Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hij doet het !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hij doet het !

    Stefaan Engels heeft het record gebroken : 53 marathons in 53 dagen. Petje af hoor !
    En eigenlijk is hij al bezig van 1 januari, maar moest door een blessure enkele dagen de afstand 'anders' afleggen (rolwagen).
    Wie meer wil weten : LINK
    Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
    And why do we fall, Bruce?

  • #2
    Re: Hij doet het !

    Ik vind het langs de ene kant wel bewonderenswaardig, langs de andere kant...

    Comment


    • #3
      Re: Hij doet het !

      Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
      Ik vind het langs de ene kant wel bewonderenswaardig, langs de andere kant...
      ... nutteloos
      My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

      Comment


      • #4
        Re: Hij doet het !

        Oorspronkelijk geplaatst door Bottie Bekijk bericht
        ... nutteloos
        .. zoals zoveel zaken die mensen doen. Vreemde reactie

        Het is geen onbesproken figuur, heb ik vandaag uit de media geleerd. Maar zijn boodschap is duidelijk : "kom uit je luie zetel en beweeg !".

        "Beweeg met dat lijf...", zeg dat Van 't Groenewoud het gezegd heeft

        Vlaanderen (en met uitbreiding de hele westerse wereld) heeft het hard nodig.
        Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
        And why do we fall, Bruce?

        Comment


        • #5
          Re: Hij doet het !

          Oorspronkelijk geplaatst door Bottie Bekijk bericht
          ... nutteloos
          Dat is toch ons hele bestaan?
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #6
            Re: Hij doet het !

            Oorspronkelijk geplaatst door alain db Bekijk bericht
            .. zoals zoveel zaken die mensen doen. Vreemde reactie

            Het is geen onbesproken figuur, heb ik vandaag uit de media geleerd. Maar zijn boodschap is duidelijk : "kom uit je luie zetel en beweeg !".

            "Beweeg met dat lijf...", zeg dat Van 't Groenewoud het gezegd heeft

            Vlaanderen (en met uitbreiding de hele westerse wereld) heeft het hard nodig.
            Waarom? Het is sedert dat we minder werken (en dus veel minder bewegen) dat we almaar
            ouder worden. Trouwens, val sowieso nog liever dood dan het idee dat ze me iedere dag
            een verdomde marathon zouden laten lopen.

            Comment


            • #7
              Re: Hij doet het !

              IK ben sinds een maand na mijn werk elke dag een beetje aan het fitnessen en ik moet zeggen dat dit al volstaat voor me..Om maar te zwijgen van elke dag een marathon te lopen.
              Petje af voor deze persoon maar niet voor mij.
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

              Comment


              • #8
                Re: Hij doet het !



                2 jaar geleden finishte hij al in 20 volledige triatlons in 1 jaar tijd, wat al absolute waanzin is.
                Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

                Comment


                • #9
                  Re: Hij doet het !

                  Oorspronkelijk geplaatst door alain db Bekijk bericht

                  "Beweeg met dat lijf...", zeg dat Van 't Groenewoud het gezegd heeft
                  .
                  "Ik wil de grootste hebben" van RVG is hier eerder toepasselijk.
                  EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hij doet het !

                    Arm kneuterig Vlaanderen. Nooit sant in eigen land...
                    Zijn boodschap is natuurlijk niet dat iedereen marathons moet beginnen lopen - wat voor sommigen trouwens levensbedreigend zou zijn. Maar om een boodschap te brengen moet je soms stunten. Dat is wat hij doet.
                    Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
                    And why do we fall, Bruce?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hij doet het !

                      Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                      Waarom? Het is sedert dat we minder werken (en dus veel minder bewegen) dat we almaar ouder worden.
                      Voorzitter van de club van de "couch potatoes" zeker ?

                      Ik dacht dat we ouder werden door de vooruitgang van de medische techniek en betere voeding. Mijn grootmoeder heeft altijd hard gewerkt, en is toch 98 geworden...
                      Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
                      And why do we fall, Bruce?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hij doet het !

                        Oorspronkelijk geplaatst door alain db Bekijk bericht
                        Arm kneuterig Vlaanderen. Nooit sant in eigen land...
                        Zijn boodschap is natuurlijk niet dat iedereen marathons moet beginnen lopen - wat voor sommigen trouwens levensbedreigend zou zijn. Maar om een boodschap te brengen moet je soms stunten. Dat is wat hij doet.
                        We zijn toch niet arm en kneuterig omdat we iemand niet toejuichen die, ik zeg maar
                        iets, iedere dag van Brugge naar Gent loopt, of zoiets? Ik hoop toch echt dat dit leven
                        iets meer te bieden heeft dan dergelijk zinloos vertoon.
                        Lees eens een goed boek, mens. Pik eens een fijn filmpje mee. Ga eens naar een goed
                        concert. Wees eens aanwezig bij een aangrijpend toneelstuk. Probeer eens een ballet.
                        Bezoek eens een interessante tentoonstelling. Zet je eens een keer op je gemak op een
                        terrasje en geniet van een goede pint. Maak eens een lange wandeling door de natuur
                        in plaats van overal aan voorbij te hollen. Het leven is namelijk meer dan elke dag de
                        benen vanonder je kont te lopen om met je smoel de tv te behalen.
                        Van zulke mensen moet we inderdaad geen santen maken. Het is fanatiek, ongezond en
                        de enige boodschap is: kijk ik. Dat is wat hij doet.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hij doet het !

                          Oorspronkelijk geplaatst door alain db Bekijk bericht
                          Voorzitter van de club van de "couch potatoes" zeker ?

                          Ik dacht dat we ouder werden door de vooruitgang van de medische techniek en betere voeding. Mijn grootmoeder heeft altijd hard gewerkt, en is toch 98 geworden...
                          Ja, en in mijn dorp woonde iemand die zijn buren treiterde, 93 sigaren per dag rookte,
                          een liter jenever zoop, nooit een halve dag gewerkt heeft en net niet de honderd heeft
                          gehaald.
                          Die verhalen zijn gekend.
                          Het wil zeggen dat het niets wilt zeggen.

                          Medische techniek en betere voeding. Het zal er wel mee te maken hebben. Toch gingen
                          destijds in mijn dorp mensen dood op hun 60-ste aan stoflong, die ze zich in de zwarte
                          mijnen van Eisden, Winterslag en Beringen op hun nek hadden gehaald. Ik heb ze zich
                          dood horen rochelen. Anderen zien aftakelen van hun werk in de Waalse staalbedrijven
                          bij verschroeiende ovens. En weer anderen simpel dood weten gaan van het verwerken
                          van asbest in de bouw. Kanker. Het zij zo.
                          En altijd waren het de mensen die me zeiden dat je van hard werken niet dood ging, dat
                          het zelfs gezond was; maar die niet zes dagen per week de mijnschachten introkken om
                          kolen te delven, die met geen meters grote pollepel gloeiend staal van de ene bak in de
                          andere schoven, die niet in weer en wind grauwe asbest opsnoven, die niet gedurende
                          zeven dagen in weer en wind op het veld stonden om ons van voedsel te voorzien. Neen.
                          Die mensen zwegen, zwoegden en werkten zich dood tegen de tijd dat ze met pensioen
                          waren.
                          Medische techniek en betere voeding. Het zal er wel mee te maken hebben. Dit en het
                          feit dat velen van ons zich niet meer kapot hoeven te werken.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hij doet het !

                            Here mie, Doudeke. Ik heb dit zo pas nog eens nagelezen. Jongen toch, dit lijkt wel een
                            slecht geschreven pamflet van een bezopen vakbondsman.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hij doet het !

                              Awel awel, wie had dat gedacht : inmiddels al meer dan 230 marathons gelopen, elke dag eentje. Ik denk dat hij al meer dan 10 paar loopschoenen versleten heeft ondertussen.
                              Goed op weg om de 365 te halen. Chapeau. Ben wel benieuwd wat zoiets met het lichaam doet. Naar het schijnt leeft hij constant met een hongergevoel. Ik denk wel dat hij weinig slapeloze nachten heeft
                              Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
                              And why do we fall, Bruce?

                              Comment

                              Working...
                              X