Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

London Eye

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • London Eye

    Het millennium rat in Londen, is het wat ?



    Groeten Dimitri Van de Velde

  • #2
    Re: London Eye

    Het eerste wat mij opviel, waar is de voet van het rad?
    En dan, die halve gebouwen op de achtergrond.
    Er staat veel op en tegelijker tijde niets, als je begrijpt wat ik bedoel.


    Grtz, RF
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: London Eye

      Moet Red Falcon hier helaas in bijtreden. Foto is ook, misschien door de omzetting, nogal
      afstandelijk, koud.

      Comment


      • #4
        Re: London Eye

        Onderaan iets meer zou een betere foto geven.
        Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
        "Casu Consulto - Modo Fac"

        Comment


        • #5
          Re: London Eye

          Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri VdV Bekijk bericht
          Het millennium rat in Londen, is het wat ?
          mist idd wat mm en ook een D (rad )
          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

          IMac/IPad/Mac Air 
          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

          Comment


          • #6
            Re: London Eye

            "Onderaan iets meer zou een betere foto geven."

            Jammer genoeg kon ik dat niet verwezenlijken op het moment dat ik daar was.
            er stond iets groot voor de voet, iets waar veel fotografen voor zuchten .

            "En dan, die halve gebouwen op de achtergrond."

            Het was een beetje afwegen. Ik wou het volledige raD () waardoor ik al redelijk moest uitzoemen.
            Ik heb dan gekozen om de helft van het gebouw er op te zetten (iets beter dan een 3de of een 4de dacht ik) volledig het gebouw was uit den boze, te veel obstakels zouden er in de foto staan.

            Groeten Dimitri Van de Velde

            Comment


            • #7
              Re: London Eye

              Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
              Onderaan iets meer zou een betere foto geven.
              Was ook mijn eerste gedacht. Het gaat immers niet alleen om het rad, maar ook om zijn omgeving. Een draaiend rad door een lange sluitertijd zou ook leuk zijn, maar dan heb je wellicht een nd filter nodig.
              Jochenvde Photography
              Flickr

              Comment


              • #8
                Re: London Eye (Update)

                een Update,
                hier is het iets minder krap, meer heb ik niet gefotografeerd.
                Is het beter ?



                Groeten Dimitri Van de Velde

                Comment


                • #9
                  Re: London Eye

                  Ietsje beter, maar ik snak nog steeds naar wat voorgrond.
                  Jochenvde Photography
                  Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: London Eye

                    De uitleg bij je update "meer heb ik niet geprobeerd" begrijp ik niet zo goed. Heb je niet geprobeerd 'meer' in beeld te krijgen of heb je niet geprobeerd 'meer' foto's te maken?
                    Je kan het London Eye langs alle kanten fotograferen. Dat moet niet altijd met de Thames erbij zijn. Het excuse dat er iets groots in de weg lag, is voor mij niet voldoende om hem dan op deze manier te maken. Ga de uitdaging aan en probeer origineel uit de hoek te komen.
                    Maar als je het London Eye en omgeving voor de eerste maal ziet, kan ik begrijpen dat je zo onder de indruk bent van het eerste beeld, dat je het daar verder bij laat.
                    Til dus niet te zwaar aan mijn kritiek, hij is opbouwend bedoeld.

                    Comment


                    • #11
                      Re: London Eye

                      de update is inderdaad de betere van de twee.
                      Vanuit die positie kun je niet anders dan 'storende' elementen hebben bij het fotograferen van het rad.
                      Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                      "Casu Consulto - Modo Fac"

                      Comment


                      • #12
                        Re: London Eye

                        het is eigenlijk wel"meer heb ik niet gefotografeerd." en niet "meer heb ik niet geprobeerd."
                        En hier bedoel ik dus mee dat ik op de foto inderdaad niet meer had, niet dat ik geen poging waagde.
                        Heb geprobeerd uit de groep te ontsnappen maar de leerkracht had me rap vast aan mijn kraag Niet simpel om foto's te nemen onder begeleiding, je gaat en staat niet waar je wil he
                        Versta het dus niet verkeerd, ik wou wel langs andere hoeken schieten maar kon gewoon niet. Ik zal in het vervolg rapper rennen . Teruggaan, alleen zit er misschien meer in.

                        Groeten Dimitri Van de Velde

                        Comment


                        • #13
                          Re: London Eye

                          Ok, deze uitleg verklaart veel.
                          Blijven oefenen ... zonder dat je bij de kraag wordt gevat

                          Comment


                          • #14
                            Re: London Eye

                            In groep, jaja, ik kan het goed begrijpen. Misschien de groep of personen in het beeld proberen te betrekken, dat levert soms heel interessante foto's op. Er zijn mogelijkheden die soms voor het grijpen liggen, het is aan de fotograaf die te vatten - kijken !
                            Alles was voor de rest al bediscussieerd dacht ik.
                            grt.hogteneer
                            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                            Comment


                            • #15
                              Re: London Eye

                              Ik stoor me ook wat aan de vervorming die door je objectief word veroorzaakt. Het wiel valt zo om naar rechts. Kan je het niet wat rechter trekken? Voor de rest is het wel gezegd...

                              Comment

                              Working...
                              X