Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

defecte pixels

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • defecte pixels

    Al 2 op mijn pc scherm (Medion)"stuck pixel fixers". Niet echt storend, maar dit weerhoud mij om een LCD TV te kopen ( mijne ouwe speelt nog, dus nog niet voor morgen) ....dus mocht ik aan een nieuwe toe zijn , dan toch een plasma.
    Last edited by toerist; 26 maart 2010, 17:33.
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    Re: defecte pixels

    Ook een van de redenen waarom ik me bij plasma hou.
    Het moet je maar overkomen dat je 3000€ geeft aan een geavanceerde LCD (LED) TV en ge zit met een paar dode of hot pixels die niet binnen garantie vallen.
    De meeste TV-schermen vallen net als de PC-schermen onder de norm Klasse II en zoals in de link dat je postte (ISO-norm) mogen er 2 hot pixels (volledig wit), 2 dode pixels (zwart) of 5 hot/dode subpixels zijn per miljoen pixels.
    Bij een Full HD TV geeft 1920 x 1080 al een totaal van 2073600 pixels wat er op neerkomt dat je al meer dan 10 hot subpixels moet hebben alvorens op een garantie aanspraak te kunnen maken. En als ge met wat pech de TV moet slijten met 9 groene, rode of blauwe stippen op uw scherm zonder dat je er iets aan kan doen, dan krijgt ge toch iets zeker?
    Zo één hot subpixel werkt al op mijn systeem, ge moet niet vragen als ge er zo'n serie hebt.
    Koop zeker geen scherm met een Klasse III garantie of er moeten er meer dan 100 zijn van die defecte subpixels.
    Nu ja, toegegeven dat ge steeds minder en minder defecte pixels tegen komt vergeleken met enkele jaren terug.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment

    Working...
    X