk is. De apparaten zijn niet meer zo duur.

                          Comment


                          • #14
                            Re: DVD werkt op de zenuwen

                            Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                            Ja maar het leuke aan een DVD speler is dat je geen noisy pc in je living moet hebben staan om film te kijken. In de begindagen waren er ook nog sync problemen met het geluid dat voor of achter liep. Ik weet niet of dat al verbeterd is, want ik heb altijd een gewone dvd speler gehad.
                            noisy pc
                            je maakt 'n copy van je originele DVD en die autostart in de taal en ondertiteling die jij opgeeft.
                            Macrovision en regio instellingen zijn weg.
                            out of sync problemen...nooit voorgehad.

                            Comment


                            • #15
                              Re: DVD werkt op de zenuwen

                              Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                              noisy pc
                              je maakt 'n copy van je originele DVD en die autostart in de taal en ondertiteling die jij opgeeft.
                              Macrovision en regio instellingen zijn weg.
                              out of sync problemen...nooit voorgehad.
                              Je hebt al betaald voor die dvd en dan zou je nog eens een schijfje en tijd moeten opofferen om de film te hebben zoals jij hem wou zien, niet echt mijn ding.

                              Comment

                              Working...
                              X