Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dag schone jongen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dag schone jongen

    Een schone jongen gespot in de tuin .
    1/1 gn crop




    2 bijkomende met meer dof en detail foto's op de blog


    .
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

  • #2
    Re: Dag schone jongen

    Werkelijk schoon en zo trots dat ie kijkt.

    groetjes

    moniq
    groetjes, moniq (BD1321BE)

    A picture paints a thousand words

    Comment


    • #3
      Re: Dag schone jongen

      Zoiets hoop ik ook nog eens te kunnen fotograferen ...
      ferm gedaan
      fabke
      Een expert is iemand die binnen een beperkt vakgebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt.

      Comment


      • #4
        Re: Dag schone jongen

        Ik mis toch min of meer iets van scherpte.

        Voor de rest mooie compositie en lichtelijk overbelichte bloembladen vanvoor.
        Het zwarte deel van het beestje is goed belicht.


        Oorspronkelijk geplaatst door fabke Bekijk bericht
        Zoiets hoop ik ook nog eens te kunnen fotograferen ...
        Zoiets kunnen fotograferen is een kwestie van geluk hebben of ge dit beestje tegenkomt of niet. Zó kunnen fotograferen is een andere kwestie..

        Comment


        • #5
          Re: Dag schone jongen

          mist helaas wat scherpte.... jammer, qua compo had hij alles mee...

          Comment


          • #6
            Re: Dag schone jongen

            effe wat scherper en tis een echte Adonis.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Dag schone jongen

              staat er op z'n paasbest op!

              groetjes
              hilde
              groetjes
              hilde

              Comment


              • #8
                Re: Dag schone jongen

                t'is geen kwestie van scherpte .....
                wel van scherpdiepte en die is hier bewust op de enkel kop gelegd

                zoals gesteld voor meer dof zie blog
                Last edited by devid; 4 april 2010, 13:14.
                mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                IMac/IPad/Mac Air 
                D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                Comment


                • #9
                  Re: Dag schone jongen

                  Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                  t'is geen kwestie van scherpte .....
                  wel van scherpdiepte en die is hier bewust op de enkel kop gelegd

                  zoals gesteld voor meer dof zie blog
                  De oogjes zijn toch echt de blikvanger van een foto/insect en deze zijn hier toch echt onscherp en dat kijkt gewoonweg niet lekker.... een kleine dof in zn algemeenheid is niets mis mee, maar de ogen bepalen meestal de foto.... als je met dezelfde dof de scherpte op de ogen had gelegd toonde de foto veel beter...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dag schone jongen

                    Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht
                    De oogjes zijn toch echt de blikvanger van een foto/insect en deze zijn hier toch echt onscherp en dat kijkt gewoonweg niet lekker.... een kleine dof in zn algemeenheid is niets mis mee, maar de ogen bepalen meestal de foto.... als je met dezelfde dof de scherpte op de ogen had gelegd toonde de foto veel beter...
                    Dat is een persoonlijke keus....
                    hier vond ik de open gesperde kaken de blikvanger was en daarop scherpte niet op de ogen.
                    Scherpte hier leggen op de ogen zou de kaken volledig onscherp maken zelf op een f22
                    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                    IMac/IPad/Mac Air 
                    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dag schone jongen

                      Das een mooie jongen hoor(hoe weet je trouwens dat het een jongen is),mooi contrast tussen het donkere insect en het roze van de bloem,greetz T

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dag schone jongen

                        Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                        t'is geen kwestie van scherpte .....
                        wel van scherpdiepte en die is hier bewust op de enkel kop gelegd
                        'T is dat niet hoor. Je laatste 2 macro's hier vind ik ook niet scherp. De DOF is wel goed, maar scherpte niet.
                        Ik had het je al laten weten bij 'hommeltje', misschien moet je maar wel eens extra verscherping doen bij het resizen. Bvb eerst naar 1500 px verkleinen daarna lichtelijk overdreven verscherpen, en dan verkleinen naar 900px en fijn verscherpen.

                        Probeer het eens

                        En anders ligt het aan F/22 en/of dat de kwaliteit van je 50mm redelijk slecht is.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Dag schone jongen

                          Oorspronkelijk geplaatst door BoBo_Igor Bekijk bericht
                          'T is dat niet hoor. Je laatste 2 macro's hier vind ik ook niet scherp. De DOF is wel goed, maar scherpte niet.
                          Ik had het je al laten weten bij 'hommeltje', misschien moet je maar wel eens extra verscherping doen bij het resizen. Bvb eerst naar 1500 px verkleinen daarna lichtelijk overdreven verscherpen, en dan verkleinen naar 900px en fijn verscherpen.

                          Probeer het eens

                          En anders ligt het aan F/22 en/of dat de kwaliteit van je 50mm redelijk slecht is.
                          Volgens de foto's op de blog is deze gemaakt met een 2x converter. De macrolenzen zijn over het algemeen heel scherp en zouden in principe goed moeten samen gaan met een 2x converter. Ik heb dit ook geprobeerd maar helaas. Vanaf f16 krijg je te maken met diffractie ook bij de scherpste lenzen en als je dan foto's maakt op f22 om de scherptediepte wat groter te maken met een 2x converter dan is je haarscherpte weg. Ik werk liever met de omgekeerde 50mm maar je werkafstand wordt dan weer een pak kleiner natuurlijk!
                          D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                          Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                          Flickr - JAlbum

                          Comment


                          • #14
                            Re: Dag schone jongen

                            Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                            Dat is een persoonlijke keus....
                            hier vond ik de open gesperde kaken de blikvanger was en daarop scherpte niet op de ogen.
                            Scherpte hier leggen op de ogen zou de kaken volledig onscherp maken zelf op een f22
                            'k begrijp je keuze en algemeen vind ik het ook een geslaagde foto. Doordat je ogen de scherpte zoeken komen ze bij de kaken uit; een detail die we misschien over het hoofd zouden zien indien die adonis meer scherp was. Maar ik vermoed ook dat de F22 je hier wat parten gespeeld met de gebruikte lenscombinatie ivm de scherpte.
                            Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                            "Casu Consulto - Modo Fac"

                            Comment


                            • #15
                              Re: Dag schone jongen

                              Compositie, achtergrond prachtig behalve de scherpte . . .
                              Alle DiaShows: https://vimeo.com/album/191898

                              Comment

                              Working...
                              X