Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PC vraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • PC vraagje

    Hallo ik wil mij een video camera aanschaffen en wat montage werk op mijn computer doen. Ik heb nu een Intel QX9650 en 4 gig geheugen. Als videokaart heb ik een oude Asus 8800 GTS 640Mb.
    Kan ik met dit toestel iets doen of ben ik beter met een nieuwe.
    Alles draait op Vista 64bit.


    Philip.

    A voor ik het vergeet, de camera die ik ga halen is een Panasonic HDC-SD700.
    canon D400- 17-85 IS USM.

  • #2
    Re: PC vraagje

    Video bestanden zijn groot. Als je dus nog veel harddisk ruimte vrij hebt moet dat lukken...
    En liefst ook een behoorlijk snelle harddisk. Dus bv. niet beginnen klooien met een externe harddisk bij het renderen. Video bewerking is de enige situatie waarbij een RAID 0 interessant kan zijn.
    4 GB is normaal nipt voldoende (is ook afhankelijk van welke software je wil gebruiken).
    Zoals bij fotobewerking is de grafische kaart niet echt belangrijk.
    De processor : hoe sneller hoe beter, maar in veel gevallen zal je harddisk de vertragende factor zijn. De jouwe is een extreme versie, van enkele jaren oud (moet een behoorlijk duur beestje geweest zijn).
    Ik zie echt geen reden waarom die zou te traag zijn.
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #3
      Re: PC vraagje

      Moet zeker lukken. En indien nodig, enkele latjes RAM bijsteken, je hebt toch 64-bit OS.

      You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


      Comment


      • #4
        Re: PC vraagje

        Oorspronkelijk geplaatst door mudder Bekijk bericht
        Hallo ik wil mij een video camera aanschaffen en wat montage werk op mijn computer doen. Ik heb nu een Intel QX9650 en 4 gig geheugen. Als videokaart heb ik een oude Asus 8800 GTS 640Mb.
        Kan ik met dit toestel iets doen of ben ik beter met een nieuwe.
        Alles draait op Vista 64bit.

        A voor ik het vergeet, de camera die ik ga halen is een Panasonic HDC-SD700.
        Videomontage moet zeker kunnen (ik ben begonnen op een PII, 366MHz met 768GB RAM). Je kijkt best naar de specs van je montage programma. Hou er rekening mee dat het monteren van HD serieus wat vergt van een PC. Voor gewone DV heb je een transfer van 3.5MB/sec (per stroom, als je verschillende kanalen gebruikt voor effecten dan is dat 3.5xaantal kanalen natuurlijk).

        Voor Premiere Pro:
        DV: 2GHz CPU
        HDV: 3.4GHz
        HD: dual 2.8GHZ
        2GB RAM
        1280*900 display openGL compatible
        DV/HDV:Aparte disk voor video en software (HD: RAID0)
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #5
          Re: PC vraagje

          Kwa ram geheugen kan ik tot 8 gig gaan.
          HD's bijsteken moet ook geen probleem zijn er kunnen er nog 5 bij. Had graag ssd's gehad maar de prijzen zijn nog een beetje te hoog.
          Wat ik ook kan doen is de 10000 rpm velociraptors steken maar die hebben max. 300 Gigabyte opslagruimte, maar dan zijn ze nog altijd goedkoper als de ssd's.
          Dus nomaal kan ik nog een tijdje verder met mijn computer.

          Philip.
          Last edited by mudder; 29 maart 2010, 18:57.
          canon D400- 17-85 IS USM.

          Comment


          • #6
            Re: PC vraagje

            De CS5-versie van premiere pro vraagt een 64-bit platform met windows vista, of windows 7 en beveelt 4GB ramgeheugen. Ik gebruik de CS4 met 4Gb ram onder windows vista met een dual core processor en premiere crasht regelmatig, dus moet ik standvastig opslaan om geen verloren werk te doen. Best eerst een try-out installeren om te kijken of het werkt op jouw pc, zo ben ik er ook achter gekomen en heb ik de creatieve suite geïnstalleerd en wordt er voor de mastersuite een mac aangekocht binnenkort.

            Comment


            • #7
              Re: PC vraagje

              Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
              Videomontage moet zeker kunnen (ik ben begonnen op een PII, 366MHz met 768GB RAM). Je kijkt best naar de specs van je montage programma. Hou er rekening mee dat het monteren van HD serieus wat vergt van een PC. Voor gewone DV heb je een transfer van 3.5MB/sec (per stroom, als je verschillende kanalen gebruikt voor effecten dan is dat 3.5xaantal kanalen natuurlijk).

              Voor Premiere Pro:
              DV: 2GHz CPU
              HDV: 3.4GHz
              HD: dual 2.8GHZ
              2GB RAM
              1280*900 display openGL compatible
              DV/HDV:Aparte disk voor video en software (HD: RAID0)
              De CS5-versie van premiere pro vraagt een 64-bit platform met windows vista, of windows 7 en beveelt 4GB ramgeheugen. Ik gebruik de CS4 met 4Gb ram onder windows vista met een dual core processor en premiere crasht regelmatig, dus moet ik standvastig opslaan om geen verloren werk te doen. Best eerst een try-out installeren om te kijken of het werkt op jouw pc, zo ben ik er ook achter gekomen en heb ik de creatieve suite geïnstalleerd en wordt er voor de mastersuite een mac aangekocht binnenkort.

              Comment


              • #8
                Re: PC vraagje

                Oorspronkelijk geplaatst door Christine-Bucket Bekijk bericht
                De CS5-versie van premiere pro vraagt een 64-bit platform met windows vista, of windows 7 en beveelt 4GB ramgeheugen. Ik gebruik de CS4 met 4Gb ram onder windows vista met een dual core processor en premiere crasht regelmatig, dus moet ik standvastig opslaan om geen verloren werk te doen. Best eerst een try-out installeren om te kijken of het werkt op jouw pc, zo ben ik er ook achter gekomen en heb ik de creatieve suite geïnstalleerd en wordt er voor de mastersuite een mac aangekocht binnenkort.
                En wat is de oorzaak van die crashes ?
                De reden dat CS 5 64 bit vereist, ligt in het feit dat videobewerking veel geheugen eist. 4 GB is eigenlijk op het randje, 6 of meer al een pak beter...
                Groeten,

                Polleke

                Comment


                • #9
                  Re: PC vraagje

                  Ik heb een Core 2 Duo processor en videobewerking verloopt héél traag, vooral het renderen.
                  Voor full HD lukt het niet, de meeste programma's vereisen een Quad Core processor om het wat werkbaar te maken.
                  Niet het RAM-geheugen is hier altijd de beperkende factor maar vaak de processor. Natuurlijk moeten beiden voldoende zijn.
                  Last edited by VerSeg; 25 oktober 2010, 00:50.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment

                  Working...
                  X