Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het gebruik van 2 monitors

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het gebruik van 2 monitors

    Zijn er hier mensen die gebruik maken van 2 schermen (dualmonitor)

    De opstelling van 2 monitoren lijkt me best handig, zoals bij de onderstaande situaties:

    •Het gebruik bij photoshop, waarop op de ene monitor in photoshop de foto staat en op de andere monitor de paletten.
    •Tekstverwerking of internet op een staand scherm.
    •Film, video op een liggend scherm.
    Sony A7 mkIII
    Is all I need :-)

  • #2
    Re: Het gebruik van 2 monitors

    Ja, ik gebruik 2 monitors.
    Er is maar één nadeel aan : je wilt nooit meer terug naar één monitor
    Master the craft, and the art will follow.
    Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
    http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

    Comment


    • #3
      Re: Het gebruik van 2 monitors

      Ik gebruik ook al jaren twee schermen naast elkaar
      Heb ze beide in landscape staan trouwens, heb momenteel 2x20" en die geven maar 1680x1050, dat vind ik niet genoeg om in portrait mode te werken (het zijn Dell schermen, dus die kan je draaien )

      Net zoals je al aangeeft, PhotoShop of InDesign op het gecalibreerde scherm en al de pallets, tools en dergelijke op het andere scherm ... ook ideaal voor coding, ik schrijf mijn php code op één scherm terwijl de site openstaat het tweede scherm, kan ik gelijk zien wat er gebeurt (moet wel even op f5 duwen natuurlijk, draai een locale webserver met mysql en php dus kan alles offline testen )

      Heb trouwens net een nieuwe PC gekocht en vermits ik niet genoeg plaats op mijn bureau heb ... heb ik een 'steun' gekocht waar ik 4 schermen kan monteren in 2x2 positie
      Met één klavier/muis kan ik dan twee pc's aansturen via Input Director, en van de onderste twee schermen (PC1) naar de bovenste twee schermen (PC2) 'verhuizen' door gewoon de muis te verplaatsen

      Ben nu nog even aan het twijfelen welke 2 schermen ik bijkoop, maar ik denk dat het best indrukwekkend zal zijn als ik héél eerlijk ben ... en met één foto over de vier schermen geeft het zeker een bijzondere indruk

      Mark
      Last edited by LamboCars; 30 maart 2010, 19:44.
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

      Comment


      • #4
        Re: Het gebruik van 2 monitors

        Werk ook al jaren met twee schermen. Zeer handig en inderdaad eens geproefd wil je nooit meer terug. Ik werk dus met een 38inch (2* 19).

        Mijn vrouw kijkt soms op één scherm naar tv en op het andere zit ze te "facebooken", maarje die kunnen dan weer multitasken hé!
        Canon EOS 5D II en III met wat glaswerk en prullaria

        Comment


        • #5
          Re: Het gebruik van 2 monitors

          Ik heb net een nieuwe 24"monitor besteld met een resolutie van 1920x1200, die ik wil kalibreren voor Photoshop.
          Deze monitor wou ik graag liggend gebruiken, neen ik niet, maar wel de monitor
          De andere 21" monitor die ik nu momenteel nog heb staan (resolutie 1680x1050), zou ik graag staand willen gebruiken.
          Omdat ik veel internet en het vrouwtje ook af en toe tekstverwerking doet, komt de staande positie van het scherm goed uit.

          Bij een proefopstelling, had ik gemerkt, dat een monitor van bv "16:10" in een staande positie een logische keuze is bij het gebruik van tekstverwerking of veel internetpagina's lezen.
          Je krijgt dan teminste een hele pagina te zien, waardoor het scrollen op het internet aanzienlijk verminderd en de teksten makkelijker leesbaar zijn

          Soms vraag ik mij af, waarom de schermen alsmaar breder moeten worden en hierdoor de 16:10 verhouding verdrongen wordt naar het formaat 16:9
          Sony A7 mkIII
          Is all I need :-)

          Comment


          • #6
            Re: Het gebruik van 2 monitors

            Mja. Ik heb een laptop, en als ik achter mijn bureau zit dan sluit ik een vaste monitor aan op de macbook. Maar ik moet nog heel wat bijleren, denk ik. Er moeten haast wel betere manieren zijn dan hetgeen ik doe, anders zou hier niet zo vaak staan dat je niet meer naar 1 scherm terug wil...

            Vaak gebruik ik 1 scherm als hulpscherm, bijkomstig scherm. Werken/bezig zijn op de laptop, iTunes op tweede scherm.
            Lightroom met een full view op het tweede scherm en gewoon gebruik in het hoofdscherm.
            Photoshop doe ik niet zo vaak op twee schermen. Daar heb ik de truk voor het goede gebruik van een tweede scherm nog niet begrepen.
            Adminsitratie en online research doe ik vaak op twee schermen. Eentje voor passief gebruik, eentje waarop ik bezig ben.

            Voor puur recreatief gebruik... ik zou zo graag willen dat ik één scherm actief zou kunnen gebruiken terwijl youtube fullscreen in het tweede scherm haar ding doet.

            Comment


            • #7
              Re: Het gebruik van 2 monitors

              Oorspronkelijk geplaatst door DominiekC Bekijk bericht
              Ja, ik gebruik 2 monitors.
              Er is maar één nadeel aan : je wilt nooit meer terug naar één monitor
              Idem hier!

              Comment


              • #8
                Re: Het gebruik van 2 monitors

                hier ook 2 stuks, voor normaal gebruik, internet en zo:
                - mailbox op rechtse scherm , soms ook andere vensters die ik niet gebruik.
                op scherm voor me:
                - internet of 't geen waar ik mee bezig ben.


                voor photoshop enzo:

                foto voor me (dell 2209AW gekalibreerd) en menu's en dergelijke op't ander scherm

                zou ook nie meer naar 1tje terug gaan
                nikon stuff

                Comment


                • #9
                  Re: Het gebruik van 2 monitors

                  Ik heb thuis 2 monitors gemonteerd op een ergotron poot, dat ziet er zo ongeveer uit:



                  Geen kabels in't zicht, en je wint wat bureauruimte bij mij op't werk werken de developers zelfs op 3 monitoren (1 met hun programmeertoepassing, en ander met de opdracht of SQL database, en een derde met een preview van het resultaat) en dat ziet er zo uit: http://www.flickr.com/photos/orbiton...7623584700642/

                  gebruik:
                  * Lightroom heeft uitstekende multi-monitor support (meer info hier)
                  * lijst met todo's op 1 scherm, uitvoeren op het andere
                  * contentmigratie en dataingave is zoveel sneller (bron op 1 scherm, doel op het andere)

                  Tip: in Vista en windows 7 kan je best "Ultramon" installeren, zo krijg je een taakbalk op beide vensters, met enkel de icoontjes erin van de venters die op dat scherm open zijn. Het heeft ook nog tal van andere voordelen.

                  screenshot: http://www.futureofrealestatetechnol...2/capture4.JPG

                  ps. eigelijk gebruik ik 3 monitoren (op 2 grafische kaarten), want mijn TV is ook aangesloten als monitor. ik kan gerust een film afspelen op mijn derde monitor en in lightroom werken op monitor 1 & 2, of mijn mail checken enz...
                  Last edited by RikH; 31 maart 2010, 10:47.
                  Mijn foto's
                  Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                  Comment


                  • #10
                    Re: Het gebruik van 2 monitors

                    Denk niet dat je eenmaal terug wil naar één scherm als je eenmaal twee schermen gewoon bent.

                    Tot voor kort zelfs op 3 schermen gewerkt (2 landscape + 1 portrait mode), maar met de recente PC kan het niet meer en ben ik terug gevallen op twee schermen op 1920x1200 elk
                    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                    "Casu Consulto - Modo Fac"

                    Comment


                    • #11
                      Re: Het gebruik van 2 monitors

                      Oorspronkelijk geplaatst door Moris Bekijk bericht
                      Soms vraag ik mij af, waarom de schermen alsmaar breder moeten worden en hierdoor de 16:10 verhouding verdrongen wordt naar het formaat 16:9
                      Omdat iedereen naar die diagonale maat kijkt die groter en groter wordt, terwijl je eigelijk minder en minder scherm krijgt voor je geld

                      "That's 11% less than the normal aspect ratio screen."
                      bron: http://kdpeterson.net/blog/2008/03/t...ame-price.html
                      Mijn foto's
                      Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                      Comment


                      • #12
                        Re: Het gebruik van 2 monitors

                        soms met drie:

                        Forum voor alles over (digitale) fotografie, maar wat niet in de overige forums past. Voor onderwerpen die niets met fotografie te maken hebben, kun je het forum Chit Chat gebruiken.

                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Het gebruik van 2 monitors

                          Ik gebruik ook twee schermen, superhandig en zou het niet meer kunnen missen.

                          Ik heb toen gekozen om twee S-IPS van LG aan te schaffen, kost iets meer maar ik werd gek van het kleurverloop op een TN scherm. Nu zie ik mijn foto's altijd in dezelfde kleur.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Het gebruik van 2 monitors

                            Op het werk ook met 2 monitoren, althans 1 laptop en 1 monitor, ideaal
                            Op de laptop de projektplanning of het requirements document, op de monitor (recht voor me) Microsoft Visio, of op de ene testomgeving en andere productieomgeving van dezelfde applicatie, hoef ik niet steeds te alt-tabben. Ook met kopièren van bestanden van de ene server naar de andere erg handig

                            Thuis ook maar eens ruimte creëren om het zo in te richten zodat ik PS op 2 schermen kan laten draaien .

                            Gr. X.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Het gebruik van 2 monitors

                              Ik heb een LG 17 inch scherm dat gecalibreerd is..Ik durf geen ander te plaatsen uit schrik dat mijn kleuren en afstelling niet meer goed zijn.....EN met twee schermen werkt dat niet op een spyder 2....
                              Mvg, Pascal,Schoonspikke
                              Als je schiet..schiet dan raak!
                              500 PIXHuawei P30 PRO

                              Comment

                              Working...
                              X