Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grant Narrows Regional Park, British Columbia, Canada

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Grant Narrows Regional Park, British Columbia, Canada

    Hallo Allemaal,

    Hier beneden vinden jullie nog een foto van dezelfde omgeving als mijn vorige post van Pitt Lake in de buurt van Vancouver, Canada. Deze prachtige plaats heeft een groot aanbod aan "dijken" om op te wandelen om te genieten van de mooie zichten in deze omgeving. In deze omgeving zijn ook verschillende scenes gefilmd van de Twilight Saga "New Moon".

    Alvast bedankt voor het kijken en hopelijk valt deze toch ook wat in de smaak!
    Groetjes uit Vancouver,
    Ann





    Wat info over Pitt Lake voor diegene die het interesseerd: Pitt Lake is gelegen in in Grant Narrows Regional Park in Pitt Meadows. Dit is ongeveer zo'n 45 minuten rijden ten oosten van het centrum van Vancouver. Het is een prachtig meer omringd door bergen, dit meer is het tweede grootste meer in de Vancouver omgeving met een oppervlakte van ongeveer 53 vierkante km. Het meer is 25km lang, 4.5km breed en is 1 van de wereld's grootste getijden meren. Dit komt door zijn samenloop met de Fraser Rivier een paar km verderop die dan een 40km verderop uiteindelijk in de Strait of Georgia in de Pacific Ocean uitmondt.

    Het hoger gelegen deel van de Pitt River vallei is een typische U-vormige gletsjer vallei in de Coast Mountains van British Columbia en het meer wordt beschouwd als een fjord meer. Het meer is populair voor boating en kano varen, maar hier kunnen soms hevige winden opsteken die golven kunnen veroorzaken, dit komt door de enorme diepte van dit meer (142m in het diepste gedeelte). Bij Pitt Lake is er een dijk waar je op kan wandelen, deze splits het meer met een kleiner meertje. In de buurt van Pitt Lake zijn er nog vele andere verschillende dijken waar je kilometers ver kan gaan wandelen. Vanop deze dijken kan je vele vogelsoorten zien van groot tot klein alsook andere dieren die hier te vinden zijn en zeker niet te vergeten de prachtige zichten op het water en de bergen.

  • #2
    Re: Grant Narrows Regional Park, British Columbia, Canada

    Prachtige beeld Ann!


    mvg,

    Helen
    vriendelijke groeten, Helen
    Updated WWW.HELENICA.NL
    ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

    Comment


    • #3
      Re: Grant Narrows Regional Park, British Columbia, Canada

      Ik vind hem beter als de vorige...
      Knappe foto

      Groeten
      Mipstoo

      Comment


      • #4
        Re: Grant Narrows Regional Park, British Columbia, Canada

        Ann dit is een prachtig beeld hoor.Ik volg mijn voorganger met het vergelijk op je vorige?
        Geen storende elementen..
        Ik zou er toch voor kiezen dat je mooie handtekening niet in het beeld komt te liggen want soms stoort me dit wel..
        Je belden spreken telkens tot mijn verbeelding en ik benijd je hoor..Wat een luxe daar rond Vanvouver waar ik alleen kan van dromen.
        Ik heb wel 1 opmerking...
        Kan je in de bergpartij wat meer detail toveren?

        Een sterke aanrader is Vivesa van Nic software...Een wondertool.
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

        Comment


        • #5
          Re: Grant Narrows Regional Park, British Columbia, Canada

          Wat een onuitputtelijke fotografische achtertuin heb jij daar toch. Weerom een mooie
          "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

          Comment


          • #6
            Re: Grant Narrows Regional Park, British Columbia, Canada

            Wat een plaatje weer

            gr.ron.
            http://exhi-fotografie.nl

            Comment


            • #7
              Re: Grant Narrows Regional Park, British Columbia, Canada

              heel mooi
              mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

              IMac/IPad/Mac Air 
              D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

              Comment


              • #8
                Re: Grant Narrows Regional Park, British Columbia, Canada

                Weer een hele mooie . De kriebels om eens te gaan stappen in Canada wordt er alleen maar sterker door .
                Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                Comment


                • #9
                  Re: Grant Narrows Regional Park, British Columbia, Canada

                  Deze is beter dan de foto eerder(waarnaar je linkte) Knappe foto.
                  Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                  http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Grant Narrows Regional Park, British Columbia, Canada

                    Weer een zalig prentje hoor Ann. Je hebt geluk met zo'n achtertuin maar je moet toch maar de beelden kunnen maken ook en dat lukt je zeer goed
                    Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                    Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Grant Narrows Regional Park, British Columbia, Canada

                      knappe plaat van een evenzeer knappe locatie
                      daar kan ik alleen maar van dromen
                      groetjes Ingrid

                      Comment


                      • #12
                        Re: Grant Narrows Regional Park, British Columbia, Canada

                        Beter dan je vorige, vind ik. Dat is dus een voortreffelijke come-back. Flauwekul natuurlijk.
                        Maar zoals ik bij je vorige foto al schreef: je hebt de lat voor jezelf ook heel hoog gelegd.
                        En dit is het bewijs dat je dat hoge niveau ook aankunt. Prachtige prent.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Grant Narrows Regional Park, British Columbia, Canada

                          Zeer, zeer mooi Ann, goede compo en prachtige heldere kleuren


                          Groetjes chrit.
                          Grootse dingen zijn vaak gegrondvest op een stevige onderlaag van mislukking.

                          Comment

                          Working...
                          X