Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pitt Lake in de Vancouver omgeving, Canada

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pitt Lake in de Vancouver omgeving, Canada

    Hallo Allemaal,

    We hebben al een goede week lekker lente weer met veel zon en temperaturen rond de 15 graden...vandaag was het zelfs 18 graden en het leek wel een koele zomerdag. Ik ben eind vorige week er nog eens op uit gegaan met de camera in de voormiddag. Deze keer naar het mooie Pitt Lake wat zo'n 20 minuten rijden is van ons thuis.

    Ik heb hier genoten van de zichten alsook een heerlijke wandeling. Natuurlijk heb ik hier ook foto's genomen van dit mooie landschap. In deze omgeving zijn ook verschillende scenes gefilmd van de Twilight Saga "New Moon".

    Hopelijk valt deze foto ook wat in de smaak! Ik heb de foto gecropt tot een panorama formaat.

    Groetjes uit Vancouver,
    Ann




    UPDATE: Ik had wat meer voorgrond erbij willen laten (wat wil zeggen meer hout), maar was aan het twijfelen...dus dan maar gecropt tot een panorama.
    Hier is een andere versie van dezelfde foto met wat minder nabewerking, meer voorgrond en geen halo's meer, hoop ik...die waren er door "shadow & highlight" te gebruiken vrees ik.



    Wat info over Pitt Lake voor diegene die het interesseerd: Pitt Lake is gelegen in in Grant Narrows Regional Park in Pitt Meadows. Dit is ongeveer zo'n 45 minuten rijden ten oosten van het centrum van Vancouver. Het is een prachtig meer omringd door bergen, dit meer is het tweede grootste meer in de Vancouver omgeving met een oppervlakte van ongeveer 53 vierkante km. Het meer is 25km lang, 4.5km breed en is 1 van de wereld's grootste getijden meren. Dit komt door zijn samenloop met de Fraser Rivier een paar km verderop die dan een 40km verderop uiteindelijk in de Strait of Georgia in de Pacific Ocean uitmondt.

    Het hoger gelegen deel van de Pitt River vallei is een typische U-vormige gletsjer vallei in de Coast Mountains van British Columbia en het meer wordt beschouwd als een fjord meer. Het meer is populair voor boating en kano varen, maar hier kunnen soms hevige winden opsteken die golven kunnen veroorzaken, dit komt door de enorme diepte van dit meer (142m in het diepste gedeelte). Bij Pitt Lake is er een dijk waar je op kan wandelen, deze splits het meer met een kleiner meertje. In de buurt van Pitt Lake zijn er nog vele andere verschillende dijken waar je kilometers ver kan gaan wandelen. Vanop deze dijken kan je vele vogelsoorten zien van groot tot klein alsook andere dieren die hier te vinden zijn en zeker niet te vergeten de prachtige zichten op het water en de bergen.
    Last edited by Ann75; 26 maart 2010, 16:40. Reden: Update van foto

  • #2
    Re: Pitt Lake in de Vancouver omgeving, Canada

    amai weer een knappe ann
    nikon coolpix s9100

    Comment


    • #3
      Re: Pitt Lake in de Vancouver omgeving, Canada

      Ann en haar toverdoos zijn er weer
      Prachtige foto
      Cypho
      Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

      Comment


      • #4
        Re: Pitt Lake in de Vancouver omgeving, Canada

        Ann zeker geen slechte plaat maar rechts onder door je handtekening dat sprokkelhout geeft me een wat onrustige indruk.Net zoals dat stuk hout links.Het zijn allemaal details maar je ziet het onmiddellijk.
        Ik heb niet echt een houvast aan deze opname moet ik zeggen.
        De compo is naar mijn inziens niet zo geslaagd dan je andere foto's.
        Ik heb er al beter gezien van je op Facebook.
        Maar de scherpte en de sfeer heb je wel te pakken zoals altijd..
        Ik weet dat je respecteert als iemand je duidelijke kritiek geeft dus zal je hier ook niet van wakker liggen..
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

        Comment


        • #5
          Re: Pitt Lake in de Vancouver omgeving, Canada

          Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
          Ann zeker geen slechte plaat maar rechts onder door je handtekening dat sprokkelhout geeft me een wat onrustige indruk.Net zoals dat stuk hout links.Het zijn allemaal details maar je ziet het onmiddellijk.
          Ik heb niet echt een houvast aan deze opname moet ik zeggen.
          De compo is naar mijn inziens niet zo geslaagd dan je andere foto's.
          Ik heb er al beter gezien van je op Facebook.
          Maar de scherpte en de sfeer heb je wel te pakken zoals altijd..
          Ik weet dat je respecteert als iemand je duidelijke kritiek geeft dus zal je hier ook niet van wakker liggen..
          Het kunnen niet altijd HOF platen zijn

          Ann, Weeral een mooitje, volg Pascal wel een beetje met het hou, maar als je er dan weer vanonder iets afcropt verlies je ook de sterkte van het beeld, dus ik denk niet dat het beter had gekund.
          Moet toch dringend eens kijken om naar Canada te gaan, want het ziet er allemaal even schitterend uit...

          Groeten
          Mipstoo

          Comment


          • #6
            Re: Pitt Lake in de Vancouver omgeving, Canada

            Hmmm, in de voorgrond behoorlijk last van CA (tot het uiterste van de breedhoek geweest ?) en de halo rond de bergtoppen vind ik storen.
            Ik weet het, velen hier vallen er niet meer over, maar voor mij wijst het toch altijd op een minder preciese nabewerking en de halo komt mij nog altijd niet natuurlijk over...
            Zonder teveel afbreuk te willen doen aan de mooie foto hoor, maar ik ben nu eenmaal van de oude school
            Greetz, Kariboe
            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

            Comment


            • #7
              Re: Pitt Lake in de Vancouver omgeving, Canada

              Van vrijwel eender wie zou ik "prachtig" fluisteren, voor jou kan er slechts stil een "mooi"
              vanaf. Dat is misschien onrechtvaardig, want ook deze foto is weer erg fraai. Maar ja, je
              hebt de lat natuurlijk ook heel hoog gelegd en dan krijg je dat verwachtingspatroon. Toch
              een dikke

              Comment


              • #8
                Re: Pitt Lake in de Vancouver omgeving, Canada

                Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht
                Het kunnen niet altijd HOF platen zijn

                Ann, Weeral een mooitje, volg Pascal wel een beetje met het hou, maar als je er dan weer vanonder iets afcropt verlies je ook de sterkte van het beeld, dus ik denk niet dat het beter had gekund.
                Moet toch dringend eens kijken om naar Canada te gaan, want het ziet er allemaal even schitterend uit...

                Groeten
                Mipstoo
                Ik zou er niet van afcroppen maar zeker iets aan dat hout doen..
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

                Comment


                • #9
                  Re: Pitt Lake in de Vancouver omgeving, Canada

                  Dank jullie voor de reacties...good, bad or otherwise! Ik had wat meer voorgrond erbij willen laten (wat wil zeggen meer hout), maar was aan het twijfelen...dus dan maar gecropt tot een panorama.

                  Hier is een andere versie van dezelfde foto met wat minder nabewerking, meer voorgrond en geen halo's meer, hoop ik...die waren er door "shadow & highlight" te gebruiken vrees ik.

                  Is deze beter of toch niet?
                  Groetjes,
                  Ann


                  Comment


                  • #10
                    Re: Pitt Lake in de Vancouver omgeving, Canada

                    Beter of niet, heb er niet echt een mening over. Maar als je het nog niet bent, mogen ze je daar in Canada al lang ere-consul maken. Met je prachtige platen ben je de perfecte ambassadrice.
                    Geniet van foto's maken

                    Comment


                    • #11
                      Re: Pitt Lake in de Vancouver omgeving, Canada

                      Oorspronkelijk geplaatst door Ann75 Bekijk bericht
                      Dank jullie voor de reacties...good, bad or otherwise! Ik had wat meer voorgrond erbij willen laten (wat wil zeggen meer hout), maar was aan het twijfelen...dus dan maar gecropt tot een panorama.

                      Hier is een andere versie van dezelfde foto met wat minder nabewerking, meer voorgrond en geen halo's meer, hoop ik...die waren er door "shadow & highlight" te gebruiken vrees ik.

                      Is deze beter of toch niet?
                      Groetjes,
                      Ann


                      Ann,

                      Ik heb de indruk dat deze plaat wel beter is dan je eerste post mede dat je nu alleen oog hebt voor de opname zelf en niet het kadertje en de handtkening.

                      Ik kan me nog steeds niet ontdoen van de onrustige indruk door de paaltjes en het sprokkelhout.
                      Blijf erbij dat je zeker betere platen hebt en dat ik je deze het voordeel van de twijfel geef..
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      Als je schiet..schiet dan raak!
                      500 PIXHuawei P30 PRO

                      Comment

                      Working...
                      X