Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

van ADSL modem nr VDSL modem (beide draadloos) vr MAC gebruiker

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • van ADSL modem nr VDSL modem (beide draadloos) vr MAC gebruiker

    Wie heeft er enige ervaring met overschakeling van ADSL draadloze modem naar VDSL2 draadloze modem van Belgacom als MAC gebruiker.

    Had via een site de download- en uploadsnelheid van mijn internet kunnen checken.
    Mijn internet snelheid had zeker niet de aangegeven snelheid die Belgacom opgaf .
    Heb hiervoor dan gebeld, nu bleek volgens Belgacom dat het aan mijn modem lag en dat ze mij een VDSL2 draadloze modem (gratis) zullen bezorgen.
    Volgens hen zou het totaal geen probleem zijn om deze aan te sluiten aan een MAC.
    Maar heb hier en daar al wat gehoord over Belgacom en zijn kennis.

    Graag jullie ervaring en/of raad/tips
    groetjes Ingrid


  • #2
    Re: van ADSL modem nr VDSL modem (beide draadloos) vr MAC gebruiker

    De snelheid die Belgacom opgeeft is de maximale theoretische snelheid. Het hangt af van de afstand tot aan de centrale. De snelheid zakt naarmate je verder van de centrale woont.
    Is het geen modem/router die je niet aan je mac moet hangen en dus niet moet configureren? Iets anders zou ik niet willen.

    Comment


    • #3
      Re: van ADSL modem nr VDSL modem (beide draadloos) vr MAC gebruiker

      Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
      .

      Graag jullie ervaring en/of raad/tips
      De routers van Belgacom zuigen big time, op de vdsl router iets gaan aanpassen is niet evident (na lang zoeken in geslaagd, maar toch).
      Alleen surfen (draad en draadloos) is geen probleem, maar als je wat meer wil (port forwarding etc.) is het en ander paar mouwen.
      Trouwens, Belgacom zou een aanklacht moeten krijgen voor het aantal wireless routers dat onbeveiligd door hun techniekers achtergelaten werd.

      Comment


      • #4
        Re: van ADSL modem nr VDSL modem (beide draadloos) vr MAC gebruiker

        heb onlangs op het werk zo'n BBox 2 geïnstalleerd.
        Welk type pc daar achter hangt, speelt geen rol (Windows, linux, OS X, ...). Veel meer dan je login invullen, en je draadloos netwerk beveiligen hoef je niet te doen.

        De interface bulkt wel niet van de duidelijkheid (heb wat moeten zoeken om de router en de DHCP in de IP-range te krijgen die ik wil), maar uiteindelijk lukt het wel.
        Zeggen dat die routers "zuigen" omdat de interface niet 100% is, vind ik er wel wat over.
        Die dingen doen gewoon wat ze moeten doen...

        En mocht je een fout maken : duw 15 seconden op de reset-knop, en je hebt terug de fabrieksinstellingen...

        Wel zorgen dat je de hardware goed installeert (VDSL gebruikt andere splitters dan ADSL), maar alles zit in de doos...

        Op userbase kan je een tooltje vinden om je lijn eens te testen (geeft o.a. een "berekende" afstand tot de centrale aan) : link.

        Die VDSL2 moeten ze wel activeren op de centrale. Die Bbox 2 is zowel bruikbaar voor ADSL als VDSL(2). Dus eerst de nieuwe modem installeren, en dan Belgacom je lijn laten aanpassen...
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • #5
          Re: van ADSL modem nr VDSL modem (beide draadloos) vr MAC gebruiker

          Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          heb onlangs op het werk zo'n BBox 2 geïnstalleerd.
          Welk type pc daar achter hangt, speelt geen rol (Windows, linux, OS X, ...). Veel meer dan je login invullen, en je draadloos netwerk beveiligen hoef je niet te doen.

          De interface bulkt wel niet van de duidelijkheid (heb wat moeten zoeken om de router en de DHCP in de IP-range te krijgen die ik wil), maar uiteindelijk lukt het wel.
          Zeggen dat die routers "zuigen" omdat de interface niet 100% is, vind ik er wel wat over.
          Die dingen doen gewoon wat ze moeten doen...

          En mocht je een fout maken : duw 15 seconden op de reset-knop, en je hebt terug de fabrieksinstellingen...

          Wel zorgen dat je de hardware goed installeert (VDSL gebruikt andere splitters dan ADSL), maar alles zit in de doos...

          Op userbase kan je een tooltje vinden om je lijn eens te testen (geeft o.a. een "berekende" afstand tot de centrale aan) : link.

          Die VDSL2 moeten ze wel activeren op de centrale. Die Bbox 2 is zowel bruikbaar voor ADSL als VDSL(2). Dus eerst de nieuwe modem installeren, en dan Belgacom je lijn laten aanpassen...
          BEDANKT

          heb wat moeten zoeken om de router en de DHCP in de IP-range te krijgen die ik wil), heb je daar zoveel verschil in, zijn nogal ne leek in zulke zaken

          donderdag zouden ze de modem leveren en vrijdag activeren, hoop dat het zonder teveel rompslomp zal verlopen, is toch altijd afwachten, 't is altijd als je het vraagt aan de desbetreffende mensen van verkoop, van geen problemen, normaal moet het lukken
          groetjes Ingrid

          Comment


          • #6
            Re: van ADSL modem nr VDSL modem (beide draadloos) vr MAC gebruiker

            Hoef je je als thuisgebruiker niets van aan te trekken.
            Op het werk krijgen de PC's een IP langs de DHCP van de router, maar alle printers hebben vaste IP's. Die router staat normaal op 192.168.1.1 (dacht ik), maar op het werk hadden ze dat voor de een of andere reden aangepast naar 192.168.101.240.
            Misschien was dat het standaard-adres van die oude router.
            Ik heb de nieuwe router dus ook op dat bereik geplaatst, anders mocht ik alle printers (en de installaties ervan) herdoen (de server moet nog toekomen...).

            Thuis hoef je je daar dus niets van aan te trekken. Op de modem zou ook een truuck zitten om alles automatisch te laten verlopen (dus zelfs login en paswoord haalt hij dan zelf binnen), maar ik heb het zelf ingegeven (gaat een stuk sneller).

            En je heb inderdaad nogal wat IP's ja...
            Voor netwerkgebruik is dat meestal 192.168.0.x (voor kleine netwerken) en 10.x.x.x (voor het grotere geschut), maar daar zit blijkbaar wel wat "rek" op.
            Groeten,

            Polleke

            Comment


            • #7
              Re: van ADSL modem nr VDSL modem (beide draadloos) vr MAC gebruiker

              je modem krijg je nu effectief gratis als je thuis kan overschakelen op een centrale die VDSL2 aankan , je aansluitingskosten door een technieker wordt wel aangerekend ( normaal 99,00 euro...ik moet m'n factuur nog krijgen ).
              Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

              Comment


              • #8
                Re: van ADSL modem nr VDSL modem (beide draadloos) vr MAC gebruiker

                @ iedereen bedankt vr de info.
                ben juist terug online, gisteren hadden ze de modem geleverd moest enkel tot vandaag +/- 18.00 u wachten om terug op ht internet te kunnen.
                Buiten het wachten, is het allemaal redelijk vlot gegaan.
                We hebben geen technieker nodig gehad, zelf opgelost, dus geen kosten
                groetjes Ingrid

                Comment

                Working...
                X