Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mobiele studioset

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • mobiele studioset

    Ik werk al enkele jaren Strobist-gewijs maar meer en meer loop ik aan tegen een tekort aan flitskracht. Vooral buitenshuis. Ik wil de achtergrond kunnen onderbelichten en niet moeten werken met meerdere kleine flitsers tegelijk dichtbij het onderwerp. De zon overpoweren met andere woorden.
    Dus ben ik nu op zoek naar een "betaalbare" mobiele flitsset. Werkend op batterij dus. Ook omdat ik het eigenlijk niet zie zitten om die dingen altijd te gaan huren. Ik ga die in de toekomst relatief vaak nodig hebben dus waarom niet kopen dan?

    Natuurlijk zig ik te geilen op dingen zoals een Profoto 7b of een Elinchrom Ranger maar die zijn me net iets te duur voorlopig (dat is voor later )

    Nu zijn er 2 opties die ik al heb uitgezocht:

    Een Jinbei RD-1200 met 2 flitskoppen, ongeveer 700 euro. Een RD-1200 is te vergelijken met een Elinchrom Ranger eigenlijk. Met symmetrische output voor de 2 koppen. Dit komt op een 700 euro, en dan nog een paar 100 euro voor statieven en softbox/octobox+grid/beauty dish.
    Voordelen: veel power voor relatief weinig geld en powerpack+batterij in een compact doosje.
    Nadelen: lange recycletijden: 3,2-6sec. Nergens vermelding te vinden van aantal flitsen op 1 charge. Is slechts trug te draaien tot 1/8e kracht.
    Voor de RD1200 is ook een goedkope ringflits te koop van 600ws. Wat ook wel interessant is natuurlijk.

    Een setje van rond de 800ws (2 koppen) van Jinbei, interfit, falcon eyes etc. in samenwerking met een Tronix XT 2400. Dan zitten we aan een 900-1000 euro. Nog enkele euros voor beauty dish/octobox.
    Voordelen: tronix op te laden in auto, 1/16e of zelfs 1/32e kracht. Waarschijnlijk meer flitsen uit een charge te halen.
    Nadelen: relatief grote set (tov RD1200)