Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Paypal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Paypal

    Cher(e) PayPal client(e),

    Hallo,

    Zojuist dit bericht ontvangen. Wat kan of moet ik me hierbij voorstellen?

    Mvg.
    Robert


    Attention ! Détection de deux adresses IP différentes dans votre compte Paypal! L'adresse IP 81.255.119.25 a essayée d'accéder à votre compte personnel!

    Nous vous prions de bien vouloir vous connecter à votre compte Paypal et mettre à jour vos informations confidentielles ! Vous avez un délai de 24h pour rétablir l'accès à votre compte sans ceux Ce dernier sera définitivement supprimé.

    C'est le dernier rappel pour vous connecter à votre compte ! Une fois que vous serez connecté Paypal vous fournira des mesures pour retablir l'acces a votre compte.

    Une fois connecté, suivez les etapes pour activer votre compte . Nous vous remercions de votre comprehension pendant que nous travaillons à assurer la securite compte.

    Numéro de référence : PP-249-137-972
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

  • #2
    Re: Paypal

    Ziet er mij phishing uit, zeker als er een link in de mail verwerkt staat. Ontvang je alle communicatie van paypal in het Frans? Je kan natuurlijk altijd je paswoord veranderen, maar nooit doen via een link die je via mail krijgt, maar rechtstreeks naar de site gaan zoals je altijd doet.

    -c

    Comment


    • #3
      Re: Paypal

      Lijkt me spam te zijn, ik krijg nooit mails van PayPal in het Frans...
      about.me/stijnv

      Comment


      • #4
        Re: Paypal

        Bekend fenomeen: phishing inderdaad.
        NIKS doen.
        Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
        Oók wandelen met GPS?

        Comment


        • #5
          Re: Paypal

          Om te beginnen staat je eigen naam al niet bovenaan het bericht, maar wel "Cher(e) PayPal client(e),".

          Als je bank iets van je wil weten, dan zullen ze altijd je volledige naam bovenaan het bericht zetten, maar ze zullen nooit persoonlijke gegevens of wachtwoorden opvragen via een e-mail.

          Nooit reageren op zo'n berichten.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Paypal

            Ok, bedankt mensen. Was toch een beetje ongerust.

            Mvg.
            Robert
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

            Comment


            • #7
              Re: Paypal

              Er zou, zogezegd, iemand met een ander IP adres dan het uwe je rekening hebben proberen te benaderen (lees iets online willen betalen hebben).
              Ze vragen dus om in te loggen op PayPal om uw gegevens 'op punt' te zetten, als je het niet doet binnen de 24 uur zal uw rekening bij PayPal geschrapt worden. Blablabla.

              Heb je soms op een andere locatie iets online willen betalen met PayPal (ander IP adres dus)?
              Als dat niet het geval is, dan zou ik zoiets melden aan PayPal want dan staat het vast dat iemand uw gegevens voor oneerlijke praktijken wilt gebruiken.

              En anders laat de boel maar varen, je kunt toch altijd een nieuwe rekening openen.

              Grtz, RF
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Paypal

                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Er zou, zogezegd, iemand met een ander IP adres dan het uwe je rekening hebben proberen te benaderen (lees iets online willen betalen hebben).
                Ze vragen dus om in te loggen op PayPal om uw gegevens 'op punt' te zetten, als je het niet doet binnen de 24 uur zal uw rekening bij PayPal geschrapt worden. Blablabla.

                Heb je soms op een andere locatie iets online willen betalen met PayPal (ander IP adres dus)?
                Als dat niet het geval is, dan zou ik zoiets melden aan PayPal want dan staat het vast dat iemand uw gegevens voor oneerlijke praktijken wilt gebruiken.

                En anders laat de boel maar varen, je kunt toch altijd een nieuwe rekening openen.

                Grtz, RF
                Ik heb wel een account bij PP, maar nog nooit iets betaald mbv PP. Ik weet zelfs niet meer hoe ik bij PP moet inloggen.


                Mvg.
                Robert
                Mvg.
                Robert
                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                Comment


                • #9
                  Re: Paypal

                  Ik zou op zulke e-mails zeker niet reageren...ik denk ook eerder dat het spam is of dergelijke. Wij gebruiken al jaren PayPal en mijn man gebruikt zowel de computer thuis als die op zijn werk om dingen te betalen, te ontvangen en dergelijke. Deze computers hebben dan ook niet hetzelfde IP adres. Op de thuis computer hebben wij ook een "dynamic IP adres", dus nu en dan krijgen wij een ander IP adres en we hebben nog nooit zulke e-mails ontvangen van PayPal.

                  Een ander IP adres wil niet zeggen dat iemand anders jou gegevens heeft gebruikt. Ik denk dat dit iets is om mensen af te schrikken en zo ga je inloggen en je dan pas geef je je info vrij aan diegene die het zeker niet zouden moeten hebben! Gewoon negeren zou ik zeggen.

                  Groetjes,
                  Ann

                  Comment


                  • #10
                    Re: Paypal

                    Search the Scamdex Archive of Email Scams. Check your Lottery, Job Offers, and other emails against our database. Updated hourly we have helped thousands of people avoid financial loss. We also name and shame organizations without clear scam/phishing reporting instructions.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Paypal

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                      Ik heb wel een account bij PP, maar nog nooit iets betaald mbv PP. Ik weet zelfs niet meer hoe ik bij PP moet inloggen.


                      Mvg.
                      Robert
                      Dan is die mail zeker phishing! KLIK

                      Grtz, RF
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Paypal

                        Allen nog eens bedankt voor de hulp-raad.

                        Ik was toch niet van plan te reageren op deze mail. Doe ik sowieso niet en zeker niet als men mij niet kan aanspreken -schrijven in mijn eigen taal. Heb mij gisteravond toch nog eens ingelogd bij PP en vermits ik mijn paswoord niet meer kende, moest ik toch een nieuw maken. Ook een kopie van het valse bericht naar PP klachtendienst gestuurd.

                        Mvg.
                        Robert
                        Mvg.
                        Robert
                        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                        Comment


                        • #13
                          Re: Paypal

                          Ik ontving deze mail ook
                          normaal wordt zoiets bij mij direct gewist maar nu kon ik toch niet aan de verleiding weerstaan om die fransozen dit antwoord te sturen:
                          "als je met mij wil zaken doen spreek dan eerst de taal van je Meesters"

                          Comment


                          • #14
                            Re: Paypal

                            Oorspronkelijk geplaatst door kempen2002 Bekijk bericht
                            Ik ontving deze mail ook
                            normaal wordt zoiets bij mij direct gewist maar nu kon ik toch niet aan de verleiding weerstaan om die fransozen dit antwoord te sturen:
                            "als je met mij wil zaken doen spreek dan eerst de taal van je Meesters"
                            Waarmee je nu dus je e-mailadres bevestigd hebt en weldra een hoop extra spam mag verwachten.
                            Best NOOIT reageren op zo'n onnozele e-mails ... tenzij je een andere account gebruikt hebt.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Paypal

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Waarmee je nu dus je e-mailadres bevestigd hebt en weldra een hoop extra spam mag verwachten.
                              Best NOOIT reageren op zo'n onnozele e-mails ... tenzij je een andere account gebruikt hebt.
                              Ik heb dus niet gereageerd maar wel gemeld aan PP. Heb ondertussen al reactie van PP ontvangen. Zij vragen om het origineel bericht naar hen te sturen. Wordt dus toch wel ernstig genomen.

                              Mvg.
                              Robert
                              Mvg.
                              Robert
                              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                              Comment

                              Working...
                              X