Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The Subway

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • The Subway

    In een minder bezocht deel van Zion, aan de Kolob Terrace, heb je een schitterende hike naar "The Subway". Een schitterende, maar stevige wandeling door onherbergzaam terrein en enkel toegankelijk na het verkrijgen van een "permit".
    Na een steile afdaling van een 800m en een 5 kilometer lange ploeter tocht door de rivier North Creek kom je op een magische plaats die "The Subway" heet. Een slot canyon waar het water naar beneden stroomt langs kleinere plassen, een plaats dagelijks door maximaal 50 mensen kan bezocht worden en waar prachtige foto's van bestaan.

    Na ons de dag er voor goed geïnformeerd te hebben zijn we de volgende dag goed voorbereid met volle goede moed vertrokken in een stralende zon. Gelukkig maar, want het risico voor een flash flood is hier tamelijk groot omdat je 10km lang in een canyon door de rivier wandelt.

    De prachtige wandeling vraagt veel uithoudingsvermogen en zonder het juiste materiaal is het al aardig moeilijk om het tot een goed eind te brengen. Gelukkig waren we overal op voorzien, wat niet altijd gemakkelijk was met een fotorugzak van kilo's op je rug. Onderweg gelukkig mensen tegengekomen die ervaring met de wandeling hadden en dat hield gelukkig het tempo hoog.

    Net enkele honderden meters voor de subway, op het einde van de heentocht begon de miserie. Een storm die losbrak verderop en al snel ter plaatse was. Heel wat mensen keren op dat moment gewoon om, het gevaar kennende en niet hun leven willen riskeren. Wij... gaan gewoon door... geen sprake van dat ik deze moeilijke trek afgelegd zou hebben zonder ook maar een foto genomen te hebben van het uiteindelijke doel van deze wandeling.

    Dit is dus het resultaat... één van de weinige foto's die gelukt is en nog niet naar wens. Maar door het snel stijgende water, de aanhoudende storm en het zien van de angstige blik op het gezicht va onze ervaren medewandelaars ben ik na het vlug opzetten van statief en nemen van enkele foto's, toch maar voor het hazenpad gegaan. Maar goed ook want de terugtocht was dubbel zo zwaar met het waterniveau verdrievoudigd sinds onze toekomst bij de Subway.

    Ik was blij dat ik de wandeling tot een goed eind had gebracht en die avond kapot van de inspanning. Daarom dat ik toch deze foto met jullie deel, wetende dat het beter had gekund onder andere omstandigheden. Het bewijs nog maar eens dat je tijd nemen om een plaats te verkennen alvorens je zomaar lukraak begint te schieten, voor betere resultaten zorgt.





    Groeten
    Mipstoo
    Last edited by mipstoo; 22 maart 2010, 09:16.

  • #2
    Re: The Subway

    Met de snel veranderende lichtinvallen die je steeds in dit soort canyons hebt was er waarschijnlijk met meer tijd ook meer uit te halen, maar deze is toch al hélemaal niet mis. Ik ben nu dus officieel jaloers Deze iconische plaats bezoeken staat zeker nog op mijn verlanglijstje, maar dan zal ik toch wat aan mijn conditie moeten gaan doen... Voor mij is dit in ieder geval een prachtplaat en een nieuwe motivator... hoewel ik waarschijnlijk pas in 2012 terug die kant op ga. Mooi!
    Web: http://www.hanscouwenbergh.be
    Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

    Comment


    • #3
      Re: The Subway

      Oorspronkelijk geplaatst door parrotman Bekijk bericht
      Met de snel veranderende lichtinvallen die je steeds in dit soort canyons hebt was er waarschijnlijk met meer tijd ook meer uit te halen, maar deze is toch al hélemaal niet mis. Ik ben nu dus officieel jaloers Deze iconische plaats bezoeken staat zeker nog op mijn verlanglijstje, maar dan zal ik toch wat aan mijn conditie moeten gaan doen... Voor mij is dit in ieder geval een prachtplaat en een nieuwe motivator... hoewel ik waarschijnlijk pas in 2012 terug die kant op ga. Mooi!
      Zeker wat conditie nodig en goed op het weerbericht letten Sommige mensen waren 2 keer zo snel uit de canyon dan dat ze er in waren. Maar als je vroeg genoeg vertrekt met voldoende provisie, kun je er een heerlijke dag uitstap van maken op je eigen tempo.

      Tijdens de storm zag je de angst wel op het gezicht van de mensen. Aan de rangerstations maken ze je héél attent op de gevaren van storm, als is het kilometers verderop, en Flash Floods die alles op hun weg meenemen, dus dat ligt ook daar aan maar ik heb nog maar zelden een waterniveau zo snel zien stijgen. Er is natuurlijk ook maar één plaats waar dat water allemaal langs kan

      In ieder geval, ik zou het zo weer over doen en beschouw het, zelfs met de tegenslag, als één van de hoogtepunten van de reis.

      Groeten
      Mipstoo

      Comment


      • #4
        Re: The Subway

        eigenlijk door het spannende verhaal een meerwaarde aan deze opname.
        vind het licht en de kleuren zeer geslaagd.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: The Subway

          Ik vind het fijn om er zo eens op mijn gemak in rond te kijken. Het verhaal er rond is ook
          mooi meegenomen.

          Comment


          • #6
            Re: The Subway

            Mooie compo, kleuren en lichtspeling
            Groetjes Hilde
            http://hildeg.smugmug.com/

            Comment


            • #7
              Re: The Subway

              Jouw tegenslag is eigenlijk een meevaller. Je hebt daadwerkelijk gezien wat deze canyon heeft gemaakt tot wat hij is.
              De foto op zich is ook een meevaller (vind ik) en een mooiere dan die vorige (wat we al konden verwachten).

              Comment


              • #8
                Re: The Subway

                Een mooie foto. mooie kleuren en scherp. Het stromend water heb je ook goed vastgelegd.
                mvg Danny

                Comment


                • #9
                  Re: The Subway

                  Bedankt voor de tijd en comments

                  Leuk ook dat de meesten het verhaal weten te appreciëren, in nu ook. Op het moment zelf heb ik toch wel serieus gebaald dat ik niet wat langer ter plekke kon fotograferen...

                  Groeten
                  Mipstoo

                  Comment

                  Working...
                  X