Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waterclouds...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waterclouds...

    Een HDR resultaat van 5 foto's met 1 stop verschil...
    I know...it might be over the top, but I like it...




    Alvast bedankt voor het bekijken en feel free to comment...
    Last edited by Smoothvibes; 23 maart 2010, 11:43. Reden: Foto vergroot tot 900pixels langste zijde...

  • #2
    Re: Waterclouds...

    Het heeft idd wel wat, maar toch had ik hem graag wat groter gezien om te kunnen beoordelen . Langste zijde 900px...

    Groeten
    Misptoo

    Comment


    • #3
      Re: Waterclouds...

      Bij deze...

      Comment


      • #4
        Re: Waterclouds...

        De compo trekt mij wel aan, zo met die weerspiegeling. Maar de kleuren zijn voor net wat te .
        mvg Danny

        Comment


        • #5
          Re: Waterclouds...

          Oorspronkelijk geplaatst door Smoothvibes Bekijk bericht
          Een HDR resultaat van 5 foto's met 1 stop verschil...
          Als die uitgebrande lucht de bedoeling was had je aan 1 foto genoeg gehad.

          groetjes,

          Comment


          • #6
            Re: Waterclouds...

            Oorspronkelijk geplaatst door rubenknockaert Bekijk bericht
            Als die uitgebrande lucht de bedoeling was had je aan 1 foto genoeg gehad.

            groetjes,
            Ik vond dit wel mooi als beeld, ja...jij dus niet...
            Maar ik maak graag beelden die ik mooi vind, niet de beelden waar alles perfect binnen de regels van de kunst MOET vallen.
            Ik werk nog steeds vanuit mijn buikgevoel...en dat zal ook zo blijven!
            Daarom werk ik ook niet echt in opdracht, tenzij op hun eigen risico dat ze mijn werk niet goed vinden.

            Maar bij die ene foto waarbij de lucht er 'ongeveer' zo uitziet, is de hele wei met paaltjes zwart! Bij die ene waar de wei deftig opstaat qua belichting, is de lucht volledig uitgeblankt zonder de minste aftekening van wolken...
            Vandaar die twee en de drie die ertussen liggen.

            Met een extreme graduele grijsfilter (ND) zou je nog kunnen proberen, maar de zon scheen echt zeer fel door de wolken!
            Een soortgelijk beeld had jij met mijn materiaal niet kunnen maken door middel van 1 foto, denk ik...maar ja, ik ken er dan ook niet veel van...

            Bedankt voor het kijken en reageren...

            Comment


            • #7
              Re: Waterclouds...

              Oorspronkelijk geplaatst door Smoothvibes Bekijk bericht
              Maar ik maak graag beelden die ik mooi vind ...
              Dat is en blijft nog altijd het belangrijkste echt waar ...
              Maar als je post, dan mag je je verwachten aan commentaren en kritiek (zeker in SC) hé.


              OT : ik hou ook wel van de compo, vooral met het plasje water, de spiegeling en de afdruk van die tractorbanden !
              Maar ook voor mij : beetje overdaad in de bewerking.

              greetz
              Cheeta
              Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
              flickr

              Comment


              • #8
                Re: Waterclouds...

                Oorspronkelijk geplaatst door Cheeta Bekijk bericht
                Dat is en blijft nog altijd het belangrijkste echt waar ...
                Maar als je post, dan mag je je verwachten aan commentaren en kritiek (zeker in SC) hé.


                OT : ik hou ook wel van de compo, vooral met het plasje water, de spiegeling en de afdruk van die tractorbanden !
                Maar ook voor mij : beetje overdaad in de bewerking.

                greetz
                Cheeta
                Ik vind kritiek ok...
                Bij deze sorry als mijn reactie boos zou overkomen, Ruben...
                Ik dacht, toch effe reageren.

                Maar ja, ik weet dat de bewerking er over is, maar hoe gaat dat als je iets nieuw leert kennen...? Bij mij toch als autodidact, ook bij photoshop vroeger, overdrijf ik in het begin en wanneer het me een beetje meer eigen wordt, zwak ik het af...
                Heyhey, al doende leert men!

                Maar ik vind het nog steeds een mooi beeld, zonder aan de realiteit te denken...!
                Bedankt voor het reageren en kijken...

                Comment


                • #9
                  Re: Waterclouds...

                  Erover, ja. overbelicht in de wolken, ja.
                  Maar toch een goeie compo en de sfeer die je ermee creert overstijgt imo de eerder gemelde kritieken.
                  Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                  "Casu Consulto - Modo Fac"

                  Comment


                  • #10
                    Re: Waterclouds...

                    Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
                    Erover, ja. overbelicht in de wolken, ja.
                    Maar toch een goeie compo en de sfeer die je ermee creert overstijgt imo de eerder gemelde kritieken.
                    Merci, mijn dag is goed...
                    Iemand die het gewoon een sfeervol beeld vind...me happy...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Waterclouds...

                      wel een mooi beeld, al zie ik maar 1 paaltje met een schaduw.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Waterclouds...

                        Jaren terug vond ik die over-the-top tonemapping ook heel gaaf, maar inmiddels ben ik daar een beetje van teruggekomen. Exposure blending zou hier beter werken en een mooier plaatje opleveren in mijn ogen. De compositie is wel heel mooi namelijk!
                        Flickr
                        Sigma Sd14; Sigma 50mm f2.8; Sigma 10-20mm; Sigma dp1;Sigma dp2

                        Comment

                        Working...
                        X