Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Zwarte Polder

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De Zwarte Polder

    .

    De Verdronken Zwarte Polder
    Dit sluftergebied is in 1802 ontstaan als gevolg van een dijkdoorbraak,
    waarbij de in 1623 aangelegde Zwarte Polder overstroomde.
    Het verloren gegane land is sindsdien nooit meer helemaal opnieuw ingepolderd.
    In de afgelopen twee eeuwen heeft het gebied zich kunnen ontwikkelen tot een bijzonder gebied.
    Het in- en uitstromende zeewater vormde geulen in de voormalige akkers en zette klei en slib af.

    Mijn werkgebied weer, voor de komende maanden...





    Mijn eerste HDR (blending van 2 aparte opnames).
    Tja, als zelfs Kariboe zich gaat wagen aan HDR, waar gaan we naar toe
    Ik moet wel toegeven : zeer gevaarlijk om te gaan overdrijven... Ook nu nog twijfel ik of ik niet te ver ben gegaan...
    Een leerproces waarschijnlijk !
    Greetz, Kariboe
    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

  • #2
    Re: De Zwarte Polder

    Knap werk
    Heel beheerste hdr-bewerking.
    groetjes,

    Comment


    • #3
      Re: De Zwarte Polder

      Te ver ben je zeker niet gegaan. Het is een sfeervolle opname geworden. Mooi, vind ik

      Comment


      • #4
        Re: De Zwarte Polder

        How zeker....HDR for you?
        Even mijn TOK-SOK boven halen..
        Nee alle gekheid op een stokje.
        Het is precies nog niet zo slecht gelukt al zie ik op de voorste grashalmen weinig detail in de schaduwen. Het zwart tussen de halmen zijn ook typisch aan HDR wat dichtgelopen wat je nogtans kan vermeiden..Ik denk dat het gewoon even wikken en wegen is maar je bent zeker op de goeie weg hoor..
        Probeer de volgende keer eens met 3 opnames omdat ik denk dat de balans tussen je donkere en lichte partijen veel te breed ligt.
        Heb je Photomatics gebruikt?
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

        Comment


        • #5
          Re: De Zwarte Polder

          Prachtige foto in alle aspecten.
          HDR is zeker niet overdreven, maar imo heel goed toegepast.
          De zwartere delen kon je niet vermijden als je met slechts twee opnamen werkt, dus prima resultaat
          Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
          "Casu Consulto - Modo Fac"

          Comment


          • #6
            Re: De Zwarte Polder

            zalige foto, waterzonnetje en slierten nevel maken de foto af.
            nikon stuff

            Comment


            • #7
              Re: De Zwarte Polder

              Schoolvoorbeeld hoe HDR te gebruiken...zeer goed gelukt,prachtige foto

              Comment


              • #8
                Re: De Zwarte Polder

                Zeer geslaagde compo... en HDR staat echt niet gelijk aan vloeken hoor - het is maar hoe je het gebruikt (en in feite is één of andere vorm van HDR van alle tijden)
                Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

                Comment


                • #9
                  Re: De Zwarte Polder

                  nou als dit je eerste hdr is buig ik diep toppie gedaan grt aj

                  Comment


                  • #10
                    Re: De Zwarte Polder

                    een hele mooie opname hoor......

                    Comment


                    • #11
                      Re: De Zwarte Polder

                      HDR goed toegepast, maar met meer belichtingen had je meer detail gehad. Maar zoals gezegd, is dit zoals HDR eigenlijk altijd gebruikt zou moeten worden voor landschappen. Knap

                      Groeten
                      Mipstoo

                      Comment


                      • #12
                        Re: De Zwarte Polder

                        Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                        How zeker....HDR for you?
                        Even mijn TOK-SOK boven halen..
                        Nee alle gekheid op een stokje.
                        Het is precies nog niet zo slecht gelukt al zie ik op de voorste grashalmen weinig detail in de schaduwen. Het zwart tussen de halmen zijn ook typisch aan HDR wat dichtgelopen wat je nogtans kan vermeiden..Ik denk dat het gewoon even wikken en wegen is maar je bent zeker op de goeie weg hoor..
                        Probeer de volgende keer eens met 3 opnames omdat ik denk dat de balans tussen je donkere en lichte partijen veel te breed ligt.
                        Heb je Photomatics gebruikt?
                        Heu... "TOK-SOK", was da ?
                        En nee, ik heb geen specifiek HDR-programma gebruikt. Gewoon twee apart belichte beelden op elkaar gelegd in PS en zachtjes weggegomd waar nodig - de zogenaamde "blendingtechniek"...
                        En ik ben echt te bang dat teveel ophelderen 'onnatuurlijk' gaat lijken. Tenslotte zijn diepe schaduwen in een foto niet verboden hé...
                        Toch even naar die 'Photomatics' loeren...
                        Ik beantwoord straks ook je PM !

                        Oorspronkelijk geplaatst door parrotman Bekijk bericht
                        ... en HDR staat echt niet gelijk aan vloeken hoor - het is maar hoe je het gebruikt (en in feite is één of andere vorm van HDR van alle tijden)
                        Haha, yep !

                        Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht
                        HDR goed toegepast, maar met meer belichtingen had je meer detail gehad. Maar zoals gezegd, is dit zoals HDR eigenlijk altijd gebruikt zou moeten worden voor landschappen. Knap
                        Groeten Mipstoo
                        Ja, ik wil echt niet dat je aan het beeld zou kunnen zien dat er met de schuivertjes is gespeeld... HDR ? Ja, maar zo dat je het niet ziet !

                        Iedereen bedankt voor de ondersteuning
                        Greetz, Kariboe
                        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                        Comment


                        • #13
                          Re: De Zwarte Polder

                          Indien je het niet zelf gezegd had ..had waarschijnlijk ook niemand het opgemerkt. Goed toegepast
                          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                          http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                          Comment


                          • #14
                            Re: De Zwarte Polder

                            Komt echt natuurlijk over. Zeer mooi
                            Groetjes Hilde
                            http://hildeg.smugmug.com/

                            Comment


                            • #15
                              Re: De Zwarte Polder

                              Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                              Heu... "TOK-SOK", was da ?
                              Al eens naar MILF gekeken?
                              Mvg, Pascal,Schoonspikke
                              Als je schiet..schiet dan raak!
                              500 PIXHuawei P30 PRO

                              Comment

                              Working...
                              X