Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verdeelde hoofdstad

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verdeelde hoofdstad

    Deze reeks enkel om nog eens te laten zien dat de muur tussen oost en west wel weg is in Berlijn, maar dat ie nog volop aanwezig in tussen noord en zuid in Nicosia/Cyprus en dit in 2010 !!

    Fotografisch gezien zijn de foto's geen hoogstandjes.
    Waar het verboden te fotograferen is moet het allemaal nogal rap gaan !!

    Ondanks het feit dat de ogen van de UNO blauwhelmen steeds op scherp staan, ben ik er toch in geslaagd enkele opnamen te maken.

















    Ter informatie : ik neem geen enkel standpunt in wat betreft deze politieke situatie.

  • #2
    Re: Verdeelde hoofdstad

    indrukwekkende reeks geworden.
    maar toch hadden ze je in de gaten hè.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      En daar horen of zien we dan bijna nooit iets van.
      Dit zijn partners in de NAVO. Als iemand dit nog snapt mag hij het mij komen uitleggen.

      Goede reeks en goed dat het nog eens onder de aandacht wordt gebracht.

      Groeten, Bert
      Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
      www.bertofotografie.be

      Comment


      • #4
        Re: Verdeelde hoofdstad

        leuk, dees weten we ook weer.

        mooie, sprekende reeks
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: Verdeelde hoofdstad

          Wist zelfs niet dat zoiets nog bestond vandaag de dag.
          Geen problemen gehad met de bewakers?

          Toch een knappe reeks.

          Comment


          • #6
            Re: Verdeelde hoofdstad

            Mooie reeks.
            Goed om dit nog eens onder de aandacht te brengen
            Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
            "Casu Consulto - Modo Fac"

            Comment


            • #7
              Re: Verdeelde hoofdstad

              Oorspronkelijk geplaatst door Hidden Dreams Bekijk bericht
              Geen problemen gehad met de bewakers?
              Dit jaar niet, vorig jaar wel. Dan werd ik eventjes aangehouden door een paar UNO blauwhelmen. Ik had geluk dat één van beiden een Nederlander was (de andere een Argentijn). Mijn mooiste Vlaams bovenhaald tegen de Nederlander en ik kon mits een berisping beschikken.
              Dit jaar iets discreter geweest en beter opgelet.
              Je geeft een seintje aan de bewaker dat je iets in de hoogte zult fotograferen (dan moet er wel iets in de hoogte zijn hé) en terwijl je zogezegd je toestel instelt, druk je ongemerkt af .
              Toen ik een opname wilde maken van een poort met een paar geweren op geschilderd moest ik me toch uit de voeten maken want één van die gasten begon te roepen en met een echt geweer te zwaaien.
              Al bij al spannend, maar ik vrees dat als we volgend jaar zouden terug gaan, ik mijn wederhelft niet meer meekrijg. Zij heeft zo ongeveer 100 x meer schrik als ik in die zone. Voor iemand die er ook naartoe zou trekken. Je gaat in Nicosia naar Ledrasstreet, de winkelstraat van Nicosia, waar ook een grensovergang is voor voetgangers naar het Turkse gedeelte. Vóór je aan de grensovergang bent ga je naar rechts en dan zijn alle straatjes die vervolgens naar links gaan gebarricadeerd als op de foto's. Veel succes en mits een beetje "geluk" krijg je een paar dagen gratis logis .

              Comment

              Working...
              X