Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afdrukcentra !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Afdrukcentra !

    Mannen & vrouwen, ik heb hier nu al veel gelezen over de pro's en contra's van verschillende afdrukcentra. (vergelijkingstest gelezen van Dama en vele andere)
    Nu weet ik het echt niet meer....

    Kan er iemand eens een top 5 opstellen ivm afdrukcentra (kwaliteit/prijs/service)
    ps: kwaliteit is voor mij het belangrijkste. (prijs ook wel)

    De ene vind kruidvat beter, de andere Hema, spector.etc., I'm totally lost.............

    Zouden we geen Poll kunnen houden hieromtrent met allerlei verschillende afdrukcentra rekening houdend met bovenstaand criteria?

    (of is dit misschien al gebeurt en heb ik dit over het hoofd gezien, indien zo, sorry )

    Groetjes
    Canon Powershot G5 !

  • #2
    precies niet veel reactie
    Is dat omdat het nog vakantie is ? (voor sommige althans)

    Canon Powershot G5 !

    Comment


    • #3
      De ene vind kruidvat beter, de andere Hema, spector.etc., I'm totally lost.............
      Denk dat hier ook meteen het probleem ligt, de ene zweert bijv. bij de Hema een ander kan je er een verhaal vol ellende over vertellen .
      Heel persoonlijk dus. Doe maar eens een search op afdrukcentrales
      Een poll zou misschien niet zo n gek idee zijn.
      Er is trouwens een site die afdrukcentrales vergelijkt maar daar staat bijv Pixum weer niet op en ook dat is weer persoonlijk natuurlijk http://www.digitalefoto.be/fotoservices-belgie.html

      Comment


      • #4
        ben content van Pixum www.pixum.nl
        paar dagen geleden weeral een bestelling gedaan
        qua prijs/kwaliteit vreeee goe
        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

        Comment


        • #5
          Ik denk niet dat veel mensen verschillende afdrukcentra met dezelfde foto's geprobeerd hebben. Vergelijken blijft volgens mij dus moeilijk.

          In augustus is er wel een artikel verschenen over afdruk-centrales in het magazine Netwerk.
          De rangschikking volgens de "volksjury" is:
          1. Kruidvat
          2. Agfa/Selexion
          3. Colormailer
          4. Spector
          5. Kodak
          6. Maxicolor
          7. Fujiprint
          Waarbij vermeld werd dat de resultaten heel dicht bij elkaar lagen.

          Naast de rangschikking van de volksjury werden natuurlijk ook verschillende aspecten beoordeeld en werden er punten aan toegekend.
          Scores voor de verschillende afdrukcentrales voor beeldkwaliteit:

          Kruidvat: 82
          Agfa/Selexion: 85
          Colormailer: 85
          Spector: 84
          Kodak: 81
          Maxicolor: 84
          Fujiprint: 65

          Daaronder staat dan ook nog eens een totaalscore:

          Kruidvat: 84
          Agfa/Selexion: 79
          Colormailer: 85
          Spector: 77
          Kodak: 75
          Maxicolor: 82
          Fujiprint: 71

          Voor de test werd gekeken naar kwaliteit van de prints, het upload-systeem (alles moest via het net gaan), levertermijn en manier van levering (ophalen, post,...), prijs, mogelijkheid tot vergrotingen en de volksjury

          Hopelijk helpt dit een beetje

          Groeten,
          Christopher
          A smoking section in a restaurant is like a peeing section in a swimming pool

          Comment


          • #6
            Photobox.uk niet vergeten mannen.
            Zeer goede en snelle service/kwaliteit

            Jo(han)
            Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

            Comment


            • #7
              zoek eens op 'afdrukcentrales', zijn laatst 2 lange threads over geweest.

              Omwille daarvan ben ik overgeschakeld van prestoprint naar photoways ... foto's zijn aanmerkelijk scherper (enkel 10*15 geprobeerd)
              --
              Play Drakensang - a free online mmorpg

              Comment


              • #8
                Heb hier alles al gelezen wat er te lezen valt over afdrukcentrales.Daarom zou het interresant zijn mochten we een poll houden zodat ieder voor zich kan uitmaken wat voor hem de beste afdrukcenter is, that's all.

                Toch al bedankt voor de replies
                Canon Powershot G5 !

                Comment


                • #9
                  photoways, erg tevreden, lage prijs, goeie kwaliteit
                  ToM.___ //Fuji s602.
                  www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                  It goes to 11 you know? 1 louder.

                  Comment


                  • #10
                    Een poll kan interessant zijn... maar zegt volgens mij niet veel
                    Beter zou zijn van de mensen punten te laten geven op verschillende aspecten van de verschillende centra.

                    Zo kun je dan achteraf zelf uitmaken welke centrale best bij jouw verwachtingen past.

                    Bovendien zouden we de poll regelmatig moeten herhalen (bvb 6-maandelijks) om de verbeteringen die sommige centrales doorvoeren tot hun recht te laten komen.

                    Misschien eens nadenken over een aantal kenmerken die we beoordeeld willen zien en dan iedereen per centrale daar punten op laten geven (punten op 10 of op 5).

                    Enige plaats voor een persoonlijke mening is ook interessant. Bij een poll is dit niet altijd mogelijk (hoewel je op dit forum natuurlijk altijd je mening kan posten in de thread van de poll)


                    Groeten
                    Christopher
                    A smoking section in a restaurant is like a peeing section in a swimming pool

                    Comment


                    • #11
                      Totaal me eens Christopher

                      benadering tot origineel /5
                      service /5
                      levertijd /5
                      prijs /5
                      etc....

                      Canon Powershot G5 !

                      Comment


                      • #12
                        Met mijlen voorsprong Photoways. Ik heb onlangs een groepsreis gedaan. Dit weekend zijn we samengekomen om foto's te bekijken. Bleek dat van sommige ontwikkelcentra de kleuren om van te schreeuwen waren. OK, de vergelijking loopt nogal mank, omdat het analoge fotografie foto's waren in vergelijking met mijn digitale.

                        Maar die supergoedkope afdrukcentra zou ik toch niet nemen. Kruidvatfoto's vindt ik persoonlijk spuuglelijk (enfin niet-digitale dan toch). Zo liet ik eens een rolletje bij Kruidvat ontwikkelen en de rest bij Action shop. Als ik de foto's van Kruidvat laat zien, zegt iedereen "Amaai, 't was precies slecht weer in Portugal", terwijl iedereen de andere foto's - op dezelfde dag met een temperatuur van meer dan 30 ° C - zo prachtig vindt.

                        Dus digitaal van Kruidvat, eerst zien dan proberen. Maar ik zweer bij Photoways. 't Is in 't Frans, maar ze zijn zeer snel en de foto's zijn subliem!

                        Comment


                        • #13
                          Ik heb zelf 17 foto's van mijn Cyprus reis ter test laten afdrukken door photobox en pixum.. en ik twijfel niet meer.. photobox is sneller en beter dan pixum en krijgt vanaf nu alle afdrukwerk.

                          Comment


                          • #14
                            Zie ook http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPI...&SearchTerms=,
                            Het is inderdaad zo, dat als je geen zelfde bestand naar verschillende labo's stuurt ter vergelijking, je meestal tevreden bent met het ene labo waar je dus mee werkt (pfff wat een zin.. ).
                            Ik heb dus een paar dezelfde testbestanden naar de verschillende labo's gestuurd, waarvan je mijn bevindingen op bovenstaande link terug vindt.
                            Voor mij zijn Kruidvat en Photobox Ierland de beste.
                            Kruidvat beste kwaliteit voor de beste prijs (prijs 13x18 = prijs 10x15 van vele andere labo's). Eén groot mankement : je mag niet gehaast zijn. Reken op 7à 10 werkdagen (tot 2 weken dus !). Alhoewel het de laatste keer wel op 4 dagen kon, zoals ze beloven, maar je kan er dus echt niet op rekenen.
                            Photobox is iets duurder, ook heel goede kwaliteit, en thuis geleverd op een dag of 4.
                            Pixum viel enorm tegen, Hema en Fuji ook.
                            Agfanet (Selexion winkels) en Spector waren ook heel goed, maar veeeel te duuuur.
                            www.damafoto.be
                            Facebook Damafoto

                            Comment


                            • #15
                              bedankt voor alle info tot hiertoe

                              Iemand zin om zich met die poll bezig te houden ? Ik heb daar geen verstand van .

                              Greetzzzz
                              Canon Powershot G5 !

                              Comment

                              Working...
                              X