Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spirit Island

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Spirit Island

    Speciaal eentje voor Ann, voor al de mooie tips !




    Aangepaste versie

    Last edited by RDB; 28 maart 2010, 14:14.
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

  • #2
    Re: Spirit Island

    Een plaatje die rust uitstraalt. Zalig
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

    Comment


    • #3
      Re: Spirit Island

      Helemaal af Ryan
      Schitterend plaatje met een heerlijk overzicht en meerdere rustpunten in de foto... Super

      Groeten
      Mipstoo

      Comment


      • #4
        Re: Spirit Island

        Mooie plaat Wel een beetje jammer van de deels uitgebrande wolken.
        David Leemans
        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Spirit Island

          Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
          Mooie plaat Wel een beetje jammer van de deels uitgebrande wolken.
          Dit heeft volgens mij geen enkele invloed op het kijkgenot. Ze trekken de aandacht niet en zonder photoshop valt er hier niets aan te doen. Zeker met de contrast verschillen in de foto. Volgens mij zitten de zones helemaal juist en mag een foto niet op elk technisch foutje afgerekend worden.

          Groeten
          Mipstoo

          Comment


          • #6
            Re: Spirit Island

            Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht
            Dit heeft volgens mij geen enkele invloed op het kijkgenot. Ze trekken de aandacht niet en zonder photoshop valt er hier niets aan te doen. Zeker met de contrast verschillen in de foto. Volgens mij zitten de zones helemaal juist en mag een foto niet op elk technisch foutje afgerekend worden.

            Groeten
            Mipstoo
            Daarin verschillen we dan van mening. De foto is meer dan interessant genoeg....de compositie spreekt me aan en de kleuren zijn natuursgetrouw. Als je de foto helemaal tot in de puntjes wil verzorgen moet je overbelichting(verlies van detail) proberen te voorkomen.Hier had TS waarschijnlijk enkel plaatselijk het contrast wat hoeven opkrikken en de lucht ongemoeid gelaten. Durf bijna wedden dat het originele bestand wel detail in de bleekste delen laat zien of terug te halen zijn.
            Zonder photoshop of andere software lukt dit zoals je zegt waarschijnlijk niet....maar ook TS schuwd software helemaal niet. Kadertje toevoegen ,tekst bijplaatsen contrast en kleuren bijwerken zijn ook allemaal nabewerkingen om de foto wat mooier te maken. Indien hij nog een extra stapje had gedaan was de foto helemaal perfect geweest.

            Wat ik niet zeg is dat de foto mislukt of lelijk of slecht is hé....hij is nu reeds veel beter dan de middenmaat op showcase landschappen.
            Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
            http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

            Comment


            • #7
              Re: Spirit Island

              prachtige opname en vind de wolken niet uitgebrand, op zijn meest iets overbelicht.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Spirit Island

                Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                Als je de foto helemaal tot in de puntjes wil verzorgen moet je overbelichting(verlies van detail) proberen te voorkomen.Hier had TS waarschijnlijk enkel plaatselijk het contrast wat hoeven opkrikken en de lucht ongemoeid gelaten.
                Je hebt gelijk maar maar al te vaak wordt er hier eerst gekeken naar de technische punten, alsof er een checklist wordt afgelopen:
                • Horizon
                • Overbelichting
                • Onderbelichting
                • Saturatie
                • verscherping

                Terwijl je hier van een perfecte compositie spreekt met een hoge realiteitsweergave, sprankelende kleuren en vooral, een gevoel dat de foto overbrengt.
                Dat vind ik jammer

                Dit is geen aanval op Dleemans, want hij heeft gelijk. Maar al te vaak worden deze punten opgenoemd terwijl ze niet altijd storend zijn en heel soms zelfs een meerwaarde hebben.

                Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE
                Wat ik niet zeg is dat de foto mislukt of lelijk of slecht is hé....hij is nu reeds veel beter dan de middenmaat op showcase landschappen.
                Daar zijn we het dan helemaal over eens

                Groeten
                Mipstoo

                Comment


                • #9
                  Re: Spirit Island

                  Een mooie foto. zeer mooi van compo mooi van kleur. en voor mij zijn die wolken prachtig hier: ze trekken net niet te veel aandacht , maar maken het geheel af.
                  mvg Danny

                  Comment


                  • #10
                    Re: Spirit Island

                    Even mijn checlist overlopen ...
                    Eindconclusie: knappe foto
                    (de rozen met de doornen nemen )

                    Comment


                    • #11
                      Re: Spirit Island

                      Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht
                      maar al te vaak wordt er hier eerst gekeken naar de technische punten, alsof er een checklist wordt afgelopen:
                      • Horizon
                      • Overbelichting
                      • Onderbelichting
                      • Saturatie
                      • verscherping
                      das nog maar de helft hoor)(.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Spirit Island

                        Mooi, al vind ik de voorgrond wat te donker.
                        Geen recente foto overigens, Maligne lake is nog helemaal bevroren tot omstreeks mei..
                        Flickr
                        Sigma Sd14; Sigma 50mm f2.8; Sigma 10-20mm; Sigma dp1;Sigma dp2

                        Comment


                        • #13
                          Re: Spirit Island

                          Klasse
                          mvg,
                          Ludo V.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Spirit Island

                            Ik hou hiervan!!
                            "Just do it !"

                            http://jr52.be/index.html

                            Comment


                            • #15
                              Re: Spirit Island

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              das nog maar de helft hoor)(.
                              grt,bouk.
                              Inderdaad..Er is meer nodig dan dat als je echt meer wil..

                              Ik vind deze foto een zeer knappe foto met veel diepte..Ik had me op deze wel eens willen botvieren want ik denk zoals Peter al aangaf da uit het origineel nog veel meer te halen is.
                              Mvg, Pascal,Schoonspikke
                              Als je schiet..schiet dan raak!
                              500 PIXHuawei P30 PRO

                              Comment

                              Working...
                              X