Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mini SD de Teut Zonhoven op 1 mei 2010

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • mini SD de Teut Zonhoven op 1 mei 2010

    Er is blijkbaar wat belangstelling om iets op het natuurreservaat "de Teut" in Zonhoven te gaan doen.
    De Teut is een prachtig heide gebied wat voor 95% in zijn natuurlijke staat is. Dus niks kunstmatigs en/of aangelegd. Zeker de moeite waard.
    Aangezien ik er ongeveer naast woon en er minstens 1 of 2 keer in de maand ben wil ik wel gidsen.
    In het weekend kan het daar nogal druk zijn. Dus het beste zou zijn op een werkdag maar ik vrees dat dat voor veel mensen niet gaat passen dus ik stel 2 datums voor:

    Vrijdag 23 of Zaterdag 24 April.

    Om het helemaal mooi te maken zouden we daar voor zonsopgang moeten zijn.
    Dus ik stel voor om om 06.00 uur al aanwezig te zijn. 20 minuten lopen naar het mooiste plekje en om 06.30 gaat de zon op (hoop ik).
    Als dit te vroeg is dan om 09.00 uur zodat we toch voornamelijk van het voormiddag licht gebruik kunnen maken.

    Er zijn verschillende wandelroutes in de teut uitgezet varierend van 2.5 tot 13 km.
    Het beste is de route van 6 km. Je moet dan rekenen op 2.5 uur wandelen zonder de stops voor het fotograferen. Dus die tijd mag je gerust verdubbelen. Zal dus een tripje van ongeveer 5 uren worden.
    Behoorlijke wandelschoenen zijn zeker aangeraden van wege het meestal losse zand (en soms plassen en modder) op de wandelpaden.
    Er zijn geen horeca- of sanitaire gelegenheden op de teut. Dus eventuele drank aan- en afvoer zelf te voorzien.

    Iedereen die geinteresseerd is mag mij een PM sturen graag ten laatste zondag 18 arpil.
    Geef even aan welke dag je voorkeur heeft, vrijdag 23 of zaterdag 24 april
    en ook welke tijd, 06.00 uur of 09.00 uur.
    Ik ga dan helemaal alleen democratisch de stemmen tellen en zal jullie meedelen wat het dan wordt.
    Plaats van samenkomst en andere details spreken we dan nog wel af.

    tot ziens op de teut.

    Groeten, Bert
    Last edited by James71; 9 april 2010, 23:45. Reden: datum toegevoegd
    Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
    www.bertofotografie.be

  • #2
    Re: mini SD de Teut Zonhoven

    24 april is onze alg. verg. in Blankenberge gepland.
    Op een andere datum heb ik wel interesse.

    Comment


    • #3
      Re: mini SD de Teut Zonhoven

      Ik heb wel interesse op een andere zaterdag, maar niet op 24/04. Dan zijn we te Blankenberge voor de Algemene Vergadering.
      http://www.photo-patricske.be
      Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

      Comment


      • #4
        Re: mini SD de Teut Zonhoven

        Op een andere dag, geen probleem, maar ik kan niet en te Brussel en in de Teut zijn.
        Je kan evnetueel ook mee op de 4de trip doorheen Brussel: Waar zavel net iets meer dan zand is ...
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #5
          Re: mini SD de Teut Zonhoven

          Sorry, niet goed opgelet.

          1 week verschuiven naar 30 april en 1 mei. ????

          Groeten, Bert
          Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
          www.bertofotografie.be

          Comment


          • #6
            Re: mini SD de Teut Zonhoven

            Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
            Sorry, niet goed opgelet.

            1 week verschuiven naar 30 april en 1 mei. ????

            Groeten, Bert
            Dat is beter. Reken er ook mee dat je tegen die tijd om 6u te laat komt voor zonsopgang.
            Web: http://www.hanscouwenbergh.be
            Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

            Comment


            • #7
              Re: mini SD de Teut Zonhoven

              Oorspronkelijk geplaatst door parrotman Bekijk bericht
              Dat is beter. Reken er ook mee dat je tegen die tijd om 6u te laat komt voor zonsopgang.
              Klopt waarschijnlijk. Volgens de tabellen komt de zon op 1 mei om 06.17 op en duurt de schemering 38 minuten.
              Dus zouden we dan ten laatste om 05.00 op de teut moeten zijn. Beter een half uur te vroeg dan 5 minuten te laat.

              Groeten,

              Bert
              Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
              www.bertofotografie.be

              Comment


              • #8
                Re: mini SD de Teut Zonhoven

                Heel knap initiatief!
                23 en 24 april kan ik sowieso niet.
                Moest je het op 1 mei organiseren, zou ik er mogelijk bij kunnen zijn.
                5 uur in de ochtend op de Teut zijn, betekent hier om 4:15 u ten laatste de deur uit zijn;
                dat is pretty early, maar voor zulke uitstappen sta ik natuurlijk altijd te springen.
                Ik wil al lang naar dat natuurgebied gaan, het kwam er (nog) nooit van, nu ga ik proberen op de kar te springen.
                Onder voorbehoud, mag je mij inschrijven.

                mvg,

                Roland

                Comment


                • #9
                  Re: mini SD de Teut Zonhoven

                  ook voor mij zou 1 mei wel ok zijn

                  laat je mij iets weten als je toch den eerste pakt?

                  groetjes pieter
                  Nikon D7200 + Nikon D3000 + Canon TX

                  Comment


                  • #10
                    Re: mini SD de Teut Zonhoven

                    Een keertje heel vroeg opstaan is geen probleem.
                    Als de zon belooft te komen, dan kom ik ook.
                    Wat wordt het 30 april of 1 mei?
                    30 april is voor mij een werkdag, maar daar moet ik pas zijn om 8.30, en 't is niet zo ver van Zonhoven.

                    Comment


                    • #11
                      Re: mini SD de Teut Zonhoven

                      daar wil ik graag ook eens heen!
                      voor mij is de datum eender alsook het uur dus....laat maar horen wanneer het doorgaat.
                      http://www.jvs-photography.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: mini SD de Teut Zonhoven

                        Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
                        Klopt waarschijnlijk. Volgens de tabellen komt de zon op 1 mei om 06.17 op en duurt de schemering 38 minuten.
                        Dus zouden we dan ten laatste om 05.00 op de teut moeten zijn. Beter een half uur te vroeg dan 5 minuten te laat.

                        Groeten,

                        Bert
                        Waarom geen week vervroegen? Dan kan ik waarschijnlijk mee (wat vanaf 28 april moeilijker wordt wegens geplande verbouwingen) en zal de zon nog wat later opkomen!

                        Groeten,

                        Mark
                        http://markwijnants.zenfolio.com/
                        Canon EOS 5D MarkIII & EOS 7D + EF 50 F1.8 II + EF 16-35L F4 IS USM + EF 24-105L F4 IS USM + EF 100-400L F4.5-5.6 IS USM + GP-E2 GPS Logger + Speedlite 580EX + MacBook Air 13'

                        Comment


                        • #13
                          Re: mini SD de Teut Zonhoven

                          Gezien de reacties die ik via verschillende kanalen gekregen heb lijkt Zaterdag 1 mei de beste keus.
                          Wil iedereen die meegaat dat even via een PM of gewone e-mail aan mij melden.
                          ALs het kan met een e-mail adres en telefoonnr erbij dan kan ik de details, route, parking e.d. makkellijker doorgeven.

                          Groeten en tot ziens op de teut.
                          Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                          www.bertofotografie.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: mini SD de Teut Zonhoven

                            Indien er mensen zijn die Buggenhout passeren (Lokeren, Aalst, ...) en me een lift kunnen geven graag...
                            https://www.fotospotter.be
                            Je suis content d’être heureux

                            Comment


                            • #15
                              Re: mini SD de Teut Zonhoven

                              1 mei, prima voor mij.
                              Zet me maar op de lijst.

                              Comment

                              Working...
                              X