Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 407 SW HDI 1.6 / 110pk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Peugeot 407 SW HDI 1.6 / 110pk

    Ik kan een directiewagen van dit type aan een goede prijs aankopen, iemand die uit eigen ervaring kan spreken ivm deze wagen? Vooral verbruik?
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

  • #2
    Re: Peugeot 407 SW HDI 1.6 / 110pk

    Kijk hier eens (merk en model intypen) en lees de reviews van de eigenaars maar:
    http://www.autoweek.nl/myreviewautoi...?sort=4&desc=1
    Homo Sapiens Pentaxiensis

    Comment


    • #3
      Re: Peugeot 407 SW HDI 1.6 / 110pk

      Mijn ouders rijden met de 307sw 1.6hdi en het verbruik ligt zeer laag! dacht iets van een 4 a 5.5 l
      Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
      http://www.racenews.be

      Comment


      • #4
        Re: Peugeot 407 SW HDI 1.6 / 110pk

        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Ik kan een directiewagen van dit type aan een goede prijs aankopen, iemand die uit eigen ervaring kan spreken ivm deze wagen? Vooral verbruik?
        http://www.autoweek.nl/autoreview/26...XT-16-HDiF-16V
        Deze zit dicht bij de waarheid.
        (niet eigen ervaring. Wel van een goede kennis)

        De 1.6 diesels zijn vooral bekend voor hun problemen met de turbo. Erg gevoelig aan "kapot gaan".
        Reddingsmiddel of beter gezegd levensduurverlengend is:
        * oliepeil altijd op max. houden!
        * na een stevige rit, de motor een eind laten draaien zodat de turbo op temperatuur kan komen.

        Succ!

        Comment


        • #5
          Re: Peugeot 407 SW HDI 1.6 / 110pk

          Oorspronkelijk geplaatst door BlueInk Bekijk bericht
          http://www.autoweek.nl/autoreview/26...XT-16-HDiF-16V
          Deze zit dicht bij de waarheid.
          (niet eigen ervaring. Wel van een goede kennis)

          De 1.6 diesels zijn vooral bekend voor hun problemen met de turbo. Erg gevoelig aan "kapot gaan".
          Reddingsmiddel of beter gezegd levensduurverlengend is:
          * oliepeil altijd op max. houden!
          * na een stevige rit, de motor een eind laten draaien zodat de turbo op temperatuur kan komen.

          Succ!
          Tiens, ik rijd ook met een 1.6HDi en wist niet dat daar een turbo in zat... die moet je me toch eens komen aanwijzen dan.

          Ben er trouwens zeer tevreden over. Eender welk merk en motor... ontevreden klanten heb je altijd wel eens.
          Mvg,David
          [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

          Comment


          • #6
            Re: Peugeot 407 SW HDI 1.6 / 110pk

            Oorspronkelijk geplaatst door Photoclix Bekijk bericht
            Tiens, ik rijd ook met een 1.6HDi en wist niet dat daar een turbo in zat... die moet je me toch eens komen aanwijzen dan.
            Van een citroen... 't Is toch dezelfde motor:


            Als je "hem" begint te horen met fluiten, zal de garage "hem" met plezier tonen... Kassa... Kassa...
            En gebruik die "overboost" maar erg spaarzaam... Of 't is nog meer en/of eerder "kassa... kassa".
            Uiteraard, voor "huis, tuin en keuken" verplaasing niets op aan te merken aan die motor. Heb je echter "wat meer" nodig dan weet ik wel wat gekozen...

            Comment


            • #7
              Re: Peugeot 407 SW HDI 1.6 / 110pk

              Er zit inderdaad een turbo in, maar 't is niet omdat een enkele persoon niet tevreden over de wagen is, deze wagen slecht is. Ik heb ooit citroen Picasso 1.8 benzine gereden, en op gas laten leggen, als ik alles moest geloofd hebben zou mijn auto binnen de korste keren uit mekaar gevallen zijn , ik heb er wel 150.000 km mee gedaan, zonder één mankement . . .
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #8
                Re: Peugeot 407 SW HDI 1.6 / 110pk

                Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                Er zit inderdaad een turbo in, maar 't is niet omdat een enkele persoon niet tevreden over de wagen is, deze wagen slecht is. Ik heb ooit citroen Picasso 1.8 benzine gereden, en op gas laten leggen, als ik alles moest geloofd hebben zou mijn auto binnen de korste keren uit mekaar gevallen zijn , ik heb er wel 150.000 km mee gedaan, zonder één mankement . . .
                [Rijstijl is natuurlijk ook belangrijk i.v.m. levensduur ]

                Nogmaals: het gaat hier niet over "... een enkele persoon niet tevreden is ..." maar over een symptomatisch probleem!
                Bepaalden hebben er zelfs een technisch bulletin rond gepubliceerd.
                Lees deze review door... Over de 1.6 staan er geen leugens in.
                Nogmaals: het gaat over de turbo gebruikt bij de 1.6 HDI motoren. Deze turbo wordt nog door andere automerken ook gebruikt. Met hetzelfde gevolg.

                Nu stop ik er mee... Wie niet horen wil... (... of het beter weet) doen maar.

                Comment


                • #9
                  Re: Peugeot 407 SW HDI 1.6 / 110pk

                  Oorspronkelijk geplaatst door BlueInk Bekijk bericht
                  Van een citroen... 't Is toch dezelfde motor:


                  Als je "hem" begint te horen met fluiten, zal de garage "hem" met plezier tonen... Kassa... Kassa...
                  En gebruik die "overboost" maar erg spaarzaam... Of 't is nog meer en/of eerder "kassa... kassa".
                  Uiteraard, voor "huis, tuin en keuken" verplaasing niets op aan te merken aan die motor. Heb je echter "wat meer" nodig dan weet ik wel wat gekozen...
                  Ik rij met 3 wagen met turbo, 2x diesel 1x benzine. Telkens hoor ik toch de turbo fluiten . Zou tcoh niet juist zijn mocht deze het niet doen. 1x 1500km oude traffic, 1x 63.000km berlingo en 1x Megane RS 2.0T (twinscroll turbo)
                  Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
                  http://www.racenews.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Peugeot 407 SW HDI 1.6 / 110pk

                    Een 1600cc voor een relatief grote auto. Het kan niet anders dan dat die turbo vaak wordt aangesproken. Anders is die auto niet vooruit te krijgen. Dit lijkt mij geen solide keuze.
                    Als ik die gebruikersreviews lees, is inderdaad de turbo een (DUUR) pijnpunt. Ik zou mijn handen er af houden. Of kiezen voor een 407 SW met een zwaardere motorisatie.
                    Het lijkt tegenwoordig wel een trend aan het worden om uit een naaimachienmotor, vreselijk veel pk's te putten (dankzij een opgekietelde turbo) Nogal wiedes dat die dingen dan vroeg of laat de geest geven .
                    Homo Sapiens Pentaxiensis

                    Comment


                    • #11
                      Re: Peugeot 407 SW HDI 1.6 / 110pk

                      Ik lees hier directiewagen ... dan moet de prijs toch al fors naar beneden gegaan zijn alvorens je winst kan maken op een nieuwe.
                      Op nieuwe wagens heb je op de eco-modellen al 15% tussenkomst van de staat en kunt ge nog een deel andere premies opstrijken.
                      Krijg je zoiets ook op een directiewagen (wat in principe een tweedehands is)?

                      Wat de turbo betreft ... zoveel diesels zijn er niet meer zonder turbo, mocht dit zo een ramp zijn zouden er veel sukkelaars rondbollen.
                      En een turbo dient om aangesproken te worden want waar dient die anders voor?

                      Ik rij nu al met mijn derde 1.6D en telkens met dezelfde motor (zelfde fabricant) zoals er een in de 407 steekt.
                      Op het werk zijn op al de auto's met een 1.6D dat ik weet nog niet veel problemen geweest met de turbo, slechts eentje waarbij de turbo eens uitgevallen was omdat er iets los zat. Op tientallen wagens en over de jaren heen vind ik dat niet echt een probleem om van wakker te liggen.

                      Dezelfde motor steekt in een Focus, C-Max, S40, V50, 308, 407 en nog tal van wagens.
                      Mijn collega heeft een 407 met deze motor en die rijdt inderdaad goed, verbruik ligt afhankelijk van uw rechter voet tussen de 5 en 6 liter. Met wat goede wil krijg je die ook onder de 5 maar dan noemt men u "bompa" of "zondagsrijder".

                      Natuurlijk is het plezanter om met een 2.0D te rijden maar een 3.0D is dan nog plezanter ... het kost alleen wat meer.

                      Zwaardere motor is meestal een hogere maximumsnelheid (wat ge ttoch niet kunt of moogt) maar is ook gekoppeld aan meer taksen, duurder onderhoud, duurdere banden (snelheidsindex) en noem maar op.

                      Stel eerst de vraag of je er continu veel gewicht en veel personen mee vervoert of niet ... rij je meestal maar met twee of drie en ben je geen transporteur, dan is die motor goed te doen.

                      En voor wie de motor per definitie wil afbreken ... ga er eerst zelf eens mee rijden.
                      Zoiets ligt bij iedereen anders volgens het gebruik dat je van een wagen hebt.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Peugeot 407 SW HDI 1.6 / 110pk

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Ik lees hier directiewagen ... dan moet de prijs toch al fors naar beneden gegaan zijn alvorens je winst kan maken op een nieuwe.
                        Op nieuwe wagens heb je op de eco-modellen al 15% tussenkomst van de staat en kunt ge nog een deel andere premies opstrijken.
                        Krijg je zoiets ook op een directiewagen (wat in principe een tweedehands is)?
                        Bij mijn weten (verbeter me als ik fout ben) is een directiewagen een niet eerder ingeschreven auto die door de dealer/garage/... gebruikt werd als demowagen of voor eigen gebruik (= rijdende reclame). Een Z-plaat is ook niet verbonden aan een specifieke auto. Dus die tussenkomst telt, denk ik.
                        Bovendien kan je toch laten factureren aan de volle prijs, tussenkomst 15% meenemen, waarna de verkoper nog een korting wegens demowagen op creditnota zet
                        (of is dit verboden ? )

                        Comment


                        • #13
                          Re: Peugeot 407 SW HDI 1.6 / 110pk

                          Nieuwprijs van de wagen was 29.999€, ik kan hem nu aankopen voor 19.000€ meestal rijd ik alleen en gebruik ik de wagen éénmaal per jaar om met vakantie te gaan, we zijn dan wel met 4 volwassenen en een kind, plus een dakkoffer.
                          Last edited by Franciskine; 29 maart 2010, 15:48.
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Peugeot 407 SW HDI 1.6 / 110pk

                            Het probleem van die "testwagens" is natuurlijk dat ze meestal "getest" zijn...
                            Over een inrijperiode gaan we het maar niet hebben.
                            Je kan er geluk mee hebben, maar dus evengoed dikke pech...

                            Die 30.000 € : is dat de officiële verkoopprijs, of de effectieve ?
                            Bij Peugeot en Citroën is het namelijk zo dat die gasten hun prijzen behoorlijk hoog zetten (vlotjes boven Volkswagen om maar iets te zeggen) om dan een grote korting te kunnen geven. Een 407 SW 1.6HDI premium kost denk ik een 28.500 € (officiële prijs). Ik zou eerst eens langsgaan bij een andere Peugeot garage en eens vragen hoeveel zo'n ding nieuw effectief kost. Je krijgt nu zogezegd 11.000 € korting, maar volgens mij is het een pak minder...

                            En wat die turbo betreft : als je zorgt dat je goeie olie gebruikt, die genoeg ververst (dus volgens het boekje), en na lange snelle ritten je motor even laat doordraaien (zodat de hitte kan afgevoerd worden), zou het behoorlijk moeten meevallen met die problemen.

                            Bij VW kan je bv. ook longlife olie gebruiken. Die gaat 50.000 km. mee. alleen is deze dunner, ze smeert minder goed. De motor gaat olie verbruiken (zodat je regelmatig een scheut moet bijgieten). Ambetante is ook dat je in principe niet meer van olie mag veranderen.
                            De klassieke olie gaat 15000 km. mee, smeert veel beter. Het olieverbruik is dan quasi nihil, en je motor gaat langer mee.
                            Je mag 2 x raden welk type olie leasingmaatschappijen gebruiken (1 tip : het is niet het 2e).
                            Last edited by polleke_cgc; 29 maart 2010, 17:05.
                            Groeten,

                            Polleke

                            Comment


                            • #15
                              Re: Peugeot 407 SW HDI 1.6 / 110pk

                              Die 29.999€ was de effectieve prijs, er zitten nog een paar opties bij die niet in het premium pakket zitten.
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                              Comment

                              Working...
                              X