Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De truc met de appelsienen...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De truc met de appelsienen...

    Gisteren kwam mijn vriendin later en compleet van haar melk thuis na een dagje pendelen per trein. Haar GSM was gestolen op de trein!
    Ze zat in het compartiment van de wagon waar slechts 2 tafeltjes zijn. Ze gaat daar altijd zitten omdat het daar rustiger is en ze op haar gemak een boek kan lezen.
    Aan het tafeltje aan de overkant zat een jong koppeltje. Als de trein stopt in een station maakt dat koppeltje aanstalte om af te stappen. De jongen is het compartiment reeds uit (denkt ze toch) als er plots appelsienen uit de jas van het meisje vallen. Mijn vriendin, behulpzaam als ze is, gaat onmiddellijk op de knieën om het arme schaap te helpen met appelsienen rapen. Het meisje stapt af en mijn vriendin merkt dat haar handtas (die ze altijd dicht bij haar houdt op de trien, maar nu even niet dus) open staat… GSM weg!
    Nooit helpt ze nog mensen die ze niet kent was haar gedesillusioneerde reactie!!!
    Volgens de politie was vorige week hetzelfde gebeurd en was een oud vrouwtje haar portemonnee gestolen.
    Mijn vriendin staat altijd als eerste klaar om iemand te helpen, nu zal ze wel twee keer nadenken! Weer een stel respectloos en egoïstisch crapuul dat het verpest voor al de rest.

  • #2
    Re: De truc met de appelsienen...

    Oorspronkelijk geplaatst door kourni Bekijk bericht
    Gisteren kwam mijn vriendin later en compleet van haar melk thuis na een dagje pendelen per trein. Haar GSM was gestolen op de trein!
    Ze zat in het compartiment van de wagon waar slechts 2 tafeltjes zijn. Ze gaat daar altijd zitten omdat het daar rustiger is en ze op haar gemak een boek kan lezen.
    Aan het tafeltje aan de overkant zat een jong koppeltje. Als de trein stopt in een station maakt dat koppeltje aanstalte om af te stappen. De jongen is het compartiment reeds uit (denkt ze toch) als er plots appelsienen uit de jas van het meisje vallen. Mijn vriendin, behulpzaam als ze is, gaat onmiddellijk op de knieën om het arme schaap te helpen met appelsienen rapen. Het meisje stapt af en mijn vriendin merkt dat haar handtas (die ze altijd dicht bij haar houdt op de trien, maar nu even niet dus) open staat… GSM weg!
    Nooit helpt ze nog mensen die ze niet kent was haar gedesillusioneerde reactie!!!
    Volgens de politie was vorige week hetzelfde gebeurd en was een oud vrouwtje haar portemonnee gestolen.
    Mijn vriendin staat altijd als eerste klaar om iemand te helpen, nu zal ze wel twee keer nadenken! Weer een stel respectloos en egoïstisch crapuul dat het verpest voor al de rest.
    Ja, dit soort 'mensen' worden steeds geslepener en werken steeds op zo'n manier die niet echt argwaan trekt. Ik denk dat veel mensen eringeluisd worden op die manier.
    Het is logisch dat we steeds minder open staan om anderen te helpen, wat héél erg spijtig is.
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

    Comment


    • #3
      Re: De truc met de appelsienen...

      Het is logisch dat we steeds minder open staan om anderen te helpen, wat héél erg spijtig is.
      zoals de vrouw die enkele dagen geleden niet wou tussen komen in de dodelijke ruzie onder daklozen. en die daarvoor waarschijnlijk zal aangeklaagd worden.
      een grove schande dat die vrouw opgepakt is, want als je tegenwoordig nog ergens durft tussen te komen, riskeer je zelf een mes tussen je ribben!

      Comment


      • #4
        Re: De truc met de appelsienen...

        Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
        zoals de vrouw die enkele dagen geleden niet wou tussen komen in de dodelijke ruzie onder daklozen. en die daarvoor waarschijnlijk zal aangeklaagd worden.
        een grove schande dat die vrouw opgepakt is, want als je tegenwoordig nog ergens durft tussen te komen, riskeer je zelf een mes tussen je ribben!
        Klopt, maar ze had het wel wat eerder mogen gaan vertellen. Het heeft nu bijna een week geduurd, en voor hetzelfde geld had die zot nog meer slachtoffers gemaakt.

        Comment


        • #5
          Re: De truc met de appelsienen...

          o, dat wist ik niet dat ze het zo lang voor zichzelf had gehouden.
          dat getuigt natuurlijk ook niet erg van burgerzin.

          Comment


          • #6
            Re: De truc met de appelsienen...

            Men gaat hier uit van veronderstellingen.
            De kans bestaat dat die mensen met de GSM weg zijn maar de kans bestaat ook dat iemand anders er mee weg is of dat de vriendin haar GSM per toeval verloren of vergeten is.
            Ik heb zelf al veel miserie op mijn nek gehaald door mensen te helpen maar toch zal ik mensen blijven helpen als ik dat kan.
            Het is niet omdat er een paar rotte appels tussen zitten dat iedereen zo is.
            Stel dat je zelf iets voor hebt en iedereen loopt u voorbij omdat ze al eens een slechte ervaring gehad hebben.
            In een trein of op eender welke openbare plaats moet je op uw spullen letten, zeker op waardevolle zaken.
            Al eens geprobeerd om naar uw eigen GSM te bellen?
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: De truc met de appelsienen...

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Al eens geprobeerd om naar uw eigen GSM te bellen?
              De dochter is ooit op een Dansavond haar GSM en jas gestolen geweest. Van het ogenblik dat ze het had vastgesteld heeft ze gevraagd aan de DJ van de avond of ze iets mocht proberen.
              Bedoeling een complete stilte te vragen en dan inderdaad haar gsm op te bellen...
              DJ ging akkoord en met een smoes werd het muisstil toen plots op 10m van de DJ een gsmke begon te bellen en de snoodaard opnam waarbij de dochter dan via de micro openlijk antwoorde.
              gevolg, GSm terug, vest terug en eentje die met de politie werd agevoerd ..

              Nu, ter zake. Indien de GSM is gestolen, direct een blokering vargen dan ofwel de SIM-kaart of het abonnenement.
              Indien je het serienummer van de GSM hebt, kan je ook vragen die GSM te blokkeren waardoor hij volledig waardeloos wordt. Je hebt hem daarmee wel niet terug, maar de dief heeft er ook geen voordeel meer mee indien hij gestolen is.
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

              Comment


              • #8
                Re: De truc met de appelsienen...

                Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                Indien je het serienummer van de GSM hebt, kan je ook vragen die GSM te blokkeren waardoor hij volledig waardeloos wordt.
                Als je bij Mobistar zit kunt ge dat vergeten ... die werken daar niet aan mee.
                Enige oplossing is een pincode zetten in de GSM die nodig is als de sim-kaart wordt gewisseld ... zoiets is ook vrij blokkerend van zodra je de sim-kaart laat blocken.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: De truc met de appelsienen...

                  @ VerSeg: Hij is wel degelijk gestolen hoor. Ze had hem nog gebruikt op de trein en in de handtas gestoken. Na het appelsienenincident stond haar handtas open en lag haar abonnement (dat ook in de handtas zat) op de grond. Het zou inderdaad kunnen dat iemand anders er mee weg is, maar het lijkt me duidelijk dat de appelsienen een afleidingsmanoeuvre waren.

                  @Purlut: Mijn vriendin heeft haar GSM zo ingesteld dat als er een nieuwe sim-kaart geplaatst wordt, de GSM automatisch een bericht naar mij stuurt met het nummer van de ‘nieuwe eigenaar’. Voorlopig echter nog niks ontvangen.
                  Haar sim kaart heeft ze onmiddellijk laten blokkeren.

                  Comment


                  • #10
                    Re: De truc met de appelsienen...

                    Is een gekende truuk trouwens.
                    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                    Comment


                    • #11
                      Re: De truc met de appelsienen...

                      Oorspronkelijk geplaatst door kourni Bekijk bericht
                      @ VerSeg: Hij is wel degelijk gestolen hoor.
                      @Purlut: Mijn vriendin heeft haar GSM zo ingesteld dat als er een nieuwe sim-kaart geplaatst wordt, de GSM automatisch een bericht naar mij stuurt met het nummer van de ‘nieuwe eigenaar’.
                      Ze zouden beter een systeem vinden dat die dan 10.000 Volt op hun poten zet.
                      Ik hoop alleen, dat als je dat nummer doorkrijgt er ook iets mee bent ... je kan nog vervolgd worden wegen inbreuk op de privacy hier in dit apenland omdat ge het niet op een legale manier bekomen bent (via gerechtelijke instanties).
                      Ge kunt ook op een eerlijke koper vallen natuurlijk die deze GSM via eBay kocht.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: De truc met de appelsienen...

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Als je bij Mobistar zit kunt ge dat vergeten ... die werken daar niet aan mee.
                        Enige oplossing is een pincode zetten in de GSM die nodig is als de sim-kaart wordt gewisseld ... zoiets is ook vrij blokkerend van zodra je de sim-kaart laat blocken.
                        Ik meende toch ergens gehoord of gelezen te hebben dat dit wel gaat, maar het opgeven ven een GSM-nummer (serie-nummer) is niet gekoppeld aan de telefoniemaatschappij. Ik bedoel met GSM-nummer effectief het serienummer.
                        Trouwens in meen te herinneren dat dit nationaal beheerd wordt. Zal eens opzoeken thuis ...
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

                        Comment


                        • #13
                          Re: De truc met de appelsienen...

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Als je bij Mobistar zit kunt ge dat vergeten ... die werken daar niet aan mee.
                          Enige oplossing is een pincode zetten in de GSM die nodig is als de sim-kaart wordt gewisseld ... zoiets is ook vrij blokkerend van zodra je de sim-kaart laat blocken.
                          Op de Mobistar website zeggen ze nogthans dat ze het wel doen
                          Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                          "Casu Consulto - Modo Fac"

                          Comment


                          • #14
                            Re: De truc met de appelsienen...

                            Ik heb ooit hetzelfde meegemaakt, maar dan met kleingeld dat de grond op ging in plaats van appelsienen.
                            Ik was zelf niet het slachtoffer, maar wel een oudere heer.

                            Aangezien die gasten met 3 waren en er nogal breedgeschouderd uitzagen heeft niemand iets durven zeggen. De hele wagon zat vol met zwijgers (het was druk op dat moment).

                            Ik heb me nog wel 3 dagen slecht gevoeld omdat ik niet ben durven tussenkomen. Maar het mes tussen de ribben was wel een beeld dat op dat moment ook in mijn hoofd rond spookte...

                            Comment


                            • #15
                              Re: De truc met de appelsienen...

                              Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
                              Op de Mobistar website zeggen ze nogthans dat ze het wel doen
                              Een GSM kan je blokkeren aan de hand van het IMEI-nummer. Volgens de website van Mobistar moet je dit nummer aan de politie geven.
                              Ik ken anders al mensen die hun GSM willen blokkeren hebben maar Mobistar blokkeert dan enkel de simkaart, niet de GSM.
                              Misschien is het ondertussen weer veranderd maar medewerking van die gasten verwacht ik niet al te veel.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X