Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SB900 + Cactus v4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SB900 + Cactus v4

    Ik heb een Nikon D700 met verschillende objectieven (oa 24-70mm 2.8 en 50mm 1.4). Ik heb daarbij ook de nikon SB900 flitser. Bovendien beschik ik over de Cactus v4 wireless trigger.

    Mijn vraag is nu: wat is de beste optie om foto's te trekken in donkere ruimtes (bv. discotheek)? Kan ik best de SB900 gewoon op mijn toestel plaatsen, of gebruik ik best de Cactus wireless trigger?

    Bovendien, als de flitser op mijn toestel staat kan ik eventueel de i-TTL functie gebruiken. Maar hoe stel ik mijn flits in als ik de Cactus gebruik? Want de Cactus geeft geen TTL door... En, ALS ik de Cactus gebruik, van waar laat ik het licht best invallen dan? Ik dacht onder een hoek van 45° (dus niet recht op het onderwerp, maar wel licht laten invallen van schuin links)?

    Het enige vervelende met de Cactus is dat je natuurlijk je handen vol hebt, en moet rekenen op de autofocus, en maar moet hopen dat die in het donker altijd goed zijn werk doet...

    Je hoort, ALLE tips zijn welkom!!
    Last edited by Nickvg_; 1 april 2010, 08:25.
    Nikon D700, 24-70mm 2.8, 50mm 1.4, 70-300mm 3.5-5.6, Sigma 180mm Macro, Nikon SB-900, Cactus v4

  • #2
    Re: SB900 + Cactus v4

    Met cactus: toestel en flitser manueel
    Hoe het licht plaatsen....hangt af van het effect dat je wil.

    Een i-TTL snoer is misschien handiger?
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: SB900 + Cactus v4

      Heb je voorbeelden van een dergelijke iTTL kabel? Die zijn volgens mij ook al redelijk prijzig, niet..?
      Nikon D700, 24-70mm 2.8, 50mm 1.4, 70-300mm 3.5-5.6, Sigma 180mm Macro, Nikon SB-900, Cactus v4

      Comment


      • #4
        Re: SB900 + Cactus v4

        En als je zegt toestel en flits manueel, kom ik dan met volgende instellingen in de buurt?

        Iso 400, 1/20 en F4.0
        Flitser op 1/64
        Nikon D700, 24-70mm 2.8, 50mm 1.4, 70-300mm 3.5-5.6, Sigma 180mm Macro, Nikon SB-900, Cactus v4

        Comment


        • #5
          Re: SB900 + Cactus v4

          Oorspronkelijk geplaatst door Nickvg_ Bekijk bericht
          En als je zegt toestel en flits manueel, kom ik dan met volgende instellingen in de buurt?

          Iso 400, 1/20 en F4.0
          Flitser op 1/64
          toch geen iso 400 gebruiken als je extra kunstlicht hebt dat je maar op 1/64ste gebruikt
          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

          IMac/IPad/Mac Air 
          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

          Comment


          • #6
            Re: SB900 + Cactus v4

            11 euro.....valt toch mee of niet?




            Je instellingen....welke afstand tot onderwerp, welk omgevingslicht....moeilijk om er zomaar iets op te plakken.
            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

            Comment


            • #7
              Re: SB900 + Cactus v4

              Oei ja, dat was inderdaad niet mijn allerverstandigste redenering. Dus beter ISO 200 natuurlijk. En dan de flitskracht maar een paar keer testen, en zien bij welke kracht ik genoeg licht heb? Of kan ik sluiter en diafragma beter nog anders instellen?
              Nikon D700, 24-70mm 2.8, 50mm 1.4, 70-300mm 3.5-5.6, Sigma 180mm Macro, Nikon SB-900, Cactus v4

              Comment


              • #8
                Re: SB900 + Cactus v4

                Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                90cm opgerold is kort hoor.. dit gebruik ik voor macro maar voor studio is 3 meter handiger
                mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                IMac/IPad/Mac Air 
                D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                Comment


                • #9
                  Re: SB900 + Cactus v4

                  Gewoon met cactus zal autofocus een probleem worden ofwat? Want DDL is handig, maar als ik het juist voor heb wordt hierdoor alleen de sterkte van de flits aangepast? En dat kan ik gerust handmatig. Ik maak me meer zorgen om de autofocus, want met de flits in één hand heb ik dus geen hand meer vrij om handmatig scherp te stellen...
                  Nikon D700, 24-70mm 2.8, 50mm 1.4, 70-300mm 3.5-5.6, Sigma 180mm Macro, Nikon SB-900, Cactus v4

                  Comment


                  • #10
                    Re: SB900 + Cactus v4

                    90cm om je flits in de hand te houden...lijkt me lang genoeg, als het bovendien niet te veel mag kosten

                    PS. 33euro voor 10m is ook nog niet teveel :
                    Last edited by paly; 1 april 2010, 11:19.
                    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                    Comment


                    • #11
                      Re: SB900 + Cactus v4

                      lijkt me eerlijk gezegd een beetje zot om met de cactus te gaan werken en je externe flitser in de hand te houden
                      voor mij is de bedoeling van die cactussen en andere varianten da je je flitsers op statief gaat plaatsen, al dan niet met plu, softbox of andere

                      dan ga ik toch voor de flitser op het toestel zelf zodat je de TTL-meting meehebt

                      je kan ook een diffusor / bouncer aanschaffen voor op je flitser
                      die gaat het licht dan wat verzachten / verspreiden
                      Website: http://www.svisimaging.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: SB900 + Cactus v4

                        Waarom de cactus gebruiken als er in Nikon een werkend draadloos systeem (CLS) inzit die wel TTL doorgeeft. Zowel met mijn D200 als met de D90 werkt het feilloos in samenwerking met de SB900. Dus ik veronderstel dat de D700 dit ook aan boord heeft.

                        Groeten.
                        Nikon D200 ;Nikon D90 ; Nikon D800 ; Nikon F4s ; AF-S nikkor 50mm f 1.4G ; AF nikkor Dx 18-55mm ; AF nikkor 35-70mm f 2.8 ; AF nikkor ED 80-200mm f 2.8 ; AF nikkor 70-300mm f 4~5.6 G ; SB900 ; Sb24 ;Manfrotto Tripod MA144

                        Comment


                        • #13
                          Re: SB900 + Cactus v4

                          Oorspronkelijk geplaatst door snoopy8501 Bekijk bericht
                          Waarom de cactus gebruiken als er in Nikon een werkend draadloos systeem (CLS) inzit die wel TTL doorgeeft. Zowel met mijn D200 als met de D90 werkt het feilloos in samenwerking met de SB900. Dus ik veronderstel dat de D700 dit ook aan boord heeft.

                          Groeten.
                          Inderdaad. Gewoon de interne flitser van de camera gebruiken om de SB-900 aan te sturen. Je kunt dat gebruik maken van i-TTL en alle andere mogelijkheden als AA, M enz.

                          Groeten van Willem
                          Gemiddelde van mijn body's: Nikon E137.5
                          Gemiddelde van mijn objectieven: Nikkor 73mm F2.27
                          Gemiddelde van mijn flitsers: Nikon SB-700

                          Comment


                          • #14
                            Re: SB900 + Cactus v4

                            gewoon je sb900 op je body laten als je op partys gaat trekken, als je de cactus gaat gebruiken ga je veel miserie krijgen ....
                            D700

                            Comment


                            • #15
                              Re: SB900 + Cactus v4

                              Oorspronkelijk geplaatst door Melliw Bekijk bericht
                              Inderdaad. Gewoon de interne flitser van de camera gebruiken om de SB-900 aan te sturen. Je kunt dat gebruik maken van i-TTL en alle andere mogelijkheden als AA, M enz.
                              Maar dan flitst mijn interne flitser wel mee.. of niet??
                              Nikon D700, 24-70mm 2.8, 50mm 1.4, 70-300mm 3.5-5.6, Sigma 180mm Macro, Nikon SB-900, Cactus v4

                              Comment

                              Working...
                              X