Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

laptop in den Aldi

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • laptop in den Aldi

    Zaterdag komt de Aldi met een nieuwe laptop. 15,6 inch scherm, 1.3 GHz, 2 MB L2 cache,
    FSB 800 MHz) met een LED backlight display met HD resolutie, aan een slordige 700 euro.
    Zijn er hier mensen die kunnen inschatten of de specificaties een beetje in orde zijn voor
    fotobewerking en zo?
    (Zelf heb ik even zo veel verstand van pc's als een abrikoos van atletiek.)

  • #2
    Re: laptop in den Aldi

    Wat is het suikergehalte?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: laptop in den Aldi

      Inderdaad, je laatste regel klopt wel : je vermeldt de minst belangrijke zaken, maar niet hoeveel werkgeheugen, grootte van de harde schijf en of er een apparte grafische kaart in zit.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: laptop in den Aldi

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        en of er een apparte grafische kaart in zit.
        Hoeveel laptops heb jij zo al gezien die dat hebben?
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: laptop in den Aldi

          Ik heb dit ook even bekeken.
          De grafische kaart is een instapmodel
          de optische lerzer/schrijver is extern (echt niet handig)
          op de medion website staat hij voor 599 aangekondigd en in den aldi voor net geen 700 .raar vind ik dat.
          www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

          Comment


          • #6
            Re: laptop in den Aldi

            wat ik nog vanbuiten weet door vanmorgend in de file even vlug het boekje door te nemen, en deels door op de aldi site te spieken

            tgaat volgens mij om een laptop à la Macbook air. "Superlicht en dun" maar toch nog groot scherm, vandaar ook de zeer lichte processor.
            Hij heeft 4GB ram geheugen, 500GB HDD en ATI HD4530 met 512mb dedicated GDDR2 geheugen

            lijkt mij niet zo slecht, alleen weet ik totaal niet hoe die processor presteert, ik denk dat je sowieso voor fotobewerkingen, eerder iets anders moet zoeken
            2,35kg is nu ook niet bepaald licht voor een ultra slanke notebook, mijn macbook pro weegt amper iets meer
            Last edited by Matthias; 23 maart 2010, 12:07.
            5DmkIII en wat glas

            Comment


            • #7
              Re: laptop in den Aldi

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Hoeveel laptops heb jij zo al gezien die dat hebben?
              Ik al veel, en als ik me niet vergis zal nete er ook al genoeg gezien hebben.

              Jij blijkbaar niet

              Het bestaat wel degelijk, de betere laptops hebben behalve het moederbord ook een
              grafische kaart die via een slot op het moederbord aangesloten zit.
              Dit zorgt ervoor dat je kan kiezen tussen een ati of nvidia chipset.
              Denk maar aan de hp elitebooks of de portable workstations

              Ik ga mij niet uitspreken over de kwaliteit van die medion laptops maar mijn mening
              is dat je schoenen haalt in een schoenwinkel, vlees haal je bij de beenhouwer, brood bij de bakker, en een laptop.. mja.. je begrijpt het vast wel
              Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

              Comment


              • #8
                Re: laptop in den Aldi

                Oorspronkelijk geplaatst door spyro Bekijk bericht
                mijn mening
                is dat je schoenen haalt in een schoenwinkel, vlees haal je bij de beenhouwer, brood bij de bakker, en een laptop.. mja.. je begrijpt het vast wel
                wordt die laptop daar beter van!
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: laptop in den Aldi

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  wordt die laptop daar beter van!
                  grt,bouk.
                  de laptop misschien niet, maar de na-service....
                  Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: laptop in den Aldi

                    De CPU is niet van de snelste (bussnelheid 800MHz).
                    Het is een echte "low end" laptop.
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

                    Comment


                    • #11
                      Re: laptop in den Aldi

                      Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                      Zaterdag komt de Aldi met een nieuwe laptop. 15,6 inch scherm, 1.3 GHz, 2 MB L2 cache,
                      FSB 800 MHz) met een LED backlight display met HD resolutie, aan een slordige 700 euro.
                      Zijn er hier mensen die kunnen inschatten of de specificaties een beetje in orde zijn voor
                      fotobewerking en zo?
                      (Zelf heb ik even zo veel verstand van pc's als een abrikoos van atletiek.)
                      imho doudeke: liggen laten en koop je iets deftigs.
                      Ik ga me nu niet echt populair maken maar zo'n dingen zijn bedoeld voor mensen
                      die niet veel kunnen investeren en toch "iets" willen hebben.
                      Dat is geen schande natuurlijk, wie ben ik maar mijn verstand zegt me dat toch
                      Last edited by theokus; 23 maart 2010, 13:21.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: laptop in den Aldi

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Hoeveel laptops heb jij zo al gezien die dat hebben?
                        Veel, en mijnen euh... dik twee jaar oude laptop heeft er ook eentje. Die werkt dus mee in CS, en dat merk je wel.
                        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                        www.musicinframe.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: laptop in den Aldi

                          De nieuwste Intel® Smart Cache Hyper-Threading-technologie:
                          Intel® Core™ i3-350M processor (2.26 GHz, 3 MB L2-cache, 1066 MHz FSB)

                          15,6" (40 cm) LED Backlight beeldscherm met HD-resolutie (1366 x 768 pixels)
                          in 16:9-breedbeeldformaat

                          NVIDIA® GeForce® 310M DirectX® 10 met 512 MB geheugen,
                          digitale HDMI audio/video-uitgang, Intel® HD Video en NVIDIA® Optimus-technologie

                          werkgeheugen van 4 GB DDR3 SDRAM (1)

                          500 GB S-ATA harde schijf

                          8 x multi-standaard cd-/dvd-brander met dvd RAM- en dual layer-ondersteuning (2)

                          eSATA-aansluiting voor een snelle datatransfer

                          Wireless LAN IEEE 802.11 n-Standard Technologie tot 300 Mbit/s, 802.11 b/g compatibel (3)

                          Netwerkcontroller Gigabit LAN (10/100/1000 Mbit/s)

                          MultiTOUCHpad

                          geïntegreerde 1.3 megapixels webcam met microfoon

                          multikaartlezer SD, MMC, MS en MS PRO (kaarten niet inbegrepen)

                          High Definition Audio met 2 luidsprekers Dolby Advanced Audio™ gecertificeerd (4)

                          krachtige Li-ion accu met 8 cellen

                          vele aansluitmogelijkheden

                          compleet softwarepakket met Windows® 7 Home Premium
                          (OEM-versies voorgeïnstalleerd en/of op cd/dvd resp. Recovery-dvd of -cd)
                          Dus euh... 2,26 GHz dualcore met 4 GB en 310M graka, en da's zowat vergelijkbaar met een core 2 duo P9500 en Radeon HD 4570 of zo iets. Ruim voldoende. Ik kan op een tragere AMD 64 3500+ (2,19 GHz klok) met 2 GB geheugen en een Radeon X1100 wel foto's van mijn 5DII bewerken, al begint dat op het randje te worden om echt vlot te werken.

                          Waar je echter wel moet op letten: de schermkwaliteit! Als dat zo'n goedkoop TN paneeltje is dat al vrij snel kleurafwijkingen geeft als je er niet haaks op kijkt, dan kan je de foto's wel 'processen', maar of de kwaliteit dan in orde gaat zijn...???
                          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                          www.musicinframe.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: laptop in den Aldi

                            Ik heb sedert september een laptop van den Aldi. Wel met een Core 2 duo CPU aan 2 en een beetje GHZ. Het OS is Win7 64 bit en LR2.6 in combinatie met CS3 draait hier als een (trage) TGV. Zeer tevreden over. En wat de na service betreft. Ik denk dat er weinig computer winkels zijn waar ze zelf aan een laptop werken. Meestal bij een probleem terug naar de fabriek of terug naar fabrieksinstellingen. Als je echt na service on site wil best een desktop nemen bij de plaatselijke PC boer
                            Comfortably numb with my Pentax

                            Comment


                            • #15
                              Re: laptop in den Aldi

                              Oesje... alweer een andere laptop blijkbaar:

                              500 GB S-ATA harde schijf
                              4 GB DDR2 SDRAM werkgeheugen (1)
                              9-cellen Li-Polymer accu
                              superslank design
                              Intel® Pentium® energiebesparende processor SU4100 met zeer lange autonomie (1.3 GHz, 2 MB L2 cache, FSB 800 MHz)

                              40 cm/15,6" LED-Backlight display met HD-resolutie (1366 x 768 pixels)

                              ATI Mobility Radeon™ HD 4530 DirectX® 10 met 512 MB GDDR2 geheugen en digitale HDMI audio-/video-uitgang
                              Voor 't scherm dezelfde opmerking. De rest is iets minder qua prestaties maar wel lekker zuinig. Al zou ik qua prestaties eerder proberen nog eentje van die voorgangers uit mijn vorige post op de kop te tikken. Die staan er tegenwoordig soms nog wel eens...
                              Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                              www.musicinframe.be

                              Comment

                              Working...
                              X