Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SDHC kaartje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SDHC kaartje

    hoi,

    graag wat hulp

    mijn pc kan of wil het SDHC kaartje van mijn camera niet lezen.
    ik heb een ingebouwde kaartlezer voor SD,ms, md,.....
    eerst dacht ik dat het aan deze kaartlezer lag.
    heb een extere kaartlezer in bruikleen van vriend maar ook deze helpt mij geen stap verder.

    als ik de camera via usb aansluit lukt het overzetten van foto's wel.
    maar ben niet zo happig voor dit steeds via usb te doen (virussen en weet ik veel wat)

    heeft er iemand raad?

  • #2
    Re: SDHC kaartje

    Waarschijnlijk zijn de kaartlezers niet SDHC compatible.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: SDHC kaartje

      Je zal toch een kaartlezer moeten gebruiken die SDHC-compatibel is als je de camera niet elke keer wil aansluiten op de pc.

      Toen ik gisteren een Canon S90 ging kopen probeerden ze mij nog een SDHC-kaartje aan te smeren.
      Ik had nog een SD-kaartje (2GB Sandisk Ultra II) van de G9, maar volgens de verkoper "werkt dat niet zo prettig"... Ondertussen heb ik dat oude kaartje toch al gebruikt in de S90, en ik merk nergens dat het "niet prettig" zou werken.

      Het is natuurlijk wel de bedoeling dat je in de winkel steeds alles koopt wat de verkoper je wil aansmeren, dat werkt wel prettiger voor de verkoper...

      Het verschil tussen SD en SDHC is dat de "HC" staat voor High Capacity, een SD-geheugenkaartje kan maximaal 2GB opslagcapacteit hebben, een SDHC kan in de toekomst een veel grotere capaciteit krijgen. Er zitten ook meer contactvlakjes op een SDHC, daarom heb je er ook een andere kaartlezer voor nodig. Een toestel dat voorzien is voor SDHC kaartjes werkt ook prima met de oudere SD-kaartjes (die blijven dus compatibel met de nieuwe apparatuur).
      Last edited by Black B@ndit; 24 maart 2010, 18:31.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: SDHC kaartje

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Je zal toch een kaartlezer moeten gebruiken die SDHC-compatibel is als je de camera niet elke keer wil aansluiten op de pc.

        Toen ik gisteren een Canon S90 ging kopen probeerden ze mij nog een SDHC-kaartje aan te smeren.
        Ik had nog een SD-kaartje (2GB Sandisk Ultra II) van de G9, maar volgens de verkoper "werkt dat niet zo prettig"... Ondertussen heb ik dat oude kaartje toch al gebruikt in de S90, en ik merk nergens dat het "niet prettig" zou werken.

        Het is natuurlijk wel de bedoeling dat je in de winkel steeds alles koopt wat de verkoper je wil aansmeren, dat werkt wel prettiger voor de verkoper...

        Het verschil tussen SD en SDHC is dat de "HC" staat voor High Capacity, een SD-geheugenkaartje kan maximaal 2GB opslagcapacteit hebben, een SDHC kan in de toekomst een veel grotere capaciteit krijgen. Er zitten ook meer contactvlakjes op een SDHC, daarom heb je er ook een andere kaartlezer voor nodig. Een toestel dat voorzien is voor SDHC kaartjes werkt ook prima met de oudere SD-kaartjes (die blijven dus compatibel met de nieuwe apparatuur).

        ok bedankt

        Comment


        • #5
          Re: SDHC kaartje

          Inderdaad gewoon een andere kaartlezer gebruiken, dan werkt dat vermoedelijk wel van de eerste keer.

          Wat virussen betreft ... dat ge die kaart nu via de camera uitleest of via een kaartlezer maakt helemaal niet uit.

          Het voordeel via een kaartlezer is meestal dat dit sneller gaat dan via de camera om alles over te zetten.

          SDHC zijn niet enkel bedoeld om meer data te kunnen bevatten maar kunnen ook sneller gemaakt worden dan gewone SD-kaartjes.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment

          Working...
          X