Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

display voor WD TV

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • display voor WD TV

    Hey

    Ik heb onlangs een WD TV mediaplayer gekocht.

    We kijken echter enkel films op de projector en hebben geen TV.

    Nu zou ik de WD TV ook graag willen gebruiken om muziek af te spelen, maar wil mijn projector daar niet elke keer voor opzetten om de muziek te bedienen.

    Bestaat er een oplossing hiervoor? Zou een digitale fotokader daartoe kunnen dienen? (ik heb er nog een liggen die niet wordt gebruikt) Het heeft echter wel enkel een usb ingang... en de WD TV enkel hdmi en composiet uitgangen.

    zou een beetje zonde zijn om speciaal hiervoor een kostelijke lcd scherm te moeten kopen... of bestaan er goedkope mini lcd schermen? moet zelfs niet in kleur zijn, zou enkel moeten dienen om mijn muziek te doorbladeren op de harde schijf.

  • #2
    Re: display voor WD TV

    Volgens je manual heb je volgende aansluitingen:

    • Composite interface (RCA, geel/wit/rood) voor analoge AV-aansluiting
    • Toslink (optische) audio voor high-fidelity digitale audio

    Je kan dus zo een beetje alles gebruiken wat een audio ingang heeft zoals een mini stereoketen of een iets meer geavanceerde installatie met een optische ingang.

    Comment


    • #3
      Re: display voor WD TV

      Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
      Volgens je manual heb je volgende aansluitingen:

      • Composite interface (RCA, geel/wit/rood) voor analoge AV-aansluiting
      • Toslink (optische) audio voor high-fidelity digitale audio

      Je kan dus zo een beetje alles gebruiken wat een audio ingang heeft zoals een mini stereoketen of een iets meer geavanceerde installatie met een optische ingang.
      bedankt voor jouw reactie, maar ofwel was ik niet duidelijk genoeg ofwel begrijp ik uw tip niet...

      ik ben dus op zoek naar een externe beeldweergever (aangezien de WD TV geen display heeft, en ik geen TV, en wil de projector niet elke keer opstarten wanneer ik een muziekje wil afspelen) en vroeg mij af of dit mogelijk is met bijvoorbeeld een digitale fotokader, probleem is dat deze enkel een usb ingang heeft, en ik dus van ofwel HDMI ofwel Composiet (WD TV) naar de fotokader moet gaan...

      Comment


      • #4
        Re: display voor WD TV

        Sorry, in combinatie met de titel wordt het wel een beetje duidelijk

        Wel, nogmaals volgens de manual heb je dus RCA aansluiting. De goedkoopste aansluiting is dus die gele. Je zal iets moeten vinden dat zo een ingang heeft. Sommige monitoren hebben zo een ingang, oa. een Dell 24". Gewoon eventjes opzetten om de muziek aan te zetten op de andere ingang en dan weer naar pc switchen. Dat zal in ieder geval veel beter zijn voor de levensduur van je lamp van je projector.

        Comment


        • #5
          Re: display voor WD TV

          In de electronicawinkel vind je wel een goedkoop schermpje met composiet ingang, zoals gebruikt in auto's en caravans. Je moet misschien opletten met de juiste aansluiting, maar die gebruiken meestal een speciale kabel die een phonoplug verbindt met drie cinch-plugjes.

          Je zou gek zijn als je'r meer dan 100 euro aan uitgeeft.

          Dave

          UPDATE: Deze, bijvoorbeeld. Vereist 12V, maar zo'n adapter vind je makkelijk.
          Last edited by GroovBird; 27 maart 2010, 16:56.
          pixelpusher

          Comment


          • #6
            Re: display voor WD TV

            mmm... ondertussen ook al wat verder gezocht, maar blijft idd vrij duur

            ik heb nog een digitale fotokader liggen die niet wordt gebruikt, maar deze heeft enkel usb ingang, bestaat er een kabel van RCA naar usb?? momenteel nog niet gevonden... en dan zou het nog moeten werken met die fotokader...

            Comment


            • #7
              Re: display voor WD TV

              Oorspronkelijk geplaatst door Jays Bekijk bericht
              mmm... ondertussen ook al wat verder gezocht, maar blijft idd vrij duur

              ik heb nog een digitale fotokader liggen die niet wordt gebruikt, maar deze heeft enkel usb ingang, bestaat er een kabel van RCA naar usb?? momenteel nog niet gevonden... en dan zou het nog moeten werken met die fotokader...
              Als die kabel al zou bestaan dan nog gaat die fotokader niet weten welk signaal er binnen komt. Die usb aansluiting op de fotokader dient enkel om bestanden over te zetten of af te spelen. Koop dan een oud scherm op ebay of zo.

              Comment


              • #8
                Re: display voor WD TV

                Ja een los scherm met composite ingang lijkt me de goedkoopste oplossing. Dat fotokader heeft een vergelijkbaar scherm, maar de aansturing daarvan zal anders verlopen dus zelfs met wat hardwarehacking gaat het niet lukken.
                pixelpusher

                Comment


                • #9
                  Re: display voor WD TV

                  ja daar vreesde ik dus ook al voor. Probleem is dat zo'n oud scherm enkel dvi ingangen heeft en geen composiet... momenteel een beetje aan het uitkijken op een oude protable dvd player... zoektocht gaat verder!

                  alvast bedankt iedereen!

                  grts
                  J.

                  Comment


                  • #10
                    Re: display voor WD TV

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jays Bekijk bericht
                    ja daar vreesde ik dus ook al voor. Probleem is dat zo'n oud scherm enkel dvi ingangen heeft en geen composiet... momenteel een beetje aan het uitkijken op een oude protable dvd player... zoektocht gaat verder!

                    alvast bedankt iedereen!

                    grts
                    J.
                    Ha, maar DVI kan je gebruiken. HDMI en DVI hebben hetzelfde signaal. Je hebt enkel een HDMI->DVI stekker nodig.
                    pixelpusher

                    Comment

                    Working...
                    X