Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scherm calibreren ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Scherm calibreren ?

    Hey mensen,

    ik heb sinds kort een Eos 7D aageschaft, en zit dus op hete kolen om terug mijn hobby wa meer boost te geven.

    Nu heb ik een foto genomen deze week, die op mijn scherm (CS4 in RGB) er super uitzag, maar toen ik later op't werk toekwam, zag die foto er 10 donkerder uit.
    Een vriend heeft mij aangeraden om mijn monitor te calibreren, maar ik ben de cd'rom van mijn 22" HP W2228h scherm kwjit.

    nu vroeg ik mij, kan ik met een ander software programma mijn scherm calibreren?

    groetjes en bedankt

    ps: ge ging over deze foto

    Canon EOS 7D + Canon 580EXII - Canon 18-135mm - Tokina 10-17mm FishEye - Sigma 10-22mm - Tamron 28-200mm

  • #2
    Re: Scherm calibreren ?

    Oorspronkelijk geplaatst door The Chosen One Bekijk bericht
    Hey mensen,

    ik heb sinds kort een Eos 7D aageschaft, en zit dus op hete kolen om terug mijn hobby wa meer boost te geven.

    Nu heb ik een foto genomen deze week, die op mijn scherm (CS4 in RGB) er super uitzag, maar toen ik later op't werk toekwam, zag die foto er 10 donkerder uit.
    Een vriend heeft mij aangeraden om mijn monitor te calibreren, maar ik ben de cd'rom van mijn 22" HP W2228h scherm kwjit.

    nu vroeg ik mij, kan ik met een ander software programma mijn scherm calibreren?

    groetjes en bedankt
    een scherm kalibreren doe je best met hardware, niet alleen software:

    bvb dit : http://www.letsgodigital.org/html/re...pyder2_nl.html
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Scherm calibreren ?

      zoeken op kalibreren, niet calibreren en een wereld zal voor u opengaan

      Comment


      • #4
        Re: Scherm calibreren ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
        zoeken op kalibreren, niet calibreren en een wereld zal voor u opengaan
        mijne excuses beste vriend.

        Aangezien ik veel op engelstalige fora zit, en de Engelse term "to calibrate" is, is er een fout geslopen in de Nederlandse term die ik hier neerzette, me dunkt.

        hopende u niet voor het hoofd gestoten te hebben, mijn oprechte hoogachting

        TCO
        Last edited by The Chosen One; 25 maart 2010, 08:23.
        Canon EOS 7D + Canon 580EXII - Canon 18-135mm - Tokina 10-17mm FishEye - Sigma 10-22mm - Tamron 28-200mm

        Comment


        • #5
          Re: Scherm calibreren ?

          Oorspronkelijk geplaatst door The Chosen One Bekijk bericht
          mijne excuses beste vriend.

          Aangezien ik veel op engelstalige fora zit, en de Engelse term "to calibrate" is, is er een fout geslopen in de Nederlandse term die ik hier neerzette, me dunkt.

          hopende u niet voor het hoofd gestoten te hebben, mijn oprechte hoogachting

          TCO

          Haha

          Uw opperbevelhebber heeft u bij deze gratie verleend.

          Efkes serieus, ik wist dat vroeger ook niet en dan begon ik op BD te zoeken naar de juiste nederlandstalige term en kwam ik de massa's informatie tegen die ik zocht.

          Comment


          • #6
            Re: Scherm calibreren ?

            Is er niemand in je buurt die je scherm eens éénmalig wil cal..Daarna doe je nog wat je zelf wil.
            Wel laten weten welke regio je woont.
            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

            Comment


            • #7
              Re: Scherm calibreren ?

              Kalibreren helpt prima voor jouw eigen scherm en geeft een goede basis. Helaas geeft het nog steeds geen garantie dat, op een ander niet gekalibreerd scherm, de foto net zo getoond wordt als op jouw eigen scherm.

              Houd daar wel rekening mee
              Groeten,

              Albert Jan

              Website AJH
              lidnummer: BD0371NL

              Comment

              Working...
              X