Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

telenet draadloze modem defect??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • telenet draadloze modem defect??

    iemand een idee hoe ik dit oplos:

    mijn HP-laptop "ziet" mijn draadloze modem, doch ik kan er geen verbinding meer mee maken. Alles werkte sinds de installatie, zo'n maand geleden, prima tot gisteren.
    Internet via draad, vanuit diezelfde modem, lukt nog wel.

    'k Heb naar de helpdesk gebeld, waar ze me probeerden te helpen met de gewone zaken die ik zelf ook wel kon bedenken: klik op dit en klik op dat, modem gereset enzovoort. Dus ik ben niet veel verder gekomen dan: "we zullen een technieker moeten sturen meneer...als het aan uw PC ligt dan wordt dat betalend, ligt het aan ons dan is het gratis.
    Weet iemand van jullie raad?
    Last edited by dréten; 24 maart 2010, 11:51.

  • #2
    Re: telenet draadloze modem defect??

    Meer dan heel de boel eens nazien een eventueel herconfigureren kan je niet doen alvorens een besluit te kunnen nemen.
    Een verkeerde instelling van beveiliging of zo zou kunnen.
    Een aanpassing van beveiligingssoftware kan ook natuurlijk.
    Ergens een security-suite met firewall geďnstalleerd of geupdate?
    Ik vrees dat de grootste kans bij "betalend" ligt als je ze laat komen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: telenet draadloze modem defect??

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Ik vrees dat de grootste kans bij "betalend" ligt als je ze laat komen.
      tenzij je enkele andere wifi apparaten verbinding laat maken (bvb gsm's, laptops van vrienden,...) en als dat niet gaat, heeft Telenet toch weinig poten om op te staan...?
      tenzij jij natuurlijk met de modem hebt zitten prutsen
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: telenet draadloze modem defect??

        Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
        tenzij je enkele andere wifi apparaten verbinding laat maken (bvb gsm's, laptops van vrienden,...) en als dat niet gaat, heeft Telenet toch weinig poten om op te staan...?
        Stel dat die router ingesteld is met WAP en jij configureert al je toestellen ter goedertrouw verkeerd ... dan heb je nooit verbinding en ligt het ook niet aan hun router. Dan zult ge toch betalen hoor!
        Enkel gratis als het hardwarematig defect is. En enkel WiFi hardwarematig defect in een router is niet een alledaags probleem (kan wel) ... vandaar toch best even goed nazien!
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: telenet draadloze modem defect??

          Ik zou beginnen met de router (eventueel ook het accespoint) en de modem stroomloos te zetten.
          Geef de modem na 10 sec. weer stroom en wacht tot die volledig is opgestart.
          Als er een accespoint tussen staat, die dan stroom geven en volledig laten opstarten.
          Geef pas daarna de router stroom.
          Je hebt toch niets aan de instellingen van de router verandert hoop ik?

          Grtz, RF
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: telenet draadloze modem defect??

            Kan je met je laptop nog op andere wifi netwerken ?
            Nikon D7000 - Sigma 17-70mm 2.8/4 - Nikon 35mm/1.8g - Nikon 70-300mm vr
            http://www.7horses.be http://www.facebook.com/7horses.be http://www.redbubble.com/people/7horses

            Comment


            • #7
              Re: telenet draadloze modem defect??

              Bedankt alvast voor de reacties, maar...
              waar vind ik een handleiding om de boel eens her in te stellen en na te kijken?
              bij mijn weten heb ik niet met hun router geklooid.
              ik heb hem al meermaals zonder stroom gezet, meermaals het knopje bovenaan 30sec. ingedrukt. allemaal zonder resultaat.
              vreemd genoeg, toen ik gisteren na 20 minuten babbelen met hun helpdienst de hoorn neerlegde en met mijn laptop terugkeerde uit de garage(waar de router staat), had ik plots weer draadloos internet. 'k Heb toen na een tijdje werken de laptop uitgezet. vanmorgen echter was het opnieuw noppes
              Dré
              Last edited by dréten; 24 maart 2010, 17:22.

              Comment


              • #8
                Re: telenet draadloze modem defect??

                Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                toen ik gisteren na 20 minuten babbelen met hun helpdienst de hoorn neerlegde en met mijn laptop terugkeerde uit de garage(waar de router staat), had ik plots weer draadloos internet. 'k Heb toen na een tijdje werken de laptop uitgezet. vanmorgen echter was het opnieuw noppes
                Dré
                Zal wel eerder aan een of ander liggen op uw laptop denk ik.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: telenet draadloze modem defect??

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Zal wel eerder aan een of ander liggen op uw laptop denk ik.

                  ben vandaag in de gelegenheid geweest om de laptop op een andere locatie(ook met telenet) te testen.
                  daar werkt het draadloos wél

                  kan het nog altijd aan de laptop liggen?
                  zo ja, waar dan wel??

                  Comment


                  • #10
                    Re: telenet draadloze modem defect??

                    Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                    ben vandaag in de gelegenheid geweest om de laptop op een andere locatie(ook met telenet) te testen.
                    daar werkt het draadloos wél

                    kan het nog altijd aan de laptop liggen?
                    zo ja, waar dan wel??
                    normaal kan je met een netwerksnoer je laptop en het draadloos accesspoint verbinden.
                    Als je dan kan google-en, dan is er enkel iets mis met het draadloze gedeelte. Let wel op dat je geen netwerksnoer en draadloos gelijk gebruikt. Bij de meeste laptop's kan je dit uitzetten.
                    Mogelijk is er iets mis met de instellingen. Je blijft dan met de kabel verbonden en roept in je browser het IP-adres op van dit accesspoint. Je zou dan een log-in en passwoord moeten geven, waardoor je in de instellingen van dit toestel kan.
                    Dit zou in de gebruikershandleiding van telenet moeten staan.

                    Maar mij lijkt het een probleem te zijn met te veel objecten (muren) tussen het access-point en je laptop.
                    als je in de garage was kort bij het AP, dan had je internet. de verbinding was dan in orde. Als je dan de garage verliet, dan bleef dit internet aanwezig, omdat een draadloos systeem zo is gemaakt om je verbinding te behouden. 'S morgens niets meer omdat het inloggen niet ging door teveel muren tussen de connectie.

                    Bij de instellingen van zo'n access point kan je normaliter ook het zendvermogen instellen.
                    Last edited by powerkiller; 25 maart 2010, 20:04.

                    Comment


                    • #11
                      Re: telenet draadloze modem defect??

                      Allemaal vriendelijk dank voor de vele hulp, hulpjes en tips die ik mocht krijgen.
                      Maar...wonder boven wonder kan ik jullie allemaal met vreugde melden dat ik weer online ben (of zeg je in mijn geval z/onder/line).
                      Hoe het komt? ik kan het niet zeggen.
                      Ik heb, in voorbereiding van upgrade naar Windows7, SP1 geďnstalleerd.
                      Ligt het daaraan?
                      Ik heb RF ook even gevolgd en de boel zonder spanning gezet...Ligt het daaraan? ik weet het niet.

                      bedankt allemaal
                      Als jullie in nood zitten, laat het maar horen hé

                      Comment


                      • #12
                        Re: telenet draadloze modem defect??

                        Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                        ben vandaag in de gelegenheid geweest om de laptop op een andere locatie(ook met telenet) te testen.
                        daar werkt het draadloos wél

                        kan het nog altijd aan de laptop liggen?
                        zo ja, waar dan wel??
                        Al is uw probleem al opgelost toch nog even een reactie.
                        Natuurlijk kan dat nog aan de laptop liggen, eerder de settings van de laptop die niet overeenkomen met die van de router.
                        Op een andere locatie zal vermoedelijk ook wel een andere instelling gebruikt worden voor de beveiliging zoals password en dergelijke.
                        Misschien komt een en ander niet meer overeen met hetgeen in uw router geprogrammeerd staat.
                        Ik zou in zo'n geval de router eens de settings overlopen alsook de key (paswoord) een veranderen zodat je zeker bent met het juiste te werken.
                        Onlangs nog voor gehad ... router met WiFi correct geconfigureerd en werkend en dan ineens niets meer van verbinding mogelijk. Eens gaan zien in de settings en bleek alles gewist in de router wat WiFi betreft. Gewoon opnieuw ingegeven en daarna werkte alles correct. Een kleine stroomstoot is al voldoende om alles te wissen.
                        In dit geval was het de setting van de router maar het komt op hetzelfde neer ... de setting van de router klopt niet met deze van de laptop.
                        Ja het is soms bizar maar WiFi blijft moeiljker dan een verbinding via kabel omdat je niets ziet.
                        Hopelijk blijft bij u nu alles correct werken en kan je weer volop surfen.
                        Last edited by VerSeg; 26 maart 2010, 09:55.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: telenet draadloze modem defect??

                          Ik ben hier terug hoor

                          Heel vreemd allemaal, maar nog steeds valt mijn verbinding regelmatig weg.
                          Ik ben dit keer voor honderd procent zeker dat ik GEEN instellingen heb aangepast!
                          Een maand lang ging alles probleemloos, tot enkele dagen geleden.
                          Ik ga met de laptop (en al vloekend) richting garage, dichtbij de modem staan, terwijl ik de laptop opdracht geef om netwerken te zoeken.
                          Ik til ondertussen de modem van de twee haakjes aan de muur.
                          Vervolgens rammel en beweeg ik wat aan de datakabels (die er in principe niks mee te maken "kunnen" hebben want de ene kabel gaat naar de desktop-pc in het bureau, de andere verbindt de modem met de digicorder).
                          Plots verschijnt dan het bericht op mijn laptopscherm dat het telenet-netwerk is gevonden. Na een tijdje heb ik dan beperkte verbinding en vlot daarna volledige verbinding.
                          Hoe is zoiets eigenlijk mogelijk: een "draadloze verbinding" die beďnvloed wordt door wringen aan de datakabels??

                          wie helpt me uit mijn fustraties
                          Last edited by dréten; 27 maart 2010, 10:06.

                          Comment


                          • #14
                            Re: telenet draadloze modem defect??

                            Ik kan je helpen, bel mij maar. je weet me te bereiken ;-)
                            Last edited by blazor; 27 maart 2010, 10:19.
                            Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
                            http://www.racenews.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: telenet draadloze modem defect??

                              Als je "modem" schrijft, bedoel je dan de meest recente "modem-router" van Telenet, waar het draadloze gedeelte in verwerkt zit ?

                              Of gaat er een kabeltje van de eigenlijke "modem" naar een "bakje" met een antenne op ?

                              Indien dat zo is dan zou ik dat access-point (dat bakje) wegnemen en een draadloze router plaatsen in uw bureau, en daar uw desktop verbinden met een UTP kabel (uiteraard). Waarschijnlijk zit uw bureau centraler in de woning dan de garage, anders is het natuurlijk geen oplossing.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment

                              Working...
                              X