Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lekker en in den Aldi

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lekker en in den Aldi

    PCFoods.
    Druiven zonder pit uit????
    India.

    Ze zijn niet wijs.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

  • #2
    Re: Lekker en in den Aldi

    En wat is het verschil met een camera uit Japan of een zonnekap uit China? Leica niet goed genoeg? Of te duur? Voila, daar heb je meteen de reden!
    De meeste fotografen vinden Leica te duur, wel sommige mensen die in de Aldi kopen vinden €2 voor een trosje druiven uit de Delhaize ook te duur. Mogen ze dan geen druiven eten?
    Last edited by kourni; 22 maart 2010, 23:31.

    Comment


    • #3
      Re: Lekker en in den Aldi

      Oorspronkelijk geplaatst door kourni Bekijk bericht
      En wat is het verschil met een camera uit Japan of een zonnekap uit China? Leica niet goed genoeg? Of te duur? Voila, daar heb je meteen de reden!
      De meeste fotografen vinden Leica te duur, wel sommige mensen die in de Aldi kopen vinden €2 voor een trosje druiven uit de Delhaize ook te duur. Mogen ze dan geen druiven eten?
      Spanje, Italië en andere warme landen staan ook vol druiven...
      Wat heeft dat niet gekost aan vervoer en aan vervuiling die ermee gepaard gaat
      om die spullen uit India naar hier te krijgen?
      Ik hoop ook niet dat ze gekweekt zijn in de buurt van Bhopal.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Lekker en in den Aldi

        Ik ben net terug van Panama. Ben er een depannage gaan doen aan boord van een schip dat onderweg is vanuit Valpairiso (Chili) en geladen is met 8000 ton druiven. Deze druiven waren niet pitloos.
        Temperatuur van de lading is 0.0°C . Brandstofverbruik van het schip = 23 dagen @ 70 ton fuel/dag.
        Desondanks worden de Chileense druiven goedkoper verkocht dan Italiaanse druiven.
        Zo komen er ook scheepsladingen appelen vanuit Chili naar hier terwijl onze boeren de appelen laten rotten omdat de pluk te duur is.

        Comment


        • #5
          Re: Lekker en in den Aldi

          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
          Ik ben net terug van Panama. Ben er een depannage gaan doen aan boord van een schip dat onderweg is vanuit Valpairiso (Chili) en geladen is met 8000 ton druiven. Deze druiven waren niet pitloos.
          Temperatuur van de lading is 0.0°C . Brandstofverbruik van het schip = 23 dagen @ 70 ton fuel/dag.
          Desondanks worden de Chileense druiven goedkoper verkocht dan Italiaanse druiven.
          Zo komen er ook scheepsladingen appelen vanuit Chili naar hier terwijl onze boeren de appelen laten rotten omdat de pluk te duur is.
          OK ik kan volgen
          Maar ik ben bereid om meer te betalen hoor
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Lekker en in den Aldi

            terwijl onze boeren de appelen laten rotten omdat de pluk te duur is
            dat komt door onze schandalig hoge loonkosten.

            Comment


            • #7
              Re: Lekker en in den Aldi

              dat komt door onze schandalig hoge loonkosten.
              Je wil toch dat iedereen een eerlijk loon krijgt? Volgens mij is de loonkost bij ons correct maar moeten die plukkers in Chili voor een aalmoes werken.
              Homo Sapiens Pentaxiensis

              Comment


              • #8
                Re: Lekker en in den Aldi

                Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                dat komt door onze schandalig hoge loonkosten.
                Als alles niet zo schandalig duur zou zijn en ik met de helft van mijn loon kan doen waar ik nu mijn ganse loon voor nodig heb dan mogen ze gerust iets aan die loonkost doen.
                Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
                http://album.zoom.nl/user/lindberg/

                Comment


                • #9
                  Re: Lekker en in den Aldi

                  Oorspronkelijk geplaatst door erwin Bekijk bericht
                  Als alles niet zo schandalig duur zou zijn en ik met de helft van mijn loon kan doen
                  als alles de helft goedkoper zou worden, lever ik zo de helft van mijn loon in.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lekker en in den Aldi

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    als alles de helft goedkoper zou worden, lever ik zo de helft van mijn loon in.
                    grt,bouk.
                    En dan blijven we voor 't grootste stuk met hetzelfde probleem zitten... die Chileense boeren werken dan nog steeds aan een dagtarief dat wij per 5 minuten verdient hebben.


                    PS: trouwens pitloze druiven... hoe planten ze dan volgend jaar die dingen als ze geen zaad hebben? Want dat zijn de pitten toch hè!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lekker en in den Aldi

                      pitloze druiven verkopen ze toch al lang, ook in den Delhaize

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lekker en in den Aldi

                        Uit elke druif die pitjes halen... je moet het maar zien zitten.
                        Indiërs zijn geduldige mensen.

                        Canon EOS 5DmkII | Canon Speedlight 580EX | Canon 50mm F1.4 - Canon 24-70mm F2.8 L - Canon 70-200mm F2.8 IS L

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lekker en in den Aldi

                          Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
                          En dan blijven we voor 't grootste stuk met hetzelfde probleem zitten...
                          aha....
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lekker en in den Aldi

                            Waar denk je dat het veevoer (soya, mais...) van ons inheems vee (kippen, varkens, koeien) vandaan komt ?

                            Die leven niet enkel op gras van de lokale wei.

                            t Beste is om biologisch, veggie en fair trade te kopen, zo weinig mogelijk met de auto te rijden, niet met het vliegtuig te vliegen enz, maar niet veel mensen kunnen dat.
                            Canon-man. Concerten en natuur.
                            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lekker en in den Aldi

                              Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
                              En dan blijven we voor 't grootste stuk met hetzelfde probleem zitten... die Chileense boeren werken dan nog steeds aan een dagtarief dat wij per 5 minuten verdient hebben.


                              PS: trouwens pitloze druiven... hoe planten ze dan volgend jaar die dingen als ze geen zaad hebben? Want dat zijn de pitten toch hè!
                              Druiven worden niet voortgekweekt op basis van zaad, maar op basis van enten.
                              Canon-man. Concerten en natuur.
                              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                              Comment

                              Working...
                              X