Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

synchroniseren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • synchroniseren

    Hoi iedereen,

    Ik denk eraan mijn Canon 430EX te synchroniseren met mijn flitsset (2x Falcon Eyes 300AD). Deze laatste bestuur ik draadloos adhv volgend product: http://www.studioflash.be/product_in...oducts_id/1575
    Nu had ik dus mijn canon flash willen integreren, zodat mijn studioflitsers en mijn canon flash samen flitsen (dit vooral om de achtergrond nog extra te belichten). Wat heb ik nodig (en gelieve te verwijzen naar bovenstaande shop, zodat ik alles onmiddellijk kan visualiseren)? Dank jullie wel!

    Groetjes,
    Tim
    canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

  • #2
    Re: synchroniseren

    extra receiver
    van phono jack naar pc
    van pc naar hotshoe (incl. optisch oog)

    dat optisch oog heb je op zich niet nodig (je hebt een RC-receiver) maar dat was de enige optie die daar te vinden was.
    Last edited by Sam Jae; 31 maart 2010, 10:12.

    Comment


    • #3
      Re: synchroniseren

      Zeer duidelijk! Ik dank u van harte
      canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

      Comment


      • #4
        Re: synchroniseren

        Ziezo, ik heb bovenstaande producten enkele dagen geleden ontvangen. Alles werkt perfect, mijn ontvanger ontvangt het signaal van de zender zeer goed. Eén groot probleem: mijn Canon 430EX paste niet in de slavesensor. Na heel wat probeersels en mails heb ik besloten de buitenste randen van de slavesensor (http://www.studioflash.be/product_in...oducts_id/1579) wat te verwijden, waardoor mijn flitser er makkelijker in kon schuiven. So far so good, het paste perfect nu. Daarna probeer ik de producten effectief te gebruiken bij het maken van foto's: geen resultaat. Alleen op sommige plaatsen van het contact krijg ik een flits als ik een foto maak. Na een tijdje is dit dan ook weer voorbij en moet ik mijn flitser een halve millimeter achteruit schuiven om weer één flits te krijgen, hoera. Duidelijk een probleem in het contact tussen mijn Canon 430EX en de slavesensor.
        Iemand een idee hoe het mogelijk is dat ik deze problemen tegenkom?
        canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

        Comment


        • #5
          Re: synchroniseren

          Door het aanpassen van de slavesensor is er een slecht contact tussen contact sencor en middencontact flitser.

          De hotshoe van de slave terug wat dichtknijpen zou moeten werken.
          Het is de bedoeling dat een flits er wat moeilijker ingaat (om er niet makkelijk uit te vallen)
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment


          • #6
            Re: synchroniseren

            Na heel wat getest heb ik vastgesteld dat er een probleem moet zitten in het contact tussen het kabeltje en de slavesensor (de TB01). Daarom heb ik beide producten opgestuurd om deze om te ruilen. Hopelijk is het probleem dan van de baan.
            canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

            Comment


            • #7
              Re: synchroniseren

              Mag ik hier even op inpikken? Dit lijkt mij allemaal zo ingewikkeld?
              Ik heb 2 receivers, 1 transmitter. Transmitter op fototoestel, 1 receiver aan 1 van de studioflitsers, de fotocell aan zodat de 2 flitsers meeflitst en dan de 2de receiver aan de externe flits. De kabel die bij de studioflitsers zat, pastte in het 'gatje' van de receiver.
              Dit is toch de correcte manier niet?
              Al doende leert men...

              Flickr

              Comment


              • #8
                Re: synchroniseren

                Ik heb 3 studioflitsers (500 watt = teveel, ik weet het intussen). Ongeveer een maand lang heb ik kunnen experimenteren in een groot, leegstaand huis. "Modellen" in alle maten, leeftijden en gewichten genoeg. Maar wat moest (van MOETEN) ik vaststellen ? Dat op een bepaald ogenblik nog welgeteld één (1) van de 3 flitsers afging toen ik een foto nam. Het duurde een tijdje voor ik de oorzaak vond. Simpel : mijn gsm verstoorde of ontregelde de connectie tussen mijn toestel en mijn studioflitsers. Als ik tijdens het fotograferen een smsje had ontvangen of verstuurd "had ik het zitten". Toen ik dat doorhad heb ik alle modellen verzocht hun gsm in de wagen te laten. Probleem 100% van de baan...
                Misschien eens over nadenken ?

                Comment

                Working...
                X