Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cactus v4 en sb-600 iemand ervaring?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cactus v4 en sb-600 iemand ervaring?

    Hallo,
    ik wil mij binnekort een sb-600 aanschaffen , omdat ik ook draadloos
    wil flisten was ik aan het denken aan de cactus v4 , heeft iemand hier ervaring mee?
    Ik wil het vooral gebruiken voor portretten en skatefotografie

    alvast bedankt grtjs,
    Pieter
    “For me, the subject of the picture is always more important than the picture.” - Diane Arbus -- http://www.facebook.com/PieterSimons.photography

  • #2
    Re: Cactus v4 en sb-600 iemand ervaring?

    vandaag is de RF602 de beste deal... lees hier maar eens...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Cactus v4 en sb-600 iemand ervaring?

      Blijf van die cactussen af...

      We hebben ze in de workshops uitgetest en onertussen liggen ze in de vuilbak

      Ik blijf zweren bij mijn pocket wizards, maar we mogen wat Seculine triggers (twinlink) testen van foto rubens en studio 73 en die zijn ons heeeeeeeel goed meegevallen.
      Bouwkwaliteit is stukken beter dan die ebay-vodden en vrij betrouwbaar.

      Artikel : klikkerdeklik

      Mvg. Peter
      www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

      Comment


      • #4
        Re: Cactus v4 en sb-600 iemand ervaring?

        Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
        Ik blijf zweren bij mijn pocket wizards, maar we mogen wat Seculine triggers (twinlink) testen van foto rubens en studio 73 en die zijn ons heeeeeeeel goed meegevallen.
        Bouwkwaliteit is stukken beter dan die ebay-vodden en vrij betrouwbaar.
        pocket wizards zijn inderdaad de professionele oplossing, doch de RF602 triggers zijn qua bouwkwaliteit, functies en prijs beter als de twinlink seculines.

        vergelijk de twinlink met de RF602

        allebei kunnen ze verre afstanden aan
        bouwkwaliteit van de RF602 is beter, geen antennes die je kan verliezen, die kunnen afbreken, de RF602's hebben een aan/uit knop, seculine heeft dat bij mijn weten niet, enkel een timer... dus ik vermoed dat je die telkens moet zetten... lijkt me erg ongemakkelijk... de RF602's zijn kleiner en dus handiger (vooral de ontvanger)
        De RF602 kan ook de camera's triggeren (net zoals een pocketwizzard), de seculine kan dat niet...

        samengevat... de seculine plaats ik op een beter niveau als de cactus V4 omdat ze de WiFi 2.4Hz frequentie gebruiken

        doch de RF602 is een pak meer waarde voor je geld.
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Cactus v4 en sb-600 iemand ervaring?

          De seculine twinlinks hebben zowel een aan/uit knop als een instelbare standby tijd mocht je ze een tijdje niet gebruiken. Ik moet zeggen dat de combinatie RF+IR me goed bevalt.
          Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

          Comment


          • #6
            Re: Cactus v4 en sb-600 iemand ervaring?

            Je kunt de D3000 in commandermodus laten werken en de SB600 als slave, je hebt dus niet echt een Cactus nodig...
            Tenzij je de incameraflash niet wilt gebruiken.
            Overigens werkt de TTL niet met een Cactus trigger, je moet dan alles handmatig instellen.

            Comment


            • #7
              Re: Cactus v4 en sb-600 iemand ervaring?

              Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
              vandaag is de RF602 de beste deal... lees hier maar eens...
              Zijn deze triggers beter als de cactus want voor mij zien ze er het zelfde uit, op het vlak van strobist ben ik momenteel nog een nietsweter.. Alle info is welkom.

              Pieter
              “For me, the subject of the picture is always more important than the picture.” - Diane Arbus -- http://www.facebook.com/PieterSimons.photography

              Comment


              • #8
                Re: Cactus v4 en sb-600 iemand ervaring?

                Oorspronkelijk geplaatst door Rogerke Bekijk bericht
                Je kunt de D3000 in commandermodus laten werken en de SB600 als slave, je hebt dus niet echt een Cactus nodig...
                Tenzij je de incameraflash niet wilt gebruiken.
                Overigens werkt de TTL niet met een Cactus trigger, je moet dan alles handmatig instellen.
                Op het gebied van flitsers ken ik niets, hoe laat je dan de sb-600 als slave werken en welk voor en nadelen heeft dit?

                Pieter
                “For me, the subject of the picture is always more important than the picture.” - Diane Arbus -- http://www.facebook.com/PieterSimons.photography

                Comment


                • #9
                  Re: Cactus v4 en sb-600 iemand ervaring?

                  mss kan er iemand neerpennen (ik weet het niet dus kan het niet) welke triggers wel TTL aankunnen.(voor zover dat TTL daar nuttig is)
                  De websites van die triggers zijn daar niet altijd even duidelijk over
                  www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

                  Comment


                  • #10
                    Re: Cactus v4 en sb-600 iemand ervaring?

                    Oorspronkelijk geplaatst door pietersimons Bekijk bericht
                    Zijn deze triggers beter als de cactus want voor mij zien ze er het zelfde uit
                    De cactus triggers zijn het (weinige) geld niet waard. RF602s gebruik ik zelf niet, maar worden hier op het forum geprijsd omwille van hun prijs/kwaliteit verhouding.
                    Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Cactus v4 en sb-600 iemand ervaring?

                      Ik werk zelf met Cactus V4 en soms heb je wel last van misfires (dit ga ik zeker niet ontkennen), maar ik heb wel ondervonden dat als je het signaal niet op 1000 zet dat er vrijwel geen misfires meer zijn.

                      Radiobesturing is altijd handiger wil je net ietsje verder gaan in de plaatsing van je flash. Nikon heeft wel een super CLS systeem, maar dit is infrarood en heeft dus zijn beperkingen.

                      Vandaag heb ik nog een ganse namiddag met 2 SB-600's, een 580EX II via mijn Cactus gebruikt en geen slechte resultaten mee gehad! Zowel mijn 50D als een D80 en een D60 konden in alle omstandigheden alle flashes triggeren!
                      Follow me on neonpxl.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Cactus v4 en sb-600 iemand ervaring?

                        Oorspronkelijk geplaatst door stach Bekijk bericht
                        mss kan er iemand neerpennen (ik weet het niet dus kan het niet) welke triggers wel TTL aankunnen.(voor zover dat TTL daar nuttig is)
                        De websites van die triggers zijn daar niet altijd even duidelijk over
                        buiten CLS van nikon zelf, zijn de radio poppers de enige triggers die TTL doorsturen
                        doch die kan je enkel in de US kopen...
                        pocketwizard zou een versie hebben die tegen eind dit jaar uit komt...

                        voor canon hebben ze die wel al.

                        maar staar je niet blind op TTL, want met TTL beslist de camera welke foto je maakt... en je bent veel creatiever als jij kan beslissen...

                        daarvoor heb enkel een externe flash nodig en een trigger... en je stuurt alles manueel...
                        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Cactus v4 en sb-600 iemand ervaring?

                          Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3D Bekijk bericht
                          De cactus triggers zijn het (weinige) geld niet waard. RF602s gebruik ik zelf niet, maar worden hier op het forum geprijsd omwille van hun prijs/kwaliteit verhouding.
                          zo extreem zou ik het niet stellen... de V4's zijn best goed bruikbaar, zelfs de V2's ware bruikbaar mits "gemodified"...

                          ik weet dit uit ervaring...

                          zie hieronder een gemodifieerd V2 setje... toen er nog geen RF602's waren

                          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Cactus v4 en sb-600 iemand ervaring?

                            Oorspronkelijk geplaatst door pietersimons Bekijk bericht
                            Op het gebied van flitsers ken ik niets, hoe laat je dan de sb-600 als slave werken en welk voor en nadelen heeft dit?

                            Pieter
                            de D3000 kan dit niet hoor! vanaf de D90 kan dit wel...
                            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Cactus v4 en sb-600 iemand ervaring?

                              Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                              zo extreem zou ik het niet stellen... de V4's zijn best goed bruikbaar, zelfs de V2's ware bruikbaar mits "gemodified"...

                              ik weet dit uit ervaring...

                              zie hieronder een gemodifieerd V2 setje... toen er nog geen RF602's waren

                              dus welke raad jij aan de v4 of de RF602's?
                              dan kan ik kiezen uit deze 2

                              grtjs,
                              pieter
                              “For me, the subject of the picture is always more important than the picture.” - Diane Arbus -- http://www.facebook.com/PieterSimons.photography

                              Comment

                              Working...
                              X