Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke TV ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke TV ?

    Door het grote aanbod weet ik zo direkt niet wat te kopen.
    Ik zoek een TV van 42 46 of 52 inch dat moet ik nog bekijken.
    Welk kopen jullie een LCD een Plasma of een LED.
    Ik was zo een beetje aan een Sony LCD aan het denken, wat zijn jullie ervaringen met TV toestellen van eender welk merk.
    Mijn richtprijs ongeveer rond de €1500 (staat nog niet vast).
    Weet er iemand soms vergelijkende testen staan van TV toestellen?
    Alle informatie is welkom alsook type nummers van toestellen.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

  • #2
    Re: Welke TV ?

    Panasonic TX-P42G20 en het topic mag dicht

    Comment


    • #3
      Re: Welke TV ?

      Als je je een LED-tv kan permitteren zou je LCD en plasma al zeker mogen schrappen, al is het maar voor het verbruik alleen...

      Mvg,
      Frederic

      Comment


      • #4
        Re: Welke TV ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
        Als je je een LED-tv kan permitteren zou je LCD en plasma al zeker mogen schrappen, al is het maar voor het verbruik alleen...
        En als je alle details eens deftig leest en de "juiste" waarden met elkaar vergelijkt ... dan zie je dat je met een LED-tv niet echt winst kan maken!
        Een LED-tv in dezelfde kwaliteitsklasse als een plasma of gewone LCD kost ongeveer 1000€ meer ... daar kunt ge 50.000 uur TV mee kijken alvorens je het er uit kan halen.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Welke TV ?

          Ik heb gisteren een Samsung LED TV zien spelen, waauw. Kostte zo'n 850 euro. Ik denk dat de dagen van LCD en Plasma geteld zijn.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: Welke TV ?

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Ik heb gisteren een Samsung LED TV zien spelen, waauw. Kostte zo'n 850 euro. Ik denk dat de dagen van LCD en Plasma geteld zijn.
            LCD is helemaal niet gedaan want een LED is hetzelfde met ledjes als achtergrondverlichting i.p.v. een ander soort lamp.
            Ook plasma is zeker niet gedaan want geen enkele LED of LCD kan alles weergeven zoals een plasma.
            Welke Samsung dat jij gezien hebt aan 850€ weet ik niet maar vorige week heb ik in dezelfde grootte (ongeveer) van beeld en met dezelfde mogelijkheden aan het vergelijken geweest.
            Plasma 1499€ en LED 2799€ ... dit in hetzelfde merk Samsung (beiden de laatste versies)!
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Welke TV ?

              In Mediamarkt heb ik ze met eigen ogen vergeleken (ook eens interessant ipv reviews te lezen), de crème de la crème zijn de Pioneer's (prachtige strakke omkadering, beeldkwaliteit en zwartwaarden), wel het duurst.

              Op de tweede plaats qua prijs vond ik de Panasonic Viera's zeer scherp. Maar het werd een Samsung 42 inch LCD, daar de zwartwaarden meevielen voor een LCD en deze de mooiste omkadering had, dit was de beste prijs/kwaliteit ook (nog €1700 betaald voor een HD-ready 2j geleden, maar nu veel goedkoper).

              LG is ook een goed merk. Sony was niet mis qua beeld, maar de metaalkleurige omkadering vond ik niet mooi, zwart vind ik persoonlijk veel mooier.

              Comment


              • #8
                Re: Welke TV ?

                Pioneer en plasma als 1ste keuze.

                Pana is ook goed.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: Welke TV ?

                  Ik was van plan om een Philips 42PFL8404H12 te gaan kopen. Dit is een LCD met Ambilight : dit geeft aan de 2 zijkanten een ledlicht dat aangepast is aan de kleur van hetgeen op het scherm te zien is. Geeft een zeker rustgevend omgevingslicht weer.
                  Ik verkies Philips omdat ik al meer dan 30jaar een tv heb van dat merk en ik was er steeds tevreden over.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke TV ?

                    Wat is er van waar dat een plasma aan lichtsterkte zou verliezen (zoals een gloeilamp) en dat er meer straling vanaf zou komen (zelfs kankerverwekkend en radioactief).
                    Ook heb ik horen zeggen dat ze geen plasma's meer mogen produceren.
                    Ik heb er de wildste geruchten over gehoord maar zijn dat nu fabeltjes of zit er waarheid in, hier komt iemand die plasma tot diep in de grond afbreekt, niet op beeldkwaliteit maar op die fabels.
                    Ik weet dat er onder jullie zijn die zweren bij plasma (terecht of onterecht).

                    Nete schreef: Ik heb gisteren een Samsung LED TV zien spelen, waauw. Kostte zo'n 850 euro. Ik denk dat de dagen van LCD en Plasma geteld zijn.

                    In de grote die ik wil dus groter dan 42 inch ? voor €850
                    Ik heb ze wel in die grote gezien maar dan wel rond de €1500.
                    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke TV ?

                      Eens bij de site van Panasonic gaan kijken, er is zoveel keuze dat het ook niet meer simpel is.
                      Ook op de site van Pioneer gaan kijken maar daar staan geen TV's meer op (of kijk ik ergens over).
                      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke TV ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
                        In Mediamarkt heb ik ze met eigen ogen vergeleken (ook eens interessant ipv reviews te lezen), de crème de la crème zijn de Pioneer's (prachtige strakke omkadering, beeldkwaliteit en zwartwaarden), wel het duurst.

                        Op de tweede plaats qua prijs vond ik de Panasonic Viera's zeer scherp. Maar het werd een Samsung 42 inch LCD, daar de zwartwaarden meevielen voor een LCD en deze de mooiste omkadering had, dit was de beste prijs/kwaliteit ook (nog €1700 betaald voor een HD-ready 2j geleden, maar nu veel goedkoper).

                        LG is ook een goed merk. Sony was niet mis qua beeld, maar de metaalkleurige omkadering vond ik niet mooi, zwart vind ik persoonlijk veel mooier.
                        De technieken van Pioneer is toch overgenomen door Panasonic. De modellen die je zal gezien hebben zullen mijns inziens oude modellen zijn. Ik er ook zo eentje gezien bij Vandenborre. Daar heeft men mij ook gezegd dat het hun laatste toestel was.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke TV ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                          De technieken van Pioneer is toch overgenomen door Panasonic. De modellen die je zal gezien hebben zullen mijns inziens oude modellen zijn. Ik er ook zo eentje gezien bij Vandenborre. Daar heeft men mij ook gezegd dat het hun laatste toestel was.
                          Klopt, maar die technologie van Panasonic komt enkel in de nieuwe reeks van Panasonic. Die staan nog niet op hun site, maar zijn voor het tweede kwartaal dacht ik. Die nummer eindigen op 20. Helaas zit de echte Pioneer technologie enkel in hun V reeks, lees duurste. De V20 is 50", zou 2000 euro gaan kosten en heeft 3D technologie. 50" is wat groot voor hier, en 3D interesseert mij niet. Ik ga dus voor de 42G20 gaan. De Panasonic range is THX certified, als je dat kent. Ik lees dat LG ook een LED THX toestel op de markt gebracht heeft, sterk, vraag mij af of het in de select range is.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke TV ?

                            Ik moet dringend eens wat winkels afschuimen en eens gaan bekijken wat mij bevalt, probleem zal dan weer zijn dat ze de nieuwe types niet zullen hebben zeker.
                            Ik ga de types van Sony (LCD LED) toch eens goed vergelijken met de plasma's van Panasonic.
                            Alle verdere tips zijn nog steeds welkom.
                            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke TV ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                              De technieken van Pioneer is toch overgenomen door Panasonic. De modellen die je zal gezien hebben zullen mijns inziens oude modellen zijn. Ik er ook zo eentje gezien bij Vandenborre. Daar heeft men mij ook gezegd dat het hun laatste toestel was.
                              Het aanbod & aantal bij Vandenborre is ook zeer matig....
                              Toch op hun site.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X